Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bulmuştur, der, eserleri, etmiştir, icat, kimdir, ludwig, mies, neyi, rohe, van

Ludwig Mies Van Der Rohe Kimdir, Neyi İcat Etmiştir, Bulmuştur, Eserleri

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ludwig Mies Van Der Rohe Kimdir, Neyi İcat Etmiştir, Bulmuştur, Eserleri



Ludwig Mies van der Rohe Kimdir, Neyi İcat Etmiştir, Bulmuştur, Eserleri
Ludwig Mies van der Rohe Kimdir, Neyi İcat Etmiştir, Bulmuştur, Eserleri



Yapıtlarında kullandığı yalın biçimlerle ve işlev anlayışıyla çağdaş mimarlığı etkilemiş, pek çok tasarımcı onun ilkelerinden yola çıkarak kendi özgün üslubuna ulaşmıştır
Mies, 1900-1902 arasında Aachen Ticaret Okulu’nda eğitim görürken bir yandan da taş ustası olan babasının yanında çalışmış, 1904’e değin bir atölyede alçı bezeme işleri yapmıştır 1905’te Berlin’e yerleşmiş, burada da önce ahşap yapılar yapan bir mimarın sonra mimar ve mobilya tasarımcısı Bruno Paul’un yanında çalışmış, 1908’de de Behrens’in bürosuna girmiştir Gropius ve Le Corbusier ile de tanıştığı bu büroda 1911’e değin çalışmış, ardından kendi bürosunu açmıştır 1912’de Hollanda’ya giden Mies, 1914-18 arasında I Dünya Savaşı’na katılmış, savaş sonrası yeniden Berlin’e dönmüştür Burada 1921’de Gestaltung adlı derginin kurucularından biri olmuş, Kasım Grubu (Novembergruppe) adlı çağdaş sanatçılar topluluğuna katılmış, ve 1925’e değin bu grubun mimarlık sergilerini yönetmiştir 1926’dan 1932’ye değin Alman Werkbund’unun ikinci başkanlığını yapmış, 1930’da Dessau’daki Bauhaus’un yöneticiliğine getirilmiş ancak Nazi Partisi’nin baskılarıyla okulu 1932’de Berlin’e taşımış, ertesi yıl da kapatmak zorunda kalmıştır Mies van der Rohe kimi düşüncelerini 1920’lerde geliştirmeye başlamış, ama bunların çok azı uygulanmıştır Mies 1927’de Werkbund etkinlikleri kapsamında Stuttgart’ta gerçekleştirilen ve pek çok mimarın katıldığı ‘Weissenhofsiedlung’ adlı konut yerleşmesinin yürütücülüğünü yapmıştır 1929 Barselona Dünya Sergisi için tasarladığı Alman Pavyonu, başyapıtlarından biridir Ulusalararası Üslubun en önemli örneklerinden sayılan bu yapıda taşıyıcı ve bölücü yapı öğeleri birbirlerinden ayrı ve bağımsız bir düzenleme içinde yer alır Pavyonun düz çatısı artı biçimindeki krom kaplı ince çelik taşıyıcılar tarafından taşınır Aralarına işlevleri yalnızca bölmek olan kimi tavana kadar bile yükselmeyen ince duvarlar yerleştirilmiştir Bu yolla Mies yepyeni bir mekan düzeni gerçekleştirmiş, taşıyıcılardan bağımsız olan bölme duvarlarıyla yapının çatısı altında tek bir bütün oluşturan, birinden ötekine akarak geçen bir mekanlar dizisi yaratmıştır Daha sonra yaptığı Tugendhat Evi de kare ve dikdörtgen biçimlerin egemen olduğu bir yapıdır Oturma bölümlerinde gerçekleştirilen sürekli ve akıcı mekanlar, krom kaplı serbest çelik taşıyıcılar, onlardan bağımsız bölme duvarları bu evde de görülür Mies 1937’de ABD’ye gitmiş, ertesi yıl da daha sonra Illinois Teknoloji Enstitüsü adını alacak olan Armour Enstitüsünün (Chicago) mimarlık bölümü başkanlığına getirilmiştir Burada bir yandan eğitim çalışmalarını sürdürürken öte yandan da pek çok yapının tasarım ve uygulamasını yapmıştırMies van der Rohe’ye göre işlev-biçim uyumu ancak belli bir süre için geçerlidir İşlevlerin değişmesiyle bu uyum da ortadan kalkacaktır Bu nedenle bir yapı çeşitli işlevleri barındırabilecek bir biçim içinde tasarlanmalıdır IIT’nin mimarlık okulu Crown Hall (1956, Chicago) bu düşüncelerini uyguladığı bir yapıdır Tek bir mekandan oluşan yapı, çelik iskelet taşıyıcılarıyla, hafif ve hareketli bölme duvarlarıyla gereken işlevlere göre bölünebilme olanağına sahiptir 1958’de tasarladığı (Johnson ile) Seagram Gökdeleninde ise başka bir ilkesini uygulamış, yapının yüzüne yerleştirdiği profillerle taşıyıcı strüktürü dışa yansıtmış, yapının içinden gelen dinamizmi duyarlı bir biçim öğesi olarak kullanmıştır Mies van der Rohe yapılarında kare, dikdörtgen ve bunların türevi olan prizmalardan yola çıkmış, her işlevi en iyi karşılayacağını düşündüğü bu biçimlerin çeşitlemelerini araştırmıştır Yöresel nitelikler taşımayan yapıları çoğu kez yerel-yöresel biçimlerden yola çıkan mimarlar tarafından uluslararası özelikleri nedeniyle eleştirilmiştir Mobilya tasarımları da yapmış olan Mies van der Rohe, yapıyı bir bütün olarak görür, en küçük ayrıntılarına kadar üstünde durur Yalın bir biçim dilini benimseyen mimar, ‘Az çoktur’ (less is more) biçiminde dile getirdiği düşünce doğrultusunda hiçbir zaman gerekenden fazlasını yapmamış, olabildiğince en azı kullanarak en fazlayı sağlamaya çalışmıştır
Kaynak : Ü Alsaç, “Mies van der Rohe, Ludwig”, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, C2, S1232, Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul, 1997


Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.