Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Oyun Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
incelemesi

Just Cause 2 İncelemesi

Eski 10-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Just Cause 2 İncelemesi




Aksiyon oyunları son yıllarda ciddi anlamda büyük değişikliklere sahne oluyor Çizgisel ve oyunun oyuncuyu kontrol ettiği, serbestliğin ikinci planda olduğu oyunların yerini; serbestliğin öncelikli olduğu, oyuncuya istediği özgürlüğü sunan ve onu sıkmayan, eğlenceli oyunlar almaya başladı Bu değişim halen devam etmekte ve bu değişimi başlatan oyunlardan biri de ilk çıktığı dönemde “GTA taklidi” olarak lanse edilmiş olan Just Cause idi Oyun otoriteleri tarafından pek beğenilen bir yapım olmamasına karşın, sunduğu eğlence ve gerçek üstü oynanış tarzı ile oyuncuların dikkatini çekti ve aslında Just Cause, bugün için kendisine uygun bir zemin hazırladı Sessiz sedasız ortaya çıkmış ve sinsice oyuncuların gönlünde yer edinmiş olan bu oyun, şimdi kendisinden daha çok şey beklenerek ikinci oyunu ile tekrar karşımıza çıkıyor
Yine mi aynı görev?

İlk önce ilk oyunu kısaca bir hatırlayalım: İlk oyunda Rico Rodriguez adlı CIA ajanını kontrol ediyorduk Rico Rodriguez, San Espito adındaki tropikal adalardan oluşan ülkenin diktatör yöneticisini ülkenin başından indirmek için görevlendirilmişti Yani kabaca kendisini, CIA tarafından devrim yapması için San Espito’ya gönderilmiş bir ajan olarak tanıtabiliriz Bu görevi başarıyla yerine getiren Rico Rodriguez’in sıradaki görevi de aynen buna benzer bir görev: Güney Asya’da bulunan Panau adasına gitmek ve buradaki kötü diktatör Baby Panay’ı tahtından indirmek



Hikaye, ilk oyunda olduğu gibi klişe Klişeliği geçtim, tamamen aynı neredeyse Yine tropikal bir ada ülkesi ve başında bulunan kötü (!) diktatör Ama yadsınamaz bir gerçek var ki bu tarz hikayeler birçok kişinin ilgisini çekiyor Bir noktadan sonra kabak tadı verecek olsa da henüz bu noktaya gelmedi bu konu Benim aklıma, bu tarz bir hikaye üzerine kurulu çok az oyun geliyor Just Cause, ilk oyunda da bu hikaye üzerine kurulduğu için devam oyununda da bu hikaye tarzını baştan sona atacak halleri yoktu elbette Ama biraz olsun farklılık isterdik tabii ki

Oyunumuzun geçtiği Panau adası Güney Asya’da bulunuyor; bunu biraz daha açmakta fayda var İlk oyunda direkt olarak tropikal bir ada nasıl oluyorsa ona göre çevreyi modelleyen yapımcımız, bu kez Yeni Zelanda ve Hawaii ülkelerini kendine model almış ve çevre modellemelerini ona göre yapmış Bu da demek oluyor ki çevre konusunda daha derli toplu ve başarılı bir yapım bekleyebiliriz En azından ilk oyunda dikkatimi çeken, neredeyse tüm yapıların muhteşem bir paralellik içerisinde çevreye monte edilmiş olma durumunun olmayacağını ümit ediyorum

Just Cause 2’de Rico Rodriguez oldukça geniş bir silah yelpazesine sahip olacak Özellikle yıkımın ve ölümün had safhada olacağı güçlü silahlar oyuna ekleniyor; lazer destekli roketatarlar, C4 patlayıcılar, bomba atarlar Silahları elde etmek de düşündüğünüz kadar kolay olmayacak Güney Asya’da, dünya ile bağları neredeyse kopuk bir adadayız ve bu adaya tabii ki CIA tarafından silah sokulamıyor Bu yüzden CIA’den en ufak bir destek alamayacağız Bunun yerine, oyunda yapacağımız görevler sayesinde kazanacağımız paralar ile silah pazarından silahlarımızı temin edeceğiz Biraz RPG havası sezdiyseniz yanılıyorsunuz Bir RPG derinliğinde değil bu durum Gerçi RPG etiketi bulunduran birçok oyun var, bu tarz iki eşya satın alma ile RPG etiketi alan ama Eidos biraz insaflı davranmış ve sadece “aksiyon” demiş oyunun türü için



Yapay zeka elden geçiriliyor

Just Cause 2’nin birinci oyunda sorunlu olan yapay zekasının da biraz olsun icabına bakılmış olacak Düşmanlara eklenen yeni bir sistem ile, çevrede bulunan siper alınabilir bölgeler düşmanlar tarafından mutlaka kullanılacak Yani aval aval etrafa bakıp “vursa da ölsem” modunda takılan düşmanlar yerine, “Şurada bir taş var, arkasına saklanayım bari!” diyen düşmanlar yer alacak Bu durum bizim için de geçerli Zaten siper alınması için yapıldığı belli olan cisim ve çevre elementleri mutlaka dikkatimizi çekecek ve siper alacağız Bu sistemin benzeri sistemleri birçok aksiyon oyununda görmüştük

Oyun, İsveç menşeli oyun stüdyosu Avalanche Studios’un geliştirdiği Avalanche Engine’ın 20 versiyonu ile hazırlanmakta Bu motorun, ilk oyunda kullanılan ilk versiyondan pek fazla farklı yanı yok; biraz daha süslü grafikler ve yapay zekada yapılan iyileştirmeler dışında hemen hemen aynı diyebiliriz Grafik konusunda oyun bizi tatmin ediyor diyemeyiz Yayınlanan ekran görüntülerinde özellikle ışıklandırma konusunda ciddi problem olduğu göze çarpıyor “Ortamı bir şey aydınlatıyor ama bu güneş mi?” diye soruyor insan kendi kendine Oyun, grafik açısından PlayStation 3 ve Xbox 360 platformlarının gücünü tam anlamıyla kullanamayacak gibi görünüyor



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.