Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla

Konu Araçları
den, egenskaper, islamiska, religionen, vilka

Vilka Egenskaper İ Den İslamiska Religionen?

Eski 10-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi

Vilka Egenskaper İ Den İslamiska Religionen?

Vilka egenskaper i den islamiska religionen?
Hakkında Vilka egenskaper i den islamiska religionen?

Vilka egenskaper i den islamiska religionen?

Religionen islam, andra religioner, separera de viktigaste funktionerna är: 1 - Islam, riktar sig till varje människa och varje århundrade, som väckts av principerna om humanitet kommer att svara på alla behov Islam, Koranen, denna världsomspännande egendom skall underteckna följande:

"O Muhammad! Vi alla människor jag har precis skickat som ett förebud och skrämmande" (Saba ", 28)

"O Muhammad Säg:" O mitt folk, jag för er alla för denna Guds profet " (Al-A'raf, 158)

2 - Islam är en religion av bekvämlighet Kommer att dra folk till islam kunde inte eller har svårt att göra saker på datorn Principer för islam i den heliga Koranen bekvämlighet uttrycks på följande sätt:

"Allah är nog för kraften i verksamheten skattebetalare, men mängden människor " (Al-Bakar, 285)

"Herre, vi har styrka för oss yetmiyeceği taşıtma sak " (Al-Bakar, 285)

"Allah önskar bekvämlighet för er att visa på svårigheten inte vill ta bort " (Al-Bakar, 185)

Detta sätt att förklara Koranen är Islams profet i religiösa anläggningar enligt principerna i hadith i denna fråga vaz'etmişlerdir: " Jag har skickats som en nåd, men världens Azab, att det är svårt att ge tillbaka från " "Allah, jag har inte sända ångest och besvär beslutsfattare, och denna önskan som Killer Men min Gud, muallim (handledning, rapportering) och skickas som främjare " "Din religion den mest gynnsamma, är den enklaste Förvisso nyttan av religion "

"Om jag får vad jag säger dig, dra honom, du om jag har det du beställt, vad du har råd med det, gör torn Du förstörde en majoritet av tidigare konflikter mot folk, men har mes'elelerinin och profeterna"

"Gör vad du har råd torn gärning Ni tillber Bezm brant, outtröttlig Allah ge belöning" "Truck kommer att bli mycket lättare, måste gå hårt, dvs goda nyheter, helt enkelt, inte luta ürküt" Hz Valide Aishah, vår Herre Messenger har förklarat detta alltid uppfyller tatib enligt följande: "Profeten (saw) som han kommer att välja mellan två saker som du släpptes, så länge synd är inte nödvändigtvis det lättaste av dem skulle ta att Om företaget bort från synden, det som Guds budbärare skulle ha rätt av folket det " Alla dessa Hadith-i sheriffen, innehåller bestämmelser som är lätta att genomföra islam visar i vilken utsträckning Hela världen och stå i förekomsten av uppståndelsen, det finns en stor betydelse för förståelsen av denna bekvämlighet

Alıntı Yaparak Cevapla

Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »

forumsinsi.com