Adsl Kullanıcıları İçin Pratik Bilgiler

Eski 09-08-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Adsl Kullanıcıları İçin Pratik Bilgiler



ADSL KULLANICILARI İÇİN PRATİK BİLGİLER

ADSL Kullanıcıları İçin Pratik Bilgiler ADSL Bağlantısı İçin Yapılması Gerekenler:

Bağlı bulunduğunuz Telekom Müdürlüğü’ne ADSL müracaatınızı yapıp ADSL Müşterisi oldunuz Türk Telekom size kullanıcı adı ve şifre verecek bu bilgileri mutlaka saklayınız Ancak internete bağlanmak için neler yapmanız gerekiyor

1-Öncelikli olarak bir ADSL modem temin etmelisiniz Modem temin ederken Telekomünikasyon Kurumu onaylı olmasına, garanti süresine, teknik destek verip vermediğine, kolay kurulum programı olup olmadığı gibi hususlara dikkat ediniz Modem temin ettiğiniz bayiden modem kurulumu için neler yapmanız gerektiği konusunda da mutlaka bilgi alınız

2-Modemi satın alıp eve geldiniz Şekil–1 de gösterildiği gibi modem bağlantınızı yapınız

Şekil–1: ADSL Modem Bağlantısı

3-Windows XP işletim sistemi kullanıyor iseniz; Bilgisayarınızın “Yerel Ağ Bağlantısı Durumu”à “İnternet Erişim kuralları (TCP IP)” sekmesinden “Özellikler”e girerek “Otomatik Olarak IP Adresi Al” ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” butonlarını seçili duruma getiriniz (Bazı modemlerde özel ayar gerekebilir Bu konuda modem aldığınız bayiden bilgi alınız) (Şekil–2)

4-Windows 95/98/2000 kullanıcıları ise; Başlat (Start) - Ayarlar (Settings) - Denetim Masası’nı (Control Panel) tıklayın, Denetim masasında Ağ (Network) ikonuna çift tıklayın, TCP/IP için “Özellikler”e (Properties) tıklayın, IP Adresi (IP Address) kısmında IP adresini otomatik al seçeneğini seçin Tamam’a basın Tekrar Tamam’a basın

5-Modeminizi açınız ve 30 saniye kadar bekleyiniz

6-Her modem için verilen Kolay Kurulum Programı nı çalıştırarak kurulumu (kullanıcı adı, şifre, bağlantı tipi, vb bilgileri girerek) yapınız

7-Modem kurulum programı yok ise bilgisayarınızdaki internet tarayıcı (Internet Explorer veya Netscape Navigator) ile modemin kitapçığında verilen IP adresi aracılığı ile modem ayarlarınızı yapınız (Ayarlar modem tipine göre değişiklik gösterdiği için modem aldığınız bayiden modem ayarı konusunda yardım talep ediniz Kullanım kitapçığında da gerekli bilgiler mevcut olmalıdır)

Şekil–2: TCP/IP ayarları

8-Modem üzerindeki Power lambası modemin enerji bağlantısı yapıldığında sürekli olarak yanar Gerekli bağlantılar yapılıp kurulum tamamlandıktan sonra modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP lambası ilk başta yanıp söner haldedir Bu lamba modem Türk Telekom ADSL sistemine bağlantısını sağladı ise sürekli olarak yanmaya başlar

9-Tebrikler! Bağlantınız artık yapılmıştır İnternette Sörf yapabilirsiniz

Karşılaşılabilecek Muhtemel Sorunlar ve Çözümleri:

1- Modem buluşmuyor/senkron olmuyor (Modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP ışığı yanmıyor veya sürekli olarak yanıp sönüyor durumda)

Şekil-1’de verilen bağlantının bire bir uygun yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz Bağlantı doğru yapılmış ve yeni ADSL müşterisi değilseniz, borcunuzu ödeyip ödemediğinizi kontrol ediniz Borcunuzdan dolayı ADSL bağlantınız kapatılmış ise modeminiz senkron olmaz

2- Modem senkron oluyor fakat internete çıkamıyorum

Türk Telekom tarafından verilen kullanıcı adı ve şifrenizin Modem ayarları yapılırken doğru şekilde girildiğinden emin olunuz Kullanıcı adı ve şifre doğru ise Şekil-2’deki ayarları kontrol ediniz

3- İnternet hızı çok yavaş

Öncelikli olarak bilgisayarınıza virüs bulaşmadığını kontrol ediniz Mutlaka virüs koruması yapan bir program kullanmanız tavsiye edilir Bilgisayarınızda virüs olmadığından emin iseniz, bilgisayarınız üzerindeki tüm uygulamaları kapatıp http://speedtestttnetnettr/ adresinden hız testi yapınız

4- İnternet Bağlantısı sık sık kopuyor?

Bazı modemlerde Idle Time out, bazı modemlerde always on gibi seçenekler mevcuttur Bu ayarlamanın doğruluğunu kontrol ediniz Doğru ise splitter arızalı olabilir Türk Telekom’dan gelen telefon hattınızı test amaçlı geçici olarak modeme direkt takınız ADSL normal çalışıyor ise splitter veya splitter modem arasındaki kablo arızalı demektir Yeni bir splitter/koblo temin ederek bağlantınızı Şekil-1’deki duruma getiriniz

5- Modem ayarlarına girilmiyor

Modemi resetleyiniz ve tekrar deneyiniz Problem devam ediyorsa modem aldığınız bayi ile irtibata geçiniz

6- İnternete girebiliyorum fakat telefonum çalışmıyor?

Şekil–1 de verildiği gibi bağlantının yapıldığından ve telefonunuzun sağlam olduğundan emin olunuz Bağlantı doğru ise Türk Telekom’dan gelen hattı direkt olarak telefona takarak kontrol ediniz Eğer telefonunuz çalışıyorsa splitter-telefon arasındaki kablo arızalı veya splitter bozuk demektir

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »
Konu Araçları Bu Konuda Ara
Bu Konuda Ara:

Gelişmiş Arama
Görünüm Modları


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.