|  | Zamânı; Sene, Ay, Hafta, Gün Ve Saat Gibi Sâbit Bölümlere Ayıran |  | 
|  10-11-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Zamânı; Sene, Ay, Hafta, Gün Ve Saat Gibi Sâbit Bölümlere AyıranZamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran Hakkında Zamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran Zamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran TAKVÎM: Zamânı; sene, ay, hafta, gün ve saat gibi sâbit bölümlere ayıran, dînî-millî gün ve bayramları gösteren cetveller   Ramazân-ı şerîfin birinci gününü anlamakta takvimlere güvenilmemelidir  Çünkü oruç, gökte yeni ayı görmekle olur  Peygamberimiz sallallahü aleyhi ve sellem; "Hilâli görünce oruca başlayınız!" buyurdu  Hâlbuki hilâlin doğması, görmekle değil, hesablad ır ve hesap sahîh (doğru) olup, hilâl hesâbın bildirdiği gece doğar  Fakat, o gece görülmeyip, bir gece sonra görülebilir ve oruca, hilâlin doğduğu gece değil, görüldüğü gece başlamak lâzımdır  Çünkü dînimiz böyle emir buyurmuştur  (İbn-i Âbidîn) Gökte, Ramazân-ı şerîf hilâlini aramak, bir ibâdettir  Ramazân-ı şerîfin başlangıcını önceden haber vermek, İslâmiyet'i bilmemek alâmetidir  Kurban bayramının birinci günü de, Zilhicce ayının hilâlini görmekle anlaşılır  Zilhicce ayının dokuzuncu Are fe günü, hesâbla, takvîmle anlaşılan gün veya bundan bir gün sonra olur  Bundan bir gün önce olamaz  (M  Sıddîk Gümüş) Namazın sahîh olması için, vakti girdikten sonra kılınması ve vaktinde kılındığını bilmek şarttır  Vaktin girdiğinde şüpheli olarak kılıp, sonra vaktinde kılmış olduğunu anlarsa, bu namazı sahîh olmaz  Vaktin bilinmesi vakitleri bilen âdil bir müslüm anın okuduğu ezânı işitmekle olur  Ezânı okuyan âdil değil ise (veya âdil müslümanın hazırladığı takvîm yoksa) kendisi vaktin girdiğini araştırıp, kuvvetli zan edince kılmalıdır  (İbn-i Âbidîn) | 
|   | 
|  | 
| Konu Araçları | Bu Konuda Ara | 
| Görünüm Modları | |
|  |