![]() |
Dünyanın Filistinleştirilmesi |
![]() |
![]() |
#1 |
VANDETTA
![]() |
![]() Dünyanın Filistinleştirilmesi![]() Milenyum Kubbesi Olarak Filistin: Küreselleşme, Ayrımcılık, Amerikanizm ve SiyonizmTarih boyunca birçok toplumun evrimsel gelişmesi, temel bir gerçeklik olan insanların çokluğu ve kaynakların kısıtlılığı ilkesinden bağımsız kalmamıştır ![]() ![]() Ortaçağ Avrupasında insanların sayısal çokluğu ve onların ihtiyaçlarını karşılayacak oranda toprağın bulunmaması dolayısıyla feodal sistem ortaya çıkmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Filistin tarih boyunca uygarlıklar için coğrafi bir merkez olması dolayısıyla Siyonistler için oldukça ideal bir seçimdi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Süveyş Kanalına yakınlığı bölgeye stratejik açıdan da bir önem kazandırmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cohen (1979) ayrıca Filistin üzerinde Anglo-Amerikan komitesinin oluşumunu da bizlere aktarmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Filistin meselesi farklı açılardan da ele alınmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu makalede yukarda bahsedilen incelemelerden farklı bir bakış açısı sergilenerek Filistinlilere karşı işlenen suça diyalektik bir perspektiften yaklaşacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu makalenin içeriği konuyla ilgili olarak göreceli bir şekilde hermenötikle ilişkilendirilmiştir ![]() Filistin-İsrail mücadelesinin derin bir şekilde anlaşılması, Filistin ve İsrailin dünya görüşüne hakim olan mücadelenin sosyal tekstini ve sosyo politik kontekstini araştırmadan gerçekleştirilemez ![]() 1) Amerikanizm ve Avrupa merkeziyetçilik 2) Amerikan ve Siyonist Ayrımcılık 3) Hariç bırakımcılık ve dahil edimcilik Bu üç bölüm Filistin-İsrail mücadelesini tam olarak açıklamasa da; mevcut savaşı ve uygulamaları meşrulaştıran ideolojik düşüncenin ana temellerini kesin olarak ortaya koymaktadır ![]() ![]() 1- Filistin-İsrail Mücadelesinin Hermenötik Açıdan Anlaşılması Sosyo politik ve kültürel konteks içinde ve bölgesel ve küresel seviyede, Filistini bir direniş bağlamında; Siyonizmi ise politikal egemenlik olarak anlamak için hermenötik bir inceleme kaçınılmaz hale gelir ![]() ![]() ![]() Yorumlamanın insan hayatının merkezi boyutundan birisi olması dolayısıyla (Prassler and Dasilva, 1996) medya, anlamın izleyiciye enjekte edildiği bir araç olarak kullanılmaktan kendini kurtaramamıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2- Sembolik Yapısalcılık Filistinin Müslüman dünyası ve aynı şekilde İsrail Yahudileri için taşıdığı anlamın kavranması olayında olduğu gibi politik kültür ile politik sembolizm arasında bağlantı kurulacağı zamanlarda sembolik yapısalcılığın incelenmesi gereklidir (Dittmer, 1997) ![]() Yapısalcılık köken olarak Ferdinand de Saussurenin(1857-1913) linguistik çalışmasından derlenmiş; kültürel ve sosyal gerçeklerin yapısını oluşturan iskelet ve yapıları görünmezden görünüre çevirme yoluyla ilişkilendirilmiştir ![]() ![]() ![]() Einsenstadt (1995) yapısalcılığa yeni bir yaklaşım biçimi ileri sürerek geçen 20 yıl içinde onu sembolizmle birleştirti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Filistin hareketi ideolojik semboller tarafından kodlanmış -örneğin barbarlık, uygarlık dışı davranışlar ve yoksulluk gibi vs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Birincisi 1975 yılında Edmund Ghareeb ve onun meslektaşları tarafından, ikincisi 1997 yılında Lian Pappe tarafindan yapılan iki farklı araştırmada Filistinliler ve Arapların, Amerikan ve İsrail medyasında temsil edilmeleri incelenmiştir ![]() ![]() Edmund Ghareeb ve onun meslektaşları Filistinli ve Arapların AmerikanABC muhabiri olarak Ortadoğuda 5 yıl çalışan Peter Jennings şöyle demiştir: TV ve gazete yayınlarında Araplardan çok İsraillilere yer verildiğini düşünmekteyim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lian Pappe(1997) Siyonizm Sonrası İsrail ve Filistin Kritiği Bölüm II: MedyaLübnandaki duruma dahil Filistinlilerin ve Arapların haber satırlarındaki durumunda büyük çaplı bir değişim olmamıştır ![]() ![]() Ronald Koven İsraillilerin Avrupa temelli olmasıyla aynı nitelikte öneme sahip bir faktöre değinmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3- Amerikanizm ve Avrupa Merkezcilik Siyonizm, Amerika ve Avrupa merkezci bir ideolojiyle ilişkilendirilip, bu ideoloji tarafından Amerikalı ve Avrupalı olmayan Filistinli Araplara karşı desteklenmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Diğer taraftan Avrupa merkezcilik ve Amerikanizm; Küreselleşme ve BatıcılıkCvetkovich ve Kellner(1998), Beyer(1994, 1998), Featherstone(1995), Mazrui(1998)] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beyer (1998, s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu bağlamda Batılılaşma yer değişmiş bir terim olarak modernizasyona hizmet edebilir ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Birçok sosyolojist ve solcu Avupa merkezcilik ve Batılılaşmanın işlevi meselesini Batı imparatorluğunun genişlemesinin kolaylaştırılması anlamı dorultusunda tartışmıştır [bkz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lowy (1995, s ![]() ![]() Amin (1989) Avrupa merkezciligin kapitalist ideolojinin temel bir boyutunu kapsadığını ileri sürmüştür ![]() ![]() ![]() Amine göre Avrupa merkezcilik geçmişle ilgili olarak bugünkü modern dünyayı oluşturan güçler ve bu sürecin gelişmesi ile Rönesans bağlamında incelenebilir: Rönesansın başlangıcıyla modern dünyayı şekillendiren iki katmanlı radikal bir dönüşüm ortaya çıkar: Avrupadaki kapitalist toplumun kristalleşmesi ve dünyanın Avrupa tarafından işgali ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stama göre (1997) Avrupa merkezcilik sömürgeciliğin düzensiz tortusu ya da hızlandırılmış şekliydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dussele göre (1998) Weber; Avrupanın istisani iç karakteristik yapısının izin vermesi ve rasyonalistik düşünce aracılığıyla Batı medeniyetinin diğer kültülerin yerini alabildiğini düşünmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mazrui Avrupa-merkezci dünya ile İslam toplumu arasında zıtlık/karşıtlık bağlamında bazı fundamental faktörler ileri sürmüştür (1998, s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() Amerikanizasyon, tasarlanmış ve ideolojik bir süreç olarak Amerikanizm adı verilen ideolojik felsefeye dayanmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() Birçok Avrupalı ve Amerikalı düşünür, Birleşik Devletlerin o dönemlerdeki yükselişini ve küresel kültür üzerindeki etkisini incelemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu kötümser Küreselleşmeciler, ABDnin kültürel egemenliğinin birçok çeşit ulusal kültürü yok ettiğini ileri sürmektedirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trent(1998) video ve filimlerin; kültürel küreselleşme sürecinin içinde toplum organizasyonları ve sosyal değişim aracı olarak kullanılışına yoğunlaşmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Diğer taraftan modern etnografi disiplini içersinde çalışan bazı kültürel relativistçiler kültürlerin özgün ve bağımsız bir bütünlük arzeden çesitliliklerine dikkat çekerek bu çesit evrenselci eğilimlere karşı çıktılar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çok merkezli kültürel ideolojiye dayanmış böyle bir kültürel konteks sosyal çatışma, kültürel ve politikal karşı karşıya gelmeler ve topyekün savaş için ana nedendir (Barbera, 1998) ![]() ![]() 4- Amerikan ve İsrail Ayrımcılığı Amerikan ayrımcılığı kendi yeganeliğini, dünyanın geri kalan kısmından olan farklılığını, demokrasilerinin hayati önemini, kendi ekonomilerinin büyüyen potansiyelini gururlu bir şekilde vurgulanmasını kapsamaktadır (Lipset, 1996, s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lipset (1996, s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amerikanın yeganeliğinin ve ayrımcılığının en önemli örtülü alameti politikal şiddettir ![]() ![]() ![]() ![]() Açık ya da gizli olarak uygulanan bu politikal şiddet, Amerikan devletinin kuruluşundan, dünya hakimiyetine yeltendiği politikalarına ve en son olarak Şeytan Ekseni ilanına kadarki süre zarfındaki Amerikan tarihinde, başından sonuna kadar açık bir şekilde gözlemlenebilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gutfele göre (2002, s ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Madsene göre (1998, s ![]() ![]() ![]() ![]() Benim çocuk olduğum dönemlerde Sioxlar dünyanın sahibiydiler; Güneş bizim ülkemizde doğar ve batardı ![]() ![]() ![]() Amerikan ayrımcılığının kızıderililere karşı uyguladığı söylemlerin paralel bir şekilde Siyonist ideoloji tarafından sivil Filistinlilere karşı uyguladığı görülebilmektedir ![]() Bizim ülkemizde sadece Yahudiler için yer vardır ![]() İsrail tarafından oluşturulmuş yeni bir tür ayrımcılığın ortaya çıkmasıyla patlak veren Filistin buhranı, Amerikan ayrımcılığıyla ilişkilendirilip desteklenmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Politik şiddet savaş ideolojisinden yükselmektedir, (Losurdo, 2001), bu ideolojik bir yapılanmadır ve savaş ve hakimiyeti, gücün yayılması gibi unsurlara dayanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() Hariç Bırakmacılık ve Dahil Edimcilik Hariç bırakımcılık iki paralel yönelişle sonuçlanmaktadır: Birincisi, Amerikan düşünce ya da Siyonist Klüp olarak tanımladığımız kabile ideolojisine yani üye olanlar dışındaki herkesin dışarda bırakıldığı hariç bırakımcılıktır ![]() ![]() ![]() ![]() Küreselleşme özel bir yöneliş aracılığıyla belirli bir ideoloji için duruş sergilemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6- Baskıya Tepki Olarak Direniş Teorik olarak dayatma ve baskının direnişe neden olduğu söylenebilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Küresel, kültürel ve politik değişimler geçmişe dönüş eğilimini belirginleştirmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İntifada hareketini İsraillilerin Filistinlilere karşı uyguladığı yoğun baskı provoke etmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç olarak 3 noktaya değinmek istiyorum: İlk olarak şimdiye kadar açıkladığımız kadarıyla Amerikanizm ve Avrupacılığa dayanan; Amerikan ve İsrail Ayrımcılığı gibi tek merkezli dünya görüşü sadece bencillik, dayatma, şiddet, masum insanların kitlesel imhası, daha fazla kan dökülmesi, kin ve topyekûn savaşın sonuçlarını beraberinde getirir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İkinci olarak öyle görünüyor ki bütünüyle bağımsız toplumlardan oluşmuş karşılıklı anlaşma ve işbirliğinin olmadığı bir dünya hiçbir yaşam alanı bulunmayan, bütünüyle ütopik bir düşünceden ibarettir (Bauman, 2002) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dünya politikası batılı güçlerin egemenliği altında olsa bile bugün küreselleşme artık sadece bir emperyalizm aracı meselesi olarak ele alınamaz ![]() ![]() ![]() Küreselleşmeye tepki olarak onunla birlikte gelişen karşıt Küreselleşme, küreselleşmeye karşı oluşan tepkileri ortaya çıkarmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Öte yandan, bir taraftan hariç bırakımcılık aracılığıyla farklılıklar yok edilmeye çalışılırken diğer taraftan dahil edimcilik aracılığıyla farklılıkların önemini kaybetmesi durumu söz konusudur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bugünlerde uluslararası politikaların belirleyicisi sadece resmi ve kurumsal güçler değildir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prof
![]()
__________________
Milliyetçilik,faşizmin millete yutturulabilir halidir,aksini iddia edenler kendi milliyetçiliğini
savunanlara saygı duysunlar! Tek çare;Din birliğidir ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Dünyanın Filistinleştirilmesi |
![]() |
![]() |
#2 |
VANDETTA
![]() |
![]() Cevap : Dünyanın FilistinleştirilmesiBibligrofya Abu-Rabi, I ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Amin, S ![]() ![]() Arvidsson, C ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Barbera, H ![]() ![]() Bauman, Z ![]() ![]() Beyer, P ![]() ![]() Beyer, P ![]() ![]() Boddy, W ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buckley, A ![]() ![]() ![]() ![]() Caplow, T ![]() ![]() ![]() Casey, B ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Castells, M ![]() ![]() Casto, E ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cohen, M ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cohen, M ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cohen, M ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cvetkouich, A & Kellner, D ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dittmer, L ![]() ![]() ![]() ![]() Dussel, E ![]() ![]() ![]() Eisenstadt, S ![]() ![]() ![]() Ghareeb, E ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Giddens, A ![]() ![]() Giddense, A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gutfeld, A ![]() ![]() Halperin, S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hogopian, E ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Huntington, S ![]() ![]() ![]() Huneidi, S ![]() ![]() ![]() Kinloch, G ![]() ![]() ![]() Klich, I ![]() ![]() ![]() ![]() Laqueur, W ![]() ![]() ![]() ![]() Lipset, S ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lockman, Z ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Losurdo, D ![]() ![]() Lowy, R ![]() ![]() ![]() ![]() Madsen, D ![]() ![]() Manual, F ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mazrui, A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() McTague Jr ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Miller III, J ![]() ![]() ![]() Ovendale, R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ovendale R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pappe, P ![]() ![]() ![]() ![]() Pressler, C ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rossi, I ![]() ![]() Said, E ![]() ![]() ![]() ![]() Sayyid, B ![]() ![]() ![]() Scholch, A ![]() ![]() ![]() ![]() Stam, R ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stein, K ![]() ![]() Stone, L ![]() ![]() ![]() ![]() Wasburn, P ![]() ![]() ![]() Weeks, P ![]() ![]() Wright, Q ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zureik, E ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Cevap : Dünyanın Filistinleştirilmesi |
![]() |
![]() |
#3 |
aysem
|
![]() Cevap : Dünyanın Filistinleştirilmesitesekkur ederım arkadasım:) |
![]() |
![]() |
|