10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Lastiklerin Doğru Kullanımı
Lastiklerin Doğru Kullanımı
Lastiğin Görevleri
Araç yükünü taşımak
Direksiyon ile verilen yönü izlemek
Motordan gelen gücü ileri/geri hareket olarak yansıtmak
Emniyetli bir şekilde hem ıslak,hem de kuru zeminde aracı durdurmak
Amortisörlerde yardımcı olarak sürüş keyfini artırmak
Lastiğin Yapısal Özellikleri
Tekerlek lastiklerinin yapılarında, gerek yüksek mukavemeti karşılamak üzere naylon,rayon,polyester gibi elyaf esaslı kordlarla, çelik kordlar bulunmaktadır Topuk dayanımları ise çelik teller yardımıyla sağlanır Birbirinden farklı karakterdeki bu elemanların birarada tutulması ve hizmet anında zeminle temasın güvenle sağlanmasıyla, yanaklardaki esneme kabiliyetinin verilmesi görevini lastik karışımı üstlenir
Lastik karışımını doğal ve sentetik kauçuklarla, ana dolgu olarak karbon karaları oluşturur Bunlara ilave olarak karbon karaları oluşturur Bunlara ilave olarak vulkanizasyon elemanları bulunmaktadır Karışımın işlenmesi ve homojenliği için kimyasal yağlar kullanılır
Çapraz Katlı Lastikler
Lastik teknolojisinin başlangıcında kullanılan ilk gövde yapısıdır Bu lastikleri gövdesini oluşturan tekstil esaslı "kord" iplikleri birbiri üzerine,lastik yönüne 35-40 derece açı yapacak şekilde çapraz olarak yerleştirilmiştir Bu yapı dioganal veya konvansiyonel olarak da adlandırılır Ölçü tanımında "-" veya "D"ile belirtilir
Radyal Lastikler
Değişen ve gelişen otomotiv sektörünün,gereksinimlerini karşılamak üzere geliştirilen bir yapıdır Bu lastiklerde gövde yapısı,üstün özellikli rayon,naylon,polyester gibi tekstil esaslı kordların lastiğin dönüş yönüne 90 derecelik açı yapacak şekilde yerleştirilmeleri sonucu oluşan kuşaklarda,belirli açıda çelik kord kuşak katlarının tatbik edilmesi sonucu oluşan yapıdır Aynı zamanda radyal yapı,sadece tekstil esaslı ve lastiğin dönüş yönüne göre sıfır derece ve belli açıdaki kordlardan oluşan kuşakların tatbik edilmesiylede oluşabilir Ölçü tanımında "R" harfi ile beliritilir
|
|
|