|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
bilgiler, hakkında, hidrojen, içten, kullanımı, motorlarda, yanmalı |
![]() |
İçten Yanmalı Motorlarda Hidrojen Kullanımı Hakkında Bilgiler |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İçten Yanmalı Motorlarda Hidrojen Kullanımı Hakkında Bilgilerİçten Yanmalı Motorlarda Hidrojen Kullanımı Hakkında Bilgiler İçten Yanmalı Motorlarda Hidrojen Kullanımı Hidrojen içten yanmalı motorlar için çok iyi bir yakıttır ![]() ![]() İçten yanmalı motorlarda ideal termal verim oranı: Burada; r = sıkıştırma oranı k = Spesifik ısılar oranı (Cp/Cv) Bu denklem termal verimin spesifik ısılar oranı ya da sıkıştırma oranını arttırmakla arttırılabileceğini gösterir ![]() ![]() ![]() Hidrojen yakıtının içten yanmalı motorlarda yani otobüs,kamyon,traktör,ile tarım makineleri gibi tüm taşıtlarda kullanılabilmesi,sınırlı rezerve sahip petrol ürünlerinin yerini alması ve çevreye dost bir enerji olması,son yıllarda araç üreten şirketlerin büyük ilgisini çekmiştir ![]() ![]() ![]() 1-Hidrojen-hava karışımı, değişmez bir oranda silindirlerin giriş manifolduna verilmekte olup,motor gücü hidrojen-hava karışım miktarlarını değiştiren bir valf vasıtasıyla ayarlanmaktadır ![]() ![]() 2-Hidrojen gazı basınç altında silindirlere enjekte edilir ![]() ![]() ![]() 3-Bu yöntemde de ikinciye benzer şekilde silindirlere ayrı ayrı hidrojen-hava karışımı verilmesine karşın hidrojen yüksek basınç yerine normal veya orta basınçta tutulur ve motor gücü hidrojen miktarını değiştirmekle ayarlanır ![]() ![]() ![]() İster içten yanmalı,isterse yakıt pilli olsun taşıtlara temel sorun hidrojenin depolanmasıdır ![]() ![]() 1-Basınçlı hidrojenin, çelik tüpler içine yerleştirerek taşınması, bu güne kadar geliştiren bir çok deneme amaçlı hidrojenle çalışan taşıtta kullanılan yöntem olmuştur ![]() ![]() ![]() 2-Hidrojeni sıvı olarak depolamak ağırlık sorununu çözmekle birlikte, tank hacmi ve maliyeti yükseltmektedir ![]() ![]() 3-Metal hidritler hidrojen depolamak için çok uygun bir yöntem olmasına karşın, bunlarında kendi ağırlıkları ciddi sorun olarak ortaya çıkmaktadır ![]() Daha önce belirtilen üç metal hidritten, Magnezyum-Nikel, en fazla hidrojen depolaması ve en ucuz olmasına karşın, yine ağırlık olarak taşıta 500kg gibi bir ek yük getirmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bütün bu sorunlara karşın, hidrojenin özellikle, otobüs, kamyon ve traktör gibi ağır taşıtlarda kullanımı gittikçe artmakta ve gelişen teknoloji ile birlikte sorunlar giderek çözülmektedir ![]() ![]() Hidrojen yakıtının ilk kullanım alanlarından biri jet uçakları olup, bu konuda ilk olarak 1957 yılında yapılan denemelerden sora yapılan çalışmalar artık ticari uygulama aşamasına gelmiştir ![]() ![]() ![]() Buhar Üretimi Hidrojen saf oksijen ile yakıldığında sonuç olarak ; 2H2+O2 » 2H2O elde edilir ![]() Üstteki reaksiyon 3 ![]() ![]() Hidrojen buhar jenaratörleri güç santrallerinde buhar üretmek,elektrik üretiminde tepe değerlere ulaşmak ve tıbbi teknoloji ile biyoteknolojide kullanılır ![]() Katalitik Yanma Hidrojen ve oksijen uygun bir katalizör eşliğinde normal alevli yanmadan daha düşük sıcaklıklarda yanabilirler ![]() ![]() ![]() Katalitik Yakıcı Metal Hidritler Hidrojenin metal hidritler ile bileşik oluşturabilme özelliği sadece hidrojen depolamasında değil ayrıca farklı enerji dönüşümlerinde de kullanılabilir ![]() ![]() 1-Isı Depolama 2-Elektrik Depolama 3-Isıtma ve Soğutma 4-Elektrik Üretimi 5-Pompalama 6-Hidrojen Saflaştırılması 7-Döteryum Ayrıştırılması |
![]() |
![]() |
|