09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Swift’Te Otomatik Rahatlığı
Swift’te otomatik rahatlığı
Swift’te otomatik rahatlığı
Artık Japon ve diğer uzakdoğulu birçok üretici Avrupalı müşterilerin beklentilerine yönelik otomobiller tasarlıyorlar Suzuki’nin küçük sınıftaki temsilcisi Swift te bunlardan birisi Yaklaşık 20 yıllık bir maziye sahip olan Swift’in güncel karoseri 2004 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılmıştı Ülkemizde ilk başlarda 1 3 lt 92 HP’lik motorla önden çekişli olarak satılmaya başlanan Swift, daha sonra ürün gamına eklenen 4x4 seçeneğiyle kozunu güçlendirmişti
Ağırlıklı olarak şehiriçi kullanım için alınan küçük sınıf bir otomobilde olması gereken otomatik şanzıman seçeneğiyse ürün gamına biraz gecikmeli olarak eklendi 1 5 lt 102 HP’lik motor seçeneğiyle satılan otomatik şanzımanlı Swift’in fiyatı 27 bin 950 YTL olarak açıklanıyor
Avrupai tasarım
Swift, Avrupalı tüketici zevklerine göre şekillendirilirken MINI’yi hatırlatan detaylardan faydalanılmış Siyah A sütunları ve ileriye doğru bombeli ön cam MINI’yi hatırlatırken, otomobile çekici bir görünüm kazandırıyor Güncel Swift eski nesil Swift’e göre büyümüş olsa da yaklaşık 3 7 metrelik uzunluğu 4 metre civarında uzunluğa sahip rakiplerinin biraz gerisinde Ön koltuklarda sunulan alan son derece iyiyken arka koltuklarda özellikle baş mesafesi biraz kısıtlı Ayrıca tavan çizgisi nedeniyle arka koltuklara inip-binerken kafanızı biraz eğmeniz gerekiyor
Derli toplu ön konsola sahip Swift’in tüm kumandaları kolay kullanımlı ve anlaşılır Keşke konsolun en üstündeki yol bilgisayarına ulaşım da kolay olsa Yol bilgisayarı düğmesine ulaşmak için öne doğru uzanmanız gerekiyor Gece kullanımlarındaysa cam açma kumandaları ve direksiyon simidi üzerindeki müzik sistemi kumandalarının aydınlatma eksikliği nedeniyle kullanım alışkanlık gerektiriyor
Canlı motor
Swift otomatikte, manuel şanzımanlı kardeşlerinden farklı bir motor bulunuyor Değişken supap zamanlamasına sahip 1490 cc’lik, sıralı dört silindirli bu motor 5900 d/d’de 102 HP güç ve 4100 d/d’de 133 Nm tork üretiyor İlk başta tork değerinin biraz düşük olması ve maksimum torkun yüksek devirde üretilmesi kuşku yaratsa da, bu kuşku motoru çalıştırıp yola çıkmanızla bitiyor Devir çevirmeye istekli ve canlı motor, 4 kademeli otomatik şanzımanın gücü biraz dizginlemesine rağmen otomobili rahatça taşıyor Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11 7 saniyede tamamlayan otomaitk Swift, testlerde 11 4 saniyelik bir değer elde etti Test tüketim ortalamasıysa bu sınıf bir otomobil için biraz yüksek; 9 0 lt/100 km
Günümüzde birçok üretici maliyet kaygıları ve düşük tüketim elde etmek amacıyla “otomatikleştirilmiş” manuel şanzımanlar kullanıyor Bu şanzımanlar zaman içinde gelişme gösterseler de, halen geleneksel otomatik şanzımanların konforunu sağlayamıyor Suzuki biraz sarsıntılı vites değiştiren bu sistem yerine son derece konforlu ve çabuk vites değiştiren geleneksel bir otomatik şanzıman tercih etmiş Tabi bu durumda tüketim de biraz yükselmiş
Keyifli kullanım
Boyutları ve görüş açıları sayesinde şehiriçinde kullanımı kolay bir otomobil olan Swift’in direksiyon tepkilerinin başarılı olması sürüş zevkini arttırıyor Önden çekişli otomobilin süspansiyon sistemi hem konfor, hem de yol tutuş yönünden beklentileri karşılıyor
Viraj yeteneği konusunda sınırları zorlamadığınız sürece sıkıntı yaşamayacağınız otomobil, yüksek hızda yapılan otoyol sürüşlerinde yan rüzgarlardan biraz etkileniyor
STANDART DONANIM
ABS, EBD, sürücü ve yolcu ön havayastıkları, kaza anında katlanan pedallar, ISOFIX, immobilizer, yükseklik ayarlı farlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, üç adet bardaklık, elektrikli ön ve arka camlar, içeriden açılabilen yakıt deposu kapağı, klima, uzaktan kumandalı merkezi kilit, direksiyondan kumandalı radyo-CD + MP3 çalar, katlanabilir arka koltuklar, alüminyum alaşımlı jantlar ve ön sis farları
FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
Motor: Sıralı 4 silindirli, 16V Hızlanma
Motor Hacmi: 1490 cc 0-50 km/s : 3 7 sn
Şanzıman 4 ileri otomatik 0-100 km/s :15 0sn 11 4 sn
Motor Gücü: 102 HP – 5900 d/d 0-120 km/s : 17 2 sn
Hız
Max Tork: 133 Nm – 4100 d/d Max hız : 180 km/s
Frenler: Hava kanallı disk/kampana
Bagaj: 213-562 lt İç gürültü
Boyutlar: 3705/1690/1510 mm Esneklik (60-120 km/s) 7 1 sn
Ağırlık: 1020 kg Esneklik (80-120 km/s) 9 5 sn
Lastikler: 185/60 R15 100 - 0 km/s 41 m
Test tüketimi: 9 0 lt/100 km
Depo kapasitesi: 43 lt
Menzil: 478 km
|
|
|