![]() |
Google Türklerin Profilini Çıkardı! |
![]() |
![]() |
#1 |
yesimciwciw
|
![]() Google Türklerin Profilini Çıkardı!![]() GOOGLE TÜRKLERİN PROFİLİNİ ÇIKARDI! İnternet devi Google'ın Türkiye ofisi 1016 internet kullanıcısı ile konuşarak internet tüketiminde yeni trendlerin nabzını tutmak için bir araştırma yaptı ![]() Google'ın online tüketici panel araştırmasına göre Türkiye'de internet kullanıcılarının yüzde 70'inden fazlası bugüne kadar en az bir kere online alışveriş yaptı ![]() 2007 ve 2008 yıllarında internetten alışverişteki artış oranı ise yüzde 48'e ulaştı ![]() ![]() Beyaz eşya ve hazır giyim ise satın almalarda gördüğü büyük ilgi ile büyüme potansiyelinde diğer sektörleri geride bıraktı ![]() Turizmde online satış hacminde 2007 yılında yüzde 71, 2008 yılında yüzde 41 artış gözlendi ![]() Tüm bu artışa karşın sanal satışlar 246 milyar euro'luk Avrupa'da toplam hacmin 29'unu oluştururken, 22 milyar euro'luk Türk turizmi henüz böyle bir paya ulaşamadı ![]() Ancak internet kullanıcılarının yüzde 83'ü turizm sektöründen otobüs bileti ve uçak bileti gibi en az bir ürün satın aldı ![]() Bakmadan alan yok Tüketiciler teknolojide interneti özellikle dijital kamera ve cep telefonu aranırken en önemli kaynak olarak gördü ![]() Dijital kamera almaya karar verirken internette araştırma yapanların oranı yüzde 92 iken cep telefonun da bu oran yüzde 96'ya kadar çıktı ![]() ![]() İnternet tüketicilerinin yarısı ise bir ürünü almadan önce satış temsilcisi ile konuştuğunu belirtti ![]() ![]() Birinci tüketici modelini araştırmasını internette yapıp, satın alımını yapan kişiler oluşturuyor ![]() ![]() İnternette arama yapıp mağazaya giden tüketici modelinin diğerlerine oranla daha fazla para harcama eğiliminde oluyor ![]() Televizyon izlerken bile bilgisayar kullanıyoruz Tatil planı yapan kişilerin gitmek istedikleri tatil beldelerini internette araştırıp ulaşım için gerekli bilgileri internet kanalıyla bulduğunu ifade eden Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez şöyle konuştu: "Kullanıclar tüm süreçte karar verme ve satın almada interneti kullanmayı tercih ediyorlar ![]() ![]() Kullanıcı dinamikleri genişliyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kriz bütçeyi vurdu, erken rezervasyon en çok aranan oldu Google'ın seyahat ve tatil kategorisinde Türkiye arama sonuçlarına göre derlediği Google Tatil Zeitgeist'ınde ekonomik kriz nedeniyle genel 'tatil' aramalarında önemli bir düşüş olmadı ![]() ![]() Tatil bütçelerindeki azalmanın Google aramalarına yansıması da açıkça gözlendi ![]() ![]() Bunun yanında 'ucuz bilet', 'ucuz uçak' ve 'ucuz otobüs' gibi tatil ile bağlantılı diğer aramalarda da geçen yılın aynı ayına göre ciddi yükselişler gözlendi ![]() ![]() Yarıyıl tatil dönemi olan Ocak ayında yurtiçi tatil beldelerinin daha fazla tercih edildiği yapılan arama sonuçlarına yansıdı ![]() Her kış olduğu gibi en gözde kış tatili mekanları kayak merkezleri oldu ![]() ![]() ![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
|