Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Kültür - San'at & Eğitim > Üniversiteler & Kampüsler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bakımonarım, bölümü, imkanları, mezunları, teknisyeni, uçak, yapar

Uçak Bakım-Onarım Teknisyeni Bölümü Mezunları Ne İş Yapar İş İmkanları

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Uçak Bakım-Onarım Teknisyeni Bölümü Mezunları Ne İş Yapar İş İmkanları



Uçak Bakım-Onarım Teknisyeni Bölümü Mezunları Ne İş Yapar İş İmkanları

Uçak Bakım-Onarım Teknisyeni Bölümü Mezunları Ne İş Yapar İş İmkanları
UÇAK BAKIM

Bu faaliyet sonucunda, ulusal ve uluslararası anlaşmaların belirlediği standartlarda
Uçak Bakım alanındaki meslekleri tanıyacaksınız

A ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ

Havacılık sektörü, küresel düzeyde hem sivil hem de askeri alanda sürekli ve
dinamik bir gelişim içindedir Bu nedenle havacılık stratejik bir sektör olarak ülkelerin yakın ilgisini çekmektedir
Hızla küreselleşmekte olan havacılık sektöründe rekabet büyük yoğunluk
kazanmaktadır Sanayileşmiş ülkeler havacılık sektörünün korunması ve rekabet gücünün geliştirilmesi için özel politikalar ve planlar üretip uygulamaktadırlar
1933 yılında kurulan Devlet Hava Yolları 1956 yılında Türk Hava Yolları olmuş ve
1990’lı yıllara kadar tek rma iken günümüzde özel rmalarda kurularak ülkemizde
havacılık sektörünün gelişmesi sağlanmıştır Bu şirketler hem yurt içinde hem de yurt
dışında hizmet vermektedirler Şirket sayılarının artması ile uçak sayıları da artmıştır Bu uçakların bakımları havacılık sektöründe önemli yer tutmaktadır

Dünyada havacılık sektörünün kurallarını belirleyen ABD’de; Federal Aviation

Authorities(FAA), Avrupa’da Joint Aviation Authorities (JAA) olmak üzere iki otorite
vardır Ülkemiz 4 Nisan 2001 tarihinde Avrupa Sivil Havacılık Otoritesine( Joint Aviation Authorities -JAA) tam üye olmuştur Bu tam üyelikle;

Ø Havacılık ile ilgili kuralların ve prosedürlerin standart duruma getirilmesi,
Ø Üye ülkeler arasına uçak, uçak parçası ve bakım personeli alışverişinin
kolaylaştırılması,

Ø Sivil havacılık faaliyetlerinde en yüksek emniyet standartlarının geliştirilmesi
sağlanmıştır

Havacılık sektöründe “Uçuş Emniyeti” en önemli ilkedir Bu ilke doğrultusunda

uçuş ekipleri ve teknik personel, Uluslararası Havacılık Otoriteleri’nin belirlediği kurallara göre organize edilerek bu kurallara göre donatılmış eğitimli elemanlardır

Alanla ilgili Uluslararası JAR Havacılık yasaları geçerlidir

B ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER

Uçak bakımı alanında iki meslek elemanı çalışmaktadır Uçak bakım atölyelerinde
çalışan bu elemanların görevleri “Uçuş Emniyeti” açısından çok büyük önem taşımaktadır

Bunlar;

Ø Uçak gövde-motor

Ø Uçak elektroniği

UÇAK GÖVDE-MOTOR TEKNİSYENİ
Tanımı
Uçak gövde-motor teknisyenliği, uçakların ve diğer hava araçlarının yapısı, güç

sistemleri, mekanik ve elektrik sistemlerini kapsayan hat bakım işlemlerini yapan, “bakım çıkış sertikası” düzenleyebilen ve ayrıca faal olduğunun kontrolü basit testler gerektiren,“hat bakım sırasında değiştirilebilir birim” kapsamındaki aviyonik birimlerin sökme/takma işlemlerini Sivil Havacılık Yönetmeliklerine uygun olarak yapan meslek elemanıdır
Görevleri

Ø Uçakların motor kısmını kontrol etmek
Ø Uçakların gövde onarım ve bakımını yapmak
Ø Uçakların motor onarım ve bakımını yapmak
Ø Arızalı parçaların tekrar kullanıma sunmak
Ø Arızalı parçaların servis dışı edilmesi işlemlerini yapmak
Ø Hat bakımı esnasında basit testler gerektiren aviyonik birimleri sökmek ve
takmak

Ø Bakım çıkış sertikasını düzenlemek
Ø Bakım ve onarım kataloglarını okumak
Ø Bakım onarım testlerini yapmak
UÇAK ELEKTRONİK TEKNİSYENİ
Tanımı

Uçak elektronik teknisyenliği, uçakların ve diğer hava araçlarının aviyonik ve

elektrik sistemlerinin her türlü bakım onarımı, montaj ve servis işlerinin yapılmasının
ardından “bakım çıkış sertikası” düzenleyebilen ve uçak yapısı,güç sistemlerinin hat bakımı
sırasında sökme takma işlemlerini Sivil Havacılık Yönetmeliklerine uygun olarak yapabilen meslek elemanıdır

Görevleri

Ø Uçakların aviyoniks sistemlerini kontrol etmek
Ø Uçakların elektrik sistemlerinin onarım ve bakımını yapmak
Ø Uçakların aviyonik sistemlerinin onarım ve bakımını yapmak
Ø Arızalı parçaları onararak tekrar kullanıma sunmak
Ø Arızalı parçaların servis dışı edilmesi işlemlerini yapmak
Ø Hat bakımı esnasında basit işlem gerektiren gövde ve motor birimlerini sökmek
ve takmak
Ø Bakım çıkış sertikasını düzenlemek
Ø Bakım ve onarım kataloglarını okumak
Ø Bakım onarım testlerini yapmak
C MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER

Ø Matematiksel yetenek
Ø Uzay ilişkilerini görebilme gücüne ve çizim yeteneği
Ø Fen bilimlerinde başarılı
Ø Mekanik problem çözebilme yeteneği
Ø Ellerini ustalıkla kullanabilme
Ø Mekanik ve göz el koordinasyonu yeteneği yüksek
Ø Görme problemleri olmayan
Ø İşitme problemleri olmayan
Ø Sabırlı ve dikkatli
Ø Yorum ve analiz yeteneği
D ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Uçak bakım alanında çalışacak meslek elemanları; sivil uçak bakım merkezleri,
askeri hava ikmal bakım merkezleri ile uçak fabrikalarının hangar ve atölyelerinde çalışırlar
Uçak gövde ve motor teknisyeninde çalışma ortamı yağ, yakıt, kimyasal gazlar ve
gürültülü, uçak elektronik teknisyeninde ise radyasyonlu ve elektrikli ortamlardırAncak
daha önce belirtildiği gibi Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi( Joint Aviation Authorities -JAA)
tarafından iş kazalarına ve işçi sağlığına karşı çalışma ortamlarında maksimum emniyet için gerekli tedbirler ilgili bakım kuruluşu tarafından alınır Teknisyenler, uçak mühendisleri sorumluluğunda görevlerini yapar İşini yürütürken birinci derecede alet ve makinelerle ilgilidir

Uçak motoru üzerinde unutulan bir cıvata onlarca insanın hayatına ve milyonlarca dolarlık uçağın düşmesine sebep olabileceği unutulmamalıdır

E İŞ BULMA İMKÂNLARI

Uçak bakım alanında çalışacak meslek elemanları; sivil uçak bakım merkezleri,
askeri hava ikmal bakım merkezleri, uçak fabrikaları gibi iş piyasasının ihtiyacına göre
istihdam edilmektedir Geniş bir iş ve çalışma alanı vardır
İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanı 2008 yılında uluslararası Havacılık Bakım

Onarım Merkezi (HABOM) olması ve sivil havacılıktaki gelişmeler bu alanda istihdam

imkânını arttırmaktadır Bununla beraber özel hacılık şirketleri kendi bakım merkezlerini ülkemizin çeşitli şehirlerinde kurmayı planlamaktadırlar
Ayrıca bayanlarda bu mesleklerde eğitim alıp teknisyen olarak çalışabilmektedir

F EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI

Uçak bakım alanı Anadolu Teknik Liselerinde dört yıl süre ile eğitim verilmektedir

Bu Eğitim okulda teorik, atölye ortamında ve işletmelerde uygulamalı olarak yapılmaktadır
Uçak Bakım alanından mezun olan öğrenciler sayısal puan türüne göre aşağıdaki
lisans programlarına devam edebilirler

Ø Otomotiv Öğretmenliği
Ø Mekatronik Öğretmenliği
Ø Uçak Gövde- Motor(Sivil Havacılık Yüksekokulu)
Ø Uçak Gövde- Motor Bakım (Sivil Havacılık Yüksekokulu)
Ø Elektronik Öğretmenliği
Ø Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği
Ø Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliği
Ø Mekatronik Öğretmenliği
Ø Havacılık Elektrik Elektroniği(Sivil Havacılık Yüksekokulu)
Ø Uçak Elektrik-Elektronik(Sivil Havacılık Yüksekokulu)
Ø Kontrol Öğretmenliği
Ø Telekomünikasyon Öğretmenliği
Uçak Bakım Alanından mezun olan öğrenciler aşağıdaki meslek yüksek okulu
programlarına sınavsız geçiş yapabilirler
Ø Makine
Ø Otomotiv
Ø Tarım Alet ve Makineleri
Ø Biyomedikal Cihaz Teknolojisi
Ø Elektrik
Ø Elektrik-Elektronik Teknikerliği
Ø Elektronik Haberleşme
Ø Endüstriyel Elektronik
Ø Endüstriyel Otomasyon
Ø Ev Cihazları Teknolojisi
Ø Hidroelektrik Santralları
Ø Mekatronik
Ø Otomotiv
Ø Radyo Televizyon Tekniği
Ø Termik Santral Makineleri
Ø Termik Santrallerde Enerji Üretimi
Ø Raylı Sistemler Elektrik-Elektronik Teknolojisi
Ayrıca uçak bakımı alanında mezun olan öğrenciler, Türkiye’de tescil edilmiş sivil
uçaklarla, Türk hava sahası içinde bulunan ve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) üyesi diğer bir devlete ait olan sivil uçak, helikopter ve planörler üzerinde müstakil olarak periyodik bakım, küçük tamir, revizyon ve uçuşa elverişlilik kontrolü yapabilmek için uçak bakım merkezlerinde iki yıl uygulamalı eğitimden sonra 21 yaşını dolduran meslek elemanı sertifika sınavına girmeye hak kazanır

Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Dairesi “Uçak Bakım Teknisyeni Lisans
Talimatı”na göre; A Kategori Uçak Bakım Teknisyeni lisansları Ulaştırma Bakanlığı’nca, belgeler ise Ulaştırma Bakanlığı’nın yetkili kıldığı müesseselerce verilir

Uçak Bakım alanında meslek eğitimini tamamlayarak Uçak Bakımı sektöründe
çalışanların kariyerinde yükselmek ve gelişen teknolojiyi takip edebilmek için Avrupa Sivil Havacılık Otoritesine( Joint Aviation Authorities -JAA) göre iki yılda bir güncelleme eğitimleri zorunludur
Mesleki Eğitim Merkezleri çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve
meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır

Halk Eğitimi Merkezleri yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve

her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim sunmaktadır
Mesleki Eğitim Merkezlerinde, Uçak Bakım alanında eğitim verilmektedir Modüler
programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir

ALINTIDIR-MEB'İN UÇAK TEKNİSYENLİĞİ BÖLÜMÜNE GİDECEKLER İÇİN HAZIRLANMIŞTIR

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.