Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
komik, metinleri, oyunları, tiyatro

Komik Tiyatro Metinleri - Komik Tiyatro Oyunları - Tiyatro Metinleri Komik

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Komik Tiyatro Metinleri - Komik Tiyatro Oyunları - Tiyatro Metinleri Komik



Komik Tiyatro Metinleri - Komik Tiyatro Oyunları - Tiyatro Metinleri Komik
Komik Tiyatro Metinleri - Komik Tiyatro Oyunları - Tiyatro Metinleri Komik

Komik Tiyatro Oyunları - Tiyatro Metinleri Komik

PARA PARA PARA

Müdür masanın başında oturmuşMasanın üstünde “Okul Müdürü Hasip Hesapbilir” yazısı net bir şekilde görünürMüdürün sağında üç, solunda da üç öğretmen bulunmaktaOkulun ihtiyaçlarıyla ilgili toplantı yapılmaktadır
Müdür—Değerli öğretmen arkadaşlarım bilindiği üzere okulumuzun ihtiyaçları gittikçe artmakta fakat gelirimiz bunu karşılayamamakta Dolayısıyla bu ihtiyaçların karşılanması için bize acilen kaynak bulmanız gerekir
1Öğretmen,--Müdürüm İMF’den yardım talebinde bulunsak bize yardım etmez mi?
2Öğretmen—Kesinlikle eder Hiç şüpheniz olmasın fakat küçük bir sorun olacakBir yıl sonra İMF’nin yardım borcunu ödemek için okulu satmamız gerekecek
Müdür—Arkadaşlar şakanın sırası değilLütfen ciddi olalım
3Öğretmen—Sayın müdürüm benim güzel bir fikrim var
2Öğretmen—Derslerden sonra okulun ihtiyaçları için seyyar satıcılık yapalım dersen hiç konuşma Ben ev kiram için bu işi yapıyorum
Müdür—Buyurun Hocam fikrinizi alalım
3Öğretmen—Okulumuzun çatı katı şu an boş değil mi?
Müdür—Boooş
3Öğretmen—Çatı katına 20 ranza düşmez mi?
Müdür—30 ranza da düşer ;ama ne yapacaksın ranzayı
3Öğretmen—30 ranzayı, üstüne de kaliteli birkaç yatak koyduk mu küçücük bir otelimiz olurOtel fiyatlarının yarısı kadar bir ücret talep ettik mi gör o zaman para nasıl kazanılıyormuş
4Öğretmen—Bence çatı katına da gerek yok otel sadece akşamları kullanıldığına göre bütün sınıfları oda niyetine kullanabiliriz
3Öğretmen—Süper bir fikir O halde 30 değil 300 yataklık bir otelimiz olur
1Öğretmen—Müşterilerimizi de sabah erkenden giriş zili çalmadan bir saat önce postalarız
Müdür—(alay edercesine)Artık Hilton Oteli bile bizimle rekabet edemez
3Öğretmen—(Ciddi ciddi)Etmez vallahi
Müdür—(sinirlenir)Ya saçmalamayın Allah aşkına Devletin okulunu ticarethaneye mi dönüştüreceğiz
3Öğretmen—Müdürüm ne yapalım öğrencilerden para isteyecek yüzümüz kalmadı Biz de böyle saçmalıyoruz
Müdür—Hiç boşuna kendinizi yormayınÖğrencilerden parayı toplamaktan başka hiçbir çaremiz yok
2ÖĞRETMEN—Müdürüm emin misiniz?Şöyle küçücük bir ihtimal bile yok mu?
Müdür—Maalesef yok
4Öğretmen—Yani yine öğrencilerden para mı koparacağız
Müdür—Mecburen
3Öğretmen—Açık açık okul için para lazım diyeceğiz
Müdür—Başka çaremiz yok
1Öğretmen—(ellerini havaya kaldırarak)Allah yardımcımız olsun
Hepsi—Amin
1Öğretmen—Allah gazamızı mübarek etsin
Hepsi—Amin ya rabbim!
Müdür—Arkadaşlar savaşa gitmeyeceksiniz Altı üstü öğrencilerden 50 milyon para isteyeceksiniz
Hepsi—Ne…50 milyon mu?
2Öğretmen—Müdürüm herhalde elli yeni kuruş demek istediniz
3Öğretmen—Tabi canımelli yeni kuruş demek istedi; ama dili sürçtü
4Öğretmen—Evet evet dili sürçtü (1 öğretmeni dürtükler)
1Öğretmen—Kesinlikle ,tabi tabi, elli yeni kuruş demek istedi
Müdür—(sinirli) Yeter! Dilim sürçmedi50 milyon yani 50 YTL top lana cak
2 Öğretmen—Ama müdürüm bu kadarı fazla
3Öğretmen—Hiç olmazsa 5 taksit imkanı verelim
Müdür—(alayımsı bir şekilde)İsterseniz Kredi kartına artı üç taksit imkanı da verelim
im
4Öğretmen—Süper olur vallahi
Müdür—Ya arkadaşlar lütfen yaBiraz ciddi olalımBu para bizim ihtiyacımızı ancak karşılar ama mademki fazla diyorsunuz O zaman şöyle yapabilirizYarısını bu dönem yarısını da ikinci dönem toplayalımSöyleyeceğiniz başka bir şey yoksa toplantımız burada sona ermiştir Hepinize iyi dersler

Matematik öğretmeni sınıfa girer Öğrenciler ayağa kalkar

Matematik Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)
Matematik Öğret—(Kafasını öne eğip düşünürSınıfın içinde gidip gelirAklına parlak bir fikir gelir)Gençler bu gün dört işlemlerle ilgili problem çözeceğiz
1Öğrenci—Hocam biz bu konuyu çoktan bitirdik
Matematik Öğret—olsun bu konu çok önemli şimdi söyleyeceğim problemi çözmeye çalışın Bir okulun fotokopi makinesi, telefon faturası ; kırtasiye, temizlik malzemesi, dolap,kırılan camlar için 25 milyara ihtiyacı vardırBu parayı 500 hayırsever vatandaş karşılamayı düşünmektedirBu 500 vatandaş parayı iki taksit halinde ödeyecekse her birine ne kadar para düşer
1Öğrenci—Hocam ben hayırsever bir vatandaş olmak istemiyorum
2Öğrenci—Hocam ben hayatımda hiç hayır işlemedimBundan sonra da işlemezsem olmaz mı?
3Öğrenci—Hocam bu hayırsever vatandaşlar biz miyiz
Matematik Öğret—Aklınla bin yaşa Nasıl anladın
1Öğrenci—Hocam biz bu parayı vermek istemiyoruz
Matematik Öğret—O zaman sizinle bir anlaşma yapalım
Öğrenciler—Yapalım
Matematik Öğret—Bir dakika içerisinde bu sorunun doğru cevabını verenler parayı vermesinKabul mu?
Öğrenciler—Tamam Hocam kabul ediyoruz
Matematik Öğret—Süreniz başladı(Bir dakika geçer )süreniz bittiEvet sırayla cevapları alayım
1Öğrenci—Hocam kişi başına 1 milyar düşüyor
Öğrenciler—Ne 1 milyar mı? O Ha ha ha
2Öğrenci—50 bin
3Öğrenci—5 milyon
4Öğrenci—100 milyon
5Öğrenci—250 milyon
6Öğrenci—10 milyon
Matematik Öğret—Maalesef doğru cevabı veremediniz Doğru cevap 25 milyondu Şimdi en geç yarına kadar yardımlarınızı bekliyorumAllah zorunlu hayrınızı kabul etsin
1Öğrenci—Hocam ya bu parayla ben on paket sigara alırım
Matematik Öğret—Sus konuşma itiraz istemiyorum siz kendiniz iddiaya girdiniz Herkes bu parayı verecek
1Öğrenci—Hocam biz matematikten ne anlarız siz maçlardan bahsedin iddiadan size milyarlar kazandıralım
Matematik Öğret—Yook canım Alın eteriyle kazanılmayan paradan hayır gelmez
Edebiyat öğretmeni derse girer Öğrenciler ayağa kalkar

Edebiyat Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)

Edebiyat Öğret—Sevgili gençler bugün edebiyatımızda önemli bir yeri olan tasavvuf konusunu işleyeceğiz
1Öğrenci—Hocam ama biz bugün yazılı olacaktık
Edebiyat Öğret—Vazgeçtim yazılıyı haftaya yapacağım
2Öğrenci—Hocam biz bu konuyu geçen sene işlemiştik
Edebiyat Öğret—Bu konu çok önemli onun için bu sene de işleyeceğizPeki madem geçen sene bu konuyu gördünüz kim tasavvufu açıklayacak(bir öğrenci elini kaldırır)
1Öğrenci—Hocam tasavvuf insanın nefsinden vazgeçip Allah’a yakınlaşması değil mi?
Edebiyat Öğret—Evet kesinlikle odurPeki ama insan Allah’a nasıl yakınlaşır
2Öğrenci—Hocam camiye giderek
Edebiyat Öğret—Camiye mi?
2Öğrenci—evet camiyeCami Allah’ın evi değil mi Camiye gittikçe Ona yakınlaşırız
Edebiyat Öğret—O mecazi anlamda söylenmiştirYoksa insan Allah’a gerçekten yakınlaşmak istiyorsa dünya nimetlerini elinin tersiyle şöyle arka tarafa itmeli , bir daha da arkasına bakmamalıAllah’ı gönülden sevmeli Allah’tan mal mülk değil sevgisini istemeliDünya dediğin üç günlük seyahat değil mi?Mevlana “şeb-i aruz” yani “kavuşma gecesi” derdiNeden? Çünkü ölümü Allah’a kavuşmak dünyayı misafirhane olarak görürdüArkadaşlar Tasavvuf ehli üç günlük dünya hayatı için mala mülke değe vermezdiOnlar zamanımız insanı gibi dolarla ,dövizle uğraşmazlardı
1ÖĞRENCİ—Çünkü o zaman en değerli yatırım borsaydı onun için Hocam
Edebiyat Öğret --Hayır canım yanlış söyledin en değerli yatırım cennet için Allah sevgisi için yapılan yatırım idiTasavvuf ehli çoğu zaman oruç tutar az yemek yerdi Günümüzdeki insanlar gibi no-frost buzdolaplarına ,çamaşır ve bulaşık makinelerine,yatak odalarına milyarlarca para harcamazdı Çoğu tarlasında çalışır, elde ettiği ürününün fazlasını fakirlere dağıtırdıKuru ekmekle karınlarını doyurur gibi yaparlardı; çünkü hiçbir zaman karınları tam olarak doymazdıElindekine bakıp da yarın ne yiyeceğim diye düşünmezdiYarın yaşayacağını kimse bilemezdi kiSiz de bilmiyorsunuz Ama ne yapıyorsunuz Cebinizdeki parayla bir ay sonrasının internet ücretini düşünüyorsunuz Onlar elindeki son kuruşu yardıma muhtaç insanlara verirdiÇünkü onlar o paradan hesaba çekileceğini biliyorduKendisi tokken komşusunun inim inim inleyen açlık feryatlarına kulaklarını tıkmıyorlardı, elindeki boya sandığıyla hasta annesine ve beş küçük kardeşine bakmak zorunda olan küçük çocuklara ayakkabıların boyatıp ücretin on mislini veriyorlardı(Öğrenciler mendillerini çıkarıp sessizce ağlamaya başlar) Onlar medreselerinde okurken hocalarına her zaman hocam “Okulumuzun bir ihtiyacı var mı?” diye sorardı Okulları onlar için her şeyden daha önemliydi Sigaradan bile daha önemliydi(Öğrenciler sesli bir şekilde ağlamaya başlar)
1Öğrenci—(ağlayarak,ayağa kalkar)Hocam ne olursun artık anlatmayınBütün paramı okuluma bağışlıyorum(masanın üstüne paraları bırakır)
2Öğrenci—(ağlayarak)Hocam bugüne kadar eşeklik ettik (Elini kaldırır)Allah’ım ne olur bizi affetBütün paramı okuluma feda ediyorum
Edebiyat Öğret—(şaşırmış) Şey gençler yirmi beş milyon bırakmanız yeterdi
1Öğrenci—Haaayıııır bana engel olma!Bütün param feda olsun
(tüm öğrenciler cebini ağlaya ağlaya boşaltır)

Fizik öğretmeni elinde büyükçe bir sopayla sert bakışlarla ve ciddi bir suratla içeri girer Öğrenciler ayağa kalkar

Fizik Öğret—İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!
Fizik Öğret—olmadı bir daha İyi dersler!
Öğrenciler—Sağ ol!(otururlar)

Fizik Öğretmeni—(elindeki sopayı avuçlarına vurdurarak sınıfta bir tur atar)Evet bugünkü konumuz şiddetMaddelerin şiddetini ölçmeŞimdi
1Öğrenci—(elini korka korka kaldırır)Hocam biz bu konuyu işlemiştik
Fizik Öğretmeni—Ne olmuş işlemişsek Tekrar anlatmama bir itirazın mı var?
1Öğrenci—Yok hocam haşa bir hatırlatayım dedim
Fizik Öğretmeni—Benim sizin hatırlatmanıza ihtiyacım yok, ben her şeyi hatırlarımEvet nerde kalmıştık?(ses çıkmaz, sopayı masaya vurarak) Nerde kalmıştık dedim

Öğrenciler--( irkilirler)Maddelerin şiddeti
Fizik Öğretmeni—Ha tamam hatırladımŞimdi ben şu elimdeki sopayı masaya sertçe vurduğumda masaya belli bir basınç uygulanmış olur Bu basıncın değeri sopanın şiddetine bağlı olarak azalıp artarSopayla ne kadar şiddetli vurursam tahrip gücü o kadar artar Şimdi bunu bir insanın kafasına vurduğumu düşününün Ne kadar şiddetli vurursam o derece fazla kan kaybettiririm (sesli bir şekilde) Anlaşıldı mı?
Öğrenciler—Anlaşıldı
Fizik Öğretmeni—Duyamadım
Öğrenciler—(Daha sesli)Anlaşıldı
Fizik Öğretmeni—O halde ister cebinizden boşaltın ister gidip arkadaşınızdan borç alın 5 dakika içinde herkes 25 milyonu bu masaya okulun ihtiyaçları münasebetiyle bırakacakYoksa şu sopanın kafaya vurulduğunda ne kadar kan kaybına neden olacağını öğrenmemiz için laboratuar ortamında, uygun bir deneyle şiddeti bizzat kendim ölçeceğimDeneyimin aracı olmak istemiyorsanız beş dakikada bu parayı temin edin(saate bakar) Süreniz başlamıştır

Öğrenciler sağa sola koşuşturur Işıklar söner

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.