Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilerek, bozmanın, cezası, oruç

Bilerek Oruç Bozmanın Cezası

Eski 09-01-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Bilerek Oruç Bozmanın Cezası



Bilerek oruç bozmanın cezası
Oruç, niyet edip tutmaya başlamakla mükellef üzerine borç olmuştur Bu sebeble, meşrû' bir mâzeret olmadıkça başlanmış orucu bozmak günahtır Ayrıca bozulan orucun sonradan gününe gün kazâ edilmesi de lâzımdır Farz olan Ramazan orucunu kasden bozmakta ise kazâ ile birlikte fazladan bir de keffaret denilen iki kamerî ay (yaklaşık 60 gün) aralıksız oruç tutmak cezası vardır
Kazâ ve Keffâret Nedir?
Kazâ: Hiç tutulmayan veya tutulmaya başlanıp da bozulan bir orucu sonradan günü gününe tutmaktır
Keffâret ise: Kasden bozduğu bir günlük Ramazan orucu yerine, ceza olarak iki ay birbiri ardınca oruç tutmaktır Bu cezayı, yaşlılık, zayıflık ve hastalıktan dolayı yerine getiremeyen kimse, 60 fakiri sabah ve akşam olarak iki öğün doyurur Doyurmak; yedirmek suretiyle olacağı gibi, yemek parasını fakirin eline vermekle de olur 60 fakir yerine bir fakiri, 60 gün doyurmak da câizdir
Oruç tutmaya bedenî gücü yetmediği gibi fakiri doyurmaya da mâli gücü kâfi gelmeyen bir kimseden ise, keffaret cezası kalkar Artık onun yapacağı şey, Allah'tan af ve mağfiret dilemektir
Keffaret Orucu Tutanların Dikkat Edecekleri Hususlar Nelerdir?
* Üzerinde keffaret borcu olan bir adam, bu 2 aylık orucu, hiç ara vermeden peşpeşe tutmak zorundadır Binaenaleyh, araya, Ramazan ayı veya kendisinde oruç tutmanın haram olduğu günlerin girmemesi lâzımdır Aksi takdirde keffaret orucunu tutmaya yeniden başlamak gerekir
* Yolculuk, Ramazan orucunun edâsını te'hire sebeb olmakla beraber; keffaret orucu tutmakta olan kimse, yolculukta da bu orucu devam ettirmek zorundadır
* Hayız, nifas hâline giren kadının keffareti bozulmaz Bu günleri geçirdikten sonra, keffaret orucunu kaldığı yerden tutmaya devam eder
* Keffaret; orucu tutmamanın değil, tutulan orucu kasden bozmanın cezasıdır Bu bakımdan, Ramazan-ı şerîf'te oruç tutmaya hiç niyet etmiyen bir kimse, tutmadığı bu oruçları sonradan sadece kazâ eder Kendisine ayrıca keffaret gerekmez
profx
14 Ekim 2006 01:31 Düzenle Sil profıx kardes sen soruyu yanlıs anlamıssın herhalde buradakı soru orucu bozup veya keffaret degıl
ramazanın herhangı bır gunu ortada ozur yokken nıyet etmedıgını soyleyerek ogun oruc tutmaması ve ogun gectıkten sonra ertesı gun hıcbırsey olmamıs gıbı oruca devam etmenın nekadar dogru oldugun sorulması
cevaplarını beklıyorum
hayırlı geceler
LABERKAN(2/S)
14 Ekim 2006 02:12 Düzenle Sil Keffaret; orucu tutmamanın değil, tutulan orucu kasden bozmanın cezasıdır Bu bakımdan, Ramazan-ı şerîf'te oruç tutmaya hiç niyet etmiyen bir kimse, tutmadığı bu oruçları sonradan sadece kazâ eder Kendisine ayrıca keffaret gerekmez
Bu Ramazanın 30 günü içinde ramazanın içindeki herhangi bir gün içinde böyledir
Ancak bazı alimler Ramazanı şerifin ilk günü ramaznın tamamına niyet edilebileceğini savunsada kişinin yarının ne getireceği belli olmadığından bu görüş doğruya uzaktır diye düşünürüm
selamlar
profx
14 Ekim 2006 02:40 Düzenle Sil Keffaretten konu başlığına hitaben bahsetmiştim
Ayrıca konuyu daha iyi açıklamak adına şu örneği verelim
Herhangi bir sebepten oruç tutmayan kişi tutamadığı yada tutmadığı orucu kaza eder
Bir şeker hastası düşünün aç kaldığı zaman kendini kötü hissediyor olsunŞimdi bu şeker hastası için orucu tutmasına tek engel aslında kendisidir(Çevremde oruç tutan bir sürü şeker hastası lduğu gibi tutmayan da bir sürü şeker hastası var)
Fakat çk ilerlemiş şekerden bahsetmiyorum farketmişsinizdir
Verilen fetva ne idi hastalar tutamadığı günleri snra tutar hiç tutamayacaklarsa Bir fakiri sabahlı akşamlı doyururlardı
Bu kişi için tutması en azından denemesi kendisi için daha hayırlı olmakla beraber tutmayıp diğer yollarıda tercih edebilir
Yada bir yolcu düşünün bir veya iki günlüğüne İstanbuldan Ankaraya gidecek ve bu Ramazanın ortalarına denk gelecektir
Kişi orucu tutabilir ancak kendisine tanınan hak gereği kazada edebilir
Aynı şekilde hiçbir bahanesi bulunmayan kişide bu durumdadırBir farkla :Bahanesi olan kişi başka zaman bu durumu telafi edebilse Ramazan ayından tam istifade etmiştir diye düşünülüroysa bahanesi olmayan kişi için bu durumda Ramazan ayından tam istifade etmiştir demek yanlış olur
Yine maruzatı olan kişi orucu eda edemeden vefaat eder ise borçlu olmakla birlikte amacı ramazana muhalefet olmadığından bundan dolayı inşallah bağışlanması umulur
oysa diğeri için kesin olarak bir farzı yapmaktan kaçınmıştır yada ertelemiştir deriz
Bunu bir namazı zamanında kılmak ile kaza etmek arasındaki fark gibide düşünebiliriz
Akla ve kalbe yakın olanı ibadeti zamanında yapmaktır











Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.