![]() |
En Sevilen Peygamber - En Sevilen Öğretmen (S.A.V) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() En Sevilen Peygamber - En Sevilen Öğretmen (S.A.V)En Sevilen Öğretmen (s ![]() ![]() En Sevilen Peygamber - En Sevilen Öğretmen (s ![]() ![]() En Sevilen Öğretmen (ASM) Hz ![]() Kainatın öğretmeni Onun (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “O (a ![]() ![]() ![]() nefislerin terbiyecisi, ruhların sultanıydı ![]() Bediüzzaman Eğitim aşk, şevk, sabır ve gönül işidir; büyük hüner ve maharet ister ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bütün devirlerin en çok sevilen, en etkili ve en başarılı eğitimcisi, İki Cihan Güneşi Hz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Suffe Okulu” adı verilen bir okul açtı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Suffa Okulu yatılı idi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Başlangıçta buradaki sahabîlere kendisi öğretmenlik yaptı ![]() ![]() Ubade İbn Samit, öğrencilere Kur’an ve yazı yazmayı öğretti ![]() Abdullah İbn Said İbni’l-As, güzel yazı dersi verdi ![]() Muallim Mirdas, çocuklara öğretmenlik yaptı ![]() Cübeyr İbn Hayatissekafi, kitap okumayı öğretti ![]() Aziz Nebi (s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Okuma yazma bilmeyen ve okulu, gazetesi, kitabı, televizyonu olmayan, öğrenme kültürü bulunmayan bir topluma öğretmenlik yaptı ![]() Çok zor şartlarda çalıştı ![]() Literatüründe “eğitim” olmayan bir toplumu eğitti ![]() Kaba, ilkel, vahşî ve en kötü âdetlere sahip bir milleti 23 sene gibi kısa bir sürede dünyanın en kibar, en nazik, en medenî, en adaletli milletine dönüştürdü; onları dünyanın başına sultan yaptı ![]() ![]() Öylesine etkili hakikatleri anlattı ki onu öldürmeye gelenler onda dirildi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Muhteşem şair Mehmet Akif Ersoy, onun adalet anlayışını ve sorumluluk duygusunu anlatırken şöyle der: “Kenar-ı Dicle’de bir kurt kapsa bir koyunu; Gelir de adl-i İlahî Ömer’den sorar onu!” İslam’dan önce peygamber öldürmeye azmedecek kadar katı kalpli olan Hz ![]() ![]() Onun (a ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sırf Hz ![]() ![]() “Zira sigara gibi küçük bir âdeti, küçük bir kavimden, büyük bir hâkim, büyük bir himmetle ancak daimî kaldırabilir ![]() ![]() ![]() Hâlbuki Peygamberimiz (s ![]() ![]() ![]() ![]() Bu inkılâbın tarihte benzeri yoktur ![]() Arapların tarihi incelenirse İslam gelmeden önce dünya çapında hiçbir başarıya imza atmadıkları görülür ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() Bunların neticesi olarak kısa sürede yeryüzünün en efendi, en adaletli, en dayanışmacı toplumu oldular ![]() ![]() ![]() ![]() Asr-ı Saadet, muhteşem bir inkılap gördü ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanları değiştirdi ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
En Sevilen Peygamber - En Sevilen Öğretmen (S.A.V) |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() En Sevilen Peygamber - En Sevilen Öğretmen (S.A.V)Kur'an'da “Allah'ın sevgisine mahzar olmanın Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Hz ![]() ![]() ![]() ![]() Rahmet Peygamberi Efendimizi örnek almamız, sahip olduğumuz sorumluluğu, misyonu, insanî ve ahlakî değerleri fark etmek demektir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dürüstlüğü, emaneti korumayı, insan haklarına ve bunun önemli bir parçası olan kadın haklarına riayet etmeyi, yetim ve kimsesizlere kol kanat germeyi, ne sözle ne davranışla kimseyi incitmemeyi, iyilik yapmayı öğütleyen ve yaşayışıyla bunlara en güzel örnek olan Sevgili Peygamberimiz, yetimin elinden tutmuş, kimsesizlerin kimsesi olmuş, hiç kimseyi incitmemiş, bütün varlığa şefkat nazarıyla bakmış, karşılaştığı onca çirkin iftiraya ve dayanılmaz ezaya rağmen kötülüğe kötülükle karşılık vermemiştir ![]() ![]() ![]() Bu duygu ve düşüncelerle Mevlid Kandilinin bütün insanlığa rahmet, dış ve iç dünyamıza huzur getirmesini, Mevlid-i Nebi'nin toplumumuzda, O'nu yakından tanımaya, sevmeye ve O'nun sevgisi etrafında birleşmeye vesile olmasını Yüce Allah'tan temenni eder, tüm İslam aleminin Mevlid Kandilini tebrik ederiz ![]() |
![]() |
![]() |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|