Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgi, diferansiyel, hakkında

Diferansiyel Nedir Hakkında Bilgi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Diferansiyel Nedir Hakkında Bilgi




Diferansiyel Nedir Hakkında Bilgi



Difransiyel her iki aks ile aynı zamanda çalışırken aksların farklı hızda dönmelerini sağlayarak virajlarda stabilite sağlar Otomobil virajı alırken, dairesel yol izler ve bir yay çizer İşte bu yayı çizerken dışta kalan tekerlekler çapı daha geniş bir daire yayı çizeceğinden yani daha fazla mesafe katedeceğinden içtekilerden daha hızlı dönmelidir Aşağıdaki şekilde de göreceğiniz bu durumu sağlayan diferansiyeldir Difransiyel her iki tekerleğin arasında yer alır ve yarım bir dişli şaft ile tekerlere bağlanır Dört tekerlekten çekişli araçlarda ise her çift teker için ayrı ayrı iki tane difransiyelleri vardır

Diferansiyelin Kısımlarına Bakacak Olursak;

Diferansiyel Yağları

Şaft

Universal Mafsallar

Sabit Hız(CV) Mafsallar

Diferansiyel Yağları

Difransiyelde yağlama birinci sırada gelen en önemli gerekliliklerden birisidir Yağlama için mutlaka özel difransiyel yağları kullanılmalıdır Yağ yuvarlak dişli tarafından mekanizma içerisinde dolaştırılır Difransiyel kovanının altında yağı boşaltmak için üstünde ise yağ eklenmesi için birer tapa bulunur

Şaft

Şanzımanı difransiyele bağlayan elemana şaft adı verilir Şaft şanzıman ile bağlantısında esnek bir yapıya sahiptir Yolların engebeli yapısında şanzıman düz konumunu her zaman koruyabilsin diye, şaft esnek bir yapıdadır Sürüş açısı değiştiğinde universal mafsallar şaftın esnek olmasını sağlar Ağır olmamaları için şaftlar içi boş boru şeklindedir Sarsılmayı engellemek için düzgün ve balansı alınmış olmalıdırlar Genelde motorun dönme hızıyla döndüklerinden hafif bükülmüş yada balanslı olurlarsa otomobilde ciddi hasarlara neden olabilirler

Universal Mafsallar

Universal Mafsal şaftı şanzımana ve difransiyele bağlayan parçaya verilen isimdir Bir şaftın her iki ucunda birer tane bulunmak zorundadır Eğer şaft iki parçadan oluşuyorsa üç tane universal mafsal gerekir Mafsallar yolun yüzeyindeki değişiklikleri hissettirmeyecek ölçüde esnek olmalıdır Şaft dışında daha küçük mafsallar direksiyon sistemlerinde kullanılır İki tip universal mafsal vardır, en yaygın kullanılanı haç şeklinde olanıdır

Sabit Hız(CV) Mafsallar

Önden çekişli araçlar sadece aşağı ve yukarı çalışan ve direksiyon kabiliyeti olan mafsallar isterler Dönüş açıları standart mafsala göre daha değişik bir tasarım gerektirir CV mafsallar torku büyük açılarda daha etkili biçimde aktarabilirler Kuvveti çok yumuşak biçimde iletirler

Dört ana parçadan oluşurlar;

1 Dış kısım; içinde oluklar açılmıştır

2 Bilyalar; genelde yuvanın içinde bulunur

3 İç top; bilyaların çalışabilmesi için dış yüzeyinde oluklar bulunur

4 Kauçuk Körük; parçaları kir ve nemden korumak için muhafaza elemanı olarak kullanılır



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.