Sembolik Dönem |
09-06-2012 | #1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
Sembolik DönemSEMBOLİK DÖNEM Bilişsel gelişimin sonuncu düzeyi sembolik dönemdir Çocuk artık bu dönemde etkinlik yada algının anlamını açıklayan sembolleri kullanır Çocuk dil, mantık, matematik, müzik, vb alanların sembollerini kullanarak iletişim kurabilir Sembolik dönem, yaşantıların formüle edilmesine olanak sağlar Örneğin; D=Ex2; B=I (PxE) Ayrıca, bu dönemde kısa cümlelerle, anlamsal olarak zengin ifadeler oluşturulabilir Örneğin; damlaya damlaya göl olur; boş teneke çok ses çıkarır, vb Semboller yoluyla, az sembolle çok şey ifade edilebildiği gibi; eylemlerle ve imgelerle açıklanamayan olay nesne ve durumlar daha kolay ve etkili olarak ifade edilebilir Bireyin sembolik döneme ulaşması, zengin yaşantılar kazanmasını sağlar Bruner, çocukların eylemsel temsil döneminden imgesel ve sembolik temsil dönemlerine ilerlediğine inanmaktadır Ancak bu durum, yetişkinlerin yaşantılarını artık eylemler ve imgelerle kodlayamayacağı anlamına gelmez Artan yaş ve yaşantılarla, sembolik sistem daha çok kullanılır Ancak, bazı meslek alanlarındaki kişilerde örneğin; cerrahlarda, sporcularda, piyanistlerde eylemsel kodlama sistemi daha da gelişmiştir Görsel sanatlar alanındaki kişilerde de imgesel temsil süreçleri daha baskındır |
Konu Araçları | Bu Konuda Ara |
Görünüm Modları |
|