Prof. Dr. Sinsi
|
Mini Cooper
Mini Cooper
Mini Cooper
Mini Cooper, bluejean gibi Öyle bir otomobil ki, her gün işe giderken kullansanız da, işten eve gelince, yine onunla bir iki tur atmak istersiniz…
Mini için, sınıfının isim babası da diyebiliriz Ülkemizde kağıt peçeteye, aslında bir marka olan selpak denmesi, veya arazi taşıtlarına cip (Jeep) denmesi gibi, ufak otomobillere de, “süper miniler”, ya da miniler deniliyor
2007 Mini, bazı “yeni modellerin” aksine, baştan aşağı olgunlaşmış bir otomobil Yani otomobiller vardır, yeni modeli çıkar, ama temelde aynı arabadır Yeni Mini Cooper eskisine benzese de, artık çok daha rafine Gövde, güvenlik nedeniyle 6 santim daha uzun ve artık EuroNCAP’ın zorlu çarpışma testlerinden, 5 yıldız alıyor; sınıfında en güvenlisi Arka tarafta, biraz daha fazla diz mesafesi sunuyor, ama fark etmek, biraz zaman alıyor
2001 yılında satışa sunulan “retro” modeli yuvarlak hatlıydı 2007’de yenilenen modeli yuvarlak hatlı olma konusunda, işi biraz daha ileri götürmüş Otomobilde köşeli bir şey bulmanız için, biraz çaba sarf etmeniz gerekiyor Her şey yuvarlak; bu da otomobile “feminen” bir hava veriyor Aslında, hanımların bayılacağı bir özellik ise, tavanda, emniyet kemerleri üstünde ve kapı kol dayamalarında bulunan ve 5 farklı tonda yanabilen, iç aydınlatma ışıkları Evet, bu ışıklar tavandaki bir şalter ile, mor, lacivert, amber, turuncu gibi renklerden biri olabiliyor Sadece bu özelliği nedeniyle, hanımlar tarafında tercih edilebilir…
Otomobili Borusan Otomotivden teslim aldığımda anahtarı bir türlü yuvasına oturtamadım Sonra ne kadar sıra dışı olduğunu fark ettim Anahtarı taktığınızda aracın onayladığını ifade eden, mekanik bir ses geliyor ve size “start stop” düğmesine basmak kalıyor Ancak araç, frene basmazsanız çalışmıyor
Otomobilin vites topuzu, düğmeleri, direksiyonu, koltukları sıra dışı Vites topuzu yarım açık kaska benziyor, düğmeleri yarış otomobillerindeki şalterleri andırıyor, direksiyonu çok şişko ve ele çok iyi oturuyor Koltukları gereğinden fazla yan destek sağlıyor Diğer yandan test otomobilimizdeki deri koltukların farklı renkteki fitilleri, aracın, sınıfının en lüksü olduğunu vurguluyor Siyah deri döşemede, krem rengi beyaz fitiller kullanılmış Öğrencilik yıllarında kara tahtaya tırnak sürtüldüğünde çıkan sesten keyif alanlar, ön göğsünün tırtıklı zemininden de hoşlanacaklar
Test aracımızın ön camında rezistans vardı Saç teli kadar ince olan bu tellerin, kışın işe çok yarayacağı belli Havalandırma deliklerinin görüntüsü, eski modeldeki gibi, çok hoş Ancak klima açıldığında konumu, şoförün ellerini üşütebiliyor
Aracın uyarı tonları çok sempatik Örneğin emniyet kemerinizi takmazsanız, kadrandaki dijital gösterge, kocaman bir ünlemle ve rahatsız etmeyen ama ısrarlı bir ses tonu ile sizi uyarıyor Ancak hız göstergesinin merkezi konumuna biraz alışmak gerekiyor, çünkü gözünüzü yoldan ayırmanıza neden olabiliyor
Sürüşü, eski Mini’ye kıyasla daha rafine Araç spor sürüş sunarken, sizi çok daha az sarsıyor Aracın motor sesi, eski modele göre de, daha anlamlı; daha spor
Eski modeldeki, CVT şanzımanın tepkileri çok yavaştı Işıklardan süratle kalkmak istediğinizde, o salına salına hareket ediyor, ve ardından da 5500 devir civarında sabitlenip “kükrüyordu” Yeni model ise daha dinamik Siz gaza basar basmaz tepki veriyor Temelde şanzımanı üç farklı şekilde kullanabiliyorsunuz Normal otomatik, spor otomatik, ya da direksiyondaki kulakçıklar veya vites kolunu kullanıp elle değiştirerek En beğendiğim konumu, spor otomatik oldu Motor devrini hep yüksek tutan şanzıman, aracı fırlamaya en yakın noktada tutuyor Gaza aniden basıp çektiğinizde ise, hemen devri yükselterek, kendini daha da hazırlıyor ve 2-3 saniye içinde bir tepki vermezseniz eski haline geri dönüyor
Test boyunca gündüz tampon tampona trafikte kalmamıza ve gece saatlerinde boş yollarda motoru sıkıştırmama, rağmen yakıt sarfiyatı 100 kilometrede 10 litrenin üzerine çıkmadı Şehir içinde yakıt sarfiyatı 9 litre civarında Cooper’ın fiyatı 24,000 Euro’dan başlıyor
Otomobillerden “farklı bir deneyim sunanı, iyi otomobildir” düşüncesine katılıyorsanız Mini’yi çok seveceksiniz Hem spor, hem pratik hem de çok kişilikli bir araç
Can Şaher
Teknik Özellikler
Motor Hacmi ve silindir: 1 6 L Sıralı 4
Beygir gücü/devir (ps) 120 / 6000
Tork / devir (nm) 160 / 4250
Çekiş Önden
Şanzıman 6 otomatik
Ağırlık (kg) 1140
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 3699/1683/1407
depo Lt 40
Son Hız Km/h 197
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 10 4
|