Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bildiği, bilgiler, doğru, sürücülerin, yanlış

Sürücülerin Doğru Bildiği Yanlış Bilgiler

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sürücülerin Doğru Bildiği Yanlış Bilgiler




Sürücülerin doğru bildiği yanlış bilgiler

Ülke genelinde taşıt sürücülerinin ya yakınlarından ya da bazı bakım ve onarım iş yerlerindeki çalışanlardan duyup hayata geçirdikleri bazı uygulamaların bilinenin aksine yanlış olduğu anlaşılıyor

Trafiğin ana unsurları olan sürücülerin, araçları ve bunları kullanım yöntemleri hakkında ”doğru” bildikleri birçokuygulamanın aslında ”yanlış” olduğunun saptanması şaşırtıyor

AA muhabirinin derlediği bilgilere göre,Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerinde yaklaşık 15 milyon kara taşıtınınolduğu bildirilen ülkede, bunun yarısınıotomobiller oluşturuyor 2000 yılında bu sayı 8 milyon 320 bin düzeyindeydi

Uzmanların değerlendirmelerine göre, bazısürücülerin ”lastik havalarını düşük tutarsakaraç hem daha iyi tutunur hem de dahakonforlu olur” düşüncesi yanlış Lastik havalarının aracın fabrika değerininaltında olmaması gerekiyor Hatta yüke ve yolcu sayısına göre lastiklerinhavasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracınperformansını olumlu etkiliyor Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamıyor Doğru olmayan lastik havası otomobilinyol tutuşunu da aynı şekilde bozuyor

Düşük havası olan lastiklerin tabanının ortası yukarı kalkar ve yolla teması kesilir Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar Lastik hava basıncı düşükken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar frenmesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır

”Yağışta havası indirilmiş lastik daha az kayar” inancı da doğru değil Çünkü, hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapanır Böylece yağmur suyunu çok daha az boşaltır Su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar

Öte yandan ”en iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur” inanışı da yanlış Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği bir pozisyon olmalı Koltuk mümkün olduğunca dik olmalı

-”ABS, DAHA KISA MESAFADE DURDURMAZ”-

Otomobil kullananların ”ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyajabasarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur”bilgisi de doğru değil

Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracıileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır

”Antiblokaj Fren Sistemi (ABS) otomobili, mekanik frene göre çok daha kısamesafede durdurur” bilgisi de yanlış Çünkü, ABS aracın tekerleklerinin kızaklamasını engeller ve fren sırasında aracın manevra yapılabilmesini olanak sağlar ABS, aracın daha güvenli biçimde frenleme yapılmasına yardımcı olur

Mekanik frene sahip bir otomobilde de ”fren pedalı pompalayıp kısa mesafededurulabilir” şeklindeki inanç araç içindekileri tehlikeye sokabiliyor Çünkü, pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde araç ileriye doğruhareketini sürdürür Böylece aracın durma mesafesi uzar Ayak pedalın üzerinden kaldırılmadan fren yapılmalıdır

Sürücülerdeki ”şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir” anlayışı da doğru değil 50 kilometre hızda meydana gelen bir çarpışmada aracın içindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı düşmeye eşit şok yaşıyor Emniyet kemeri olası kazalarda hayat kurtaran en önemli güvenlikaracı olma özelliği taşıyor

-”UYARI İÇİN KORNA ÇALMAYIN”-

”Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır” inancı da yanlış Çünkü, gündüz kısa far yakmak aracın erken fark edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere karşı daha erken görünmeyi sağlıyor Yalnızca bulutlu ve yağışlı havalarda değil güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması sürüş güvenliğini artırıyor

Araç sürücülerinin ”yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır”bilgisi de yanlış Çünkü, yoğun siste görüş mesafesi kısaldığından araçlarınfark edilmesi zorlaşıyor Bu yüzden yoğun siste araçla trafiğe çıkılmamasıöneriliyor

Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp takip mesafesiniartırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almaya yardımcı olur

Sürücüler tarafından bir kişiyi uyarmak için korna çalınmasının da yanlış bir davranış şekli olduğu bildiriliyor Çünkü, uyarı için çalınan korna, uyarılan kişiyi paniğe sokup beklenmedik bir tepki vermesine neden olabiliyor En iyi uyarı biçiminin yavaşlamak veya durmak olduğu ifade ediliyor

AA



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.