![]() |
Araçların Ateşleme Ve Yakıt Sistemi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Araçların Ateşleme Ve Yakıt SistemiAraçların Ateşleme Ve Yakıt Sistemi ATEŞLEME SİSTEMİ Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır: Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır ![]() Bezinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır ![]() ![]() Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı 15 ![]() ![]() ![]() Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür ![]() ![]() Aracın belirli bir km ![]() ![]() ![]() ![]() Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir ![]() ![]() Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir ![]() Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması, bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır ![]() Bujiler ayarsız ve aşınmış ise motor çekişten düşer ![]() Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır ![]() Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir ![]() YAKIT SİSTEMİ Benzinli motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, yakıt pompası, yakıt göstergesi, karbüratör, hava filtresi, emme manifoltu ![]() Dizel motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, besleme pompası, mazot filtresi, enjeksiyon pompası, enjektör, ısıtma kızdırma bujileri, yakıt göstergesi ![]() Hava filtresinin görevi, karbüratöre giren havayı süzmek ve ve sessiz emiş sağlamaktır ![]() ![]() ![]() ![]() Karbüratör, emme manifoltu üzerindedir ve sadece benzinli motorlarda olur ![]() ![]() ![]() Jikle devresinin görevi, soğuk havalarda motorun çabuk çalışmasını sağlamaktır ![]() ![]() ![]() Yağ filtresi yağı süzer ve temizler ![]() Silindir içindeki yanmış gazlar egzost manifoldu ile dışarı atılır ![]() Egzost susturucusu, basınçlı olarak çıkan yanlış gazların sesini azaltır ![]() ![]() Supap ayarı, en önemli motor ayarlarından biridir ![]() ![]() Bir aracı kış şartlarına hazırlarken en önemli noktalardan biri hava filtresini kışlık pozisyona almak ve otomatik jikle kışlık pozisyonuna çevirmektir ![]() Araçta yakıt ikmali yapılırken motor stop edilir ![]() Ayağımızı gaz pedalından çeksek bile motorun hala çalışmasını sağlayan devre rölanti devresidir ![]() Yakıtın içinde toz-su-pislik vs ![]() ![]() Yakıt sistemi ayarlarından biri rölanti ayarıdır ![]() Boğulmuş bir motoru çalıştırmak için gaz pedalına sonuna kadar basılarak marş yapılır ![]() Motor ısınıca stop ediyorsa karbüratöre de bakılmalıdır ![]() Araç kulanırken yakıt tasarrufu için hava filtresi temizlenmeli, Karbüratör ayarları yapılmalı, Jikle devresi açık unutulmamalıdır, Rölanti yüksek olmamalıdır, Eskimiş bujiler temizlenmeli, Lastik hava basınçları normal olmalıdır, Fren ayarlarının sıkı olmaması, Uygun viteste gidilmesi, Debriyaj kaçırması olmamalıdır, Saatte 90/100 km hızın geçilmemesi gerekmektedir ![]() Aracın fazla yakıt yaktığını anlamak için eksozuna bakılır ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|