![]() |
Garanti Bankası’ Nın “Su Satan Çocuk” İsimli Reklam Filminin Analizi |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Garanti Bankası’ Nın “Su Satan Çocuk” İsimli Reklam Filminin AnaliziREKLAM ANALİZİ Konu : Garanti Bankası’ nın “Su Satan Çocuk” isimli reklam filminin analizi ![]() ANLATIMLAR Amaçlanan : Garanti Bankası, yaklaşık 50 yıllık bir geçmişe sahiptir ve Türkiye’ nin önde gelen özel sektör bankalarından biridir ![]() ![]() ![]() Dönüşümü : Reklam filmindeki ana karakter, su satan çocuk , elde ettiği maddi kaynaklar ile sürekli olarak işve müşteri potansiyelini,hem nicel hem de nitel olarak arttırmaktadır ![]() Garanti Bankası’ nın yıllar içindeki gelişimi ile bağdaştırılması amaçlanmaktadır ![]() ESTETİK Süre : 98 saniye Hız : Orta üstü Söz/Görüntü Dengesi : Büyük ölçüde görüntü ağırlıklı Dış Ses : Su satan çocuğun müşterileri ile kısa konuşmalarını, küçük çocuk kendisi seslendirmiştir ![]() Hedef : Bireysel ve kurumsal banka müşterileri Sesler: Reklamda anlatılan olayların dış ortamda (bir ana cadde üzerinde) geçmesi nedeniyle olağan araç ve insan sesleri arka plânda duyulabilmektedir ![]() Hayranlık : Küçük yaşta bir çocuğun bilinçli davranışları, izleyicinin ilgisinin devamlı kılmaktadır ![]() Bakış : Olumlu Hileler : Görüntüler çoğu kez üstten bakış açısından alınmıştır ![]() Siyah - beyaz çekim yapılmıştır ![]() Yakın Çekim * Reklam filminde mizah , doğrudan seslenme , şarkıcı(lar) , karşılaştırma , müzik , aşırılık öğe- lerine yer verilmemiştir ![]() YORUM : Görüntünün üstten bakış açısından alınması ile çocuğa karşı yardım etme ve sempati duygusu uyandırılmaktadır ![]() ![]() ![]() YAPI Tasarım : Drama Arayış : Daha iyiye ulaşma isteği Strateji : Neden – niçin ön plândadır ![]() vurgulanmaktadır ![]() Anlatan : Ana karakterin yaşadığı olaylar, onun açısından anlatılıyor ![]() Dinleyen (izleyen) : Dinleyici, ana karakterin davranışlarını takip eden herhangi birisi gibidir ![]() YORUM : Reklam filminde ana karakterin, izleyicinin subjektif takibinde olması, inandırıcılığın art-masını sağlamaktadır ![]() MECAZLAR VE İMGELER 1 ![]() 2 ![]() YORUM : Daha önce de bahsedildiği gibi, reklam filminde görüntünün siyah – beyaz olması ile Garanti Bankası’ nın uzun yılları arkasında bıraktığı, geçmişten gelip kalıcı olduğu düşüncesi vurgulanıyor ![]() ![]() ![]() nitelikte oldukları düşüncesini besleyip, kendilerini onlarla özdeşleştiriyorlar ![]() KÜLTÜREL GÖNDERMELER 1 ![]() 2 ![]() YORUM : Küçük yaştaki çocukların su satması, (Türkiye’de) yaz aylarında sık karşılaşılan bir olaydır ![]() ![]() ![]() SİMGELER İnsanların Sayısı : Reklam filminde aktif rol alan insan sayısı az ![]() çiliğinin sağlanabilmesi için arka plânda görülebilen insan sayısı çok ![]() İnsan : Sıradan insanlar gibi gözüküyor ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek Yaş : Orta yaş YORUM : Reklam filminde, müşteri sayısı çok az iken, zaman ilerledikçe artan hizmet kalitesi ile doğru orantılı bir değişim gözleniyor ve son anlarda müşteri sayısı, bir su satıcısı için yüksek rakamlara ulaşıyor ![]() ![]() İDEOLOJİ Gereksinimler : 1 ![]() ![]() YORUM : Bu reklam ile Garanti Bankası’ nın yıllar içinde gösterdiği gelişmenin aşamaları tarif edil-mektedir ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|