|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
havas’in, kalbin, orucu, orucu or, “kalb”in“şuur”un, şuurun |
![]() |
Havas’İn Orucu (“Kalb”İn-“Şuur”Un Orucu) Kalbin Orucu/ Şuurun Orucu |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Havas’İn Orucu (“Kalb”İn-“Şuur”Un Orucu) Kalbin Orucu/ Şuurun OrucuHavas’in Orucu (“kalb”İn-“Şuur”un Orucu) kalbin orucu/ şuurun orucu “Havâs”ın orucu ; varlıkta mutlak tasarruf sahibi olan Hak’kı fark etmek ve kavramak suretiyle; “Allah” dışında bir varlık, “Allah”ın tasarrufu dışında tasarruf görmekten “imsak”tır ![]() “Oruc”lu kişi, senden bir fiil gördüğünde bu fiili senden bilirse, onun orucu bozulmuştur! ![]() ![]() ![]() Ebrâr denilen ve Havâs durumunda olan Allah’a ermeyi dileyen, nefsi mülhime, nefsi mutmainne durumunda olanlarla ilgili bir olay ![]() ![]() Ne zamanki sen herhangi bir fiilden, herhangi bir davranıştan dolayı o fiili meydana getiren o varlığı hor görürsen; eksik, kusurlu, hatalı görürsen, ona hor gözle bakarsan; sen eğer havas isen işte o anda senin orucun sakatlanmıştır! ![]() Veya düşünceye, fikre göre orucun bozulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() Saydıklarımıza ilaveten, “havas” durumunda olan kişinin orucunda, kimden ne fiil görürse görsün, “bu fiilin fâili Hak`tır! ![]() ![]() ![]() ![]() Kızıp, üzülüyorsa, sinirleniyorsa, bir takım oluşları yersiz görüyorsa o kişi orucunu kaza etmek zorundadır! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Fâili hakiki Allah’tır ![]() ![]() ![]() Bu müşahedeyi kaybettiği anda bulunduğu mertebenin orucunu bozmuş olur! Havasın orucu , kalbin veya ruhun orucu olarak bilinen oruçtur! ![]() ![]() "Kalb" ve "ruh" kelimeleriyle işaret edilen mânâyı iyi bilmek gerektir evveliyatla ![]() "Ruh", şu anda bildiğimiz madde bedenin yerine, ebediyen kullanılacak ikinci bedenimizdir; ki yapısı "halogramik özelliklere sahip dalga" türündendir ![]() ![]() "Kalb gözü" denildiği zaman gaye "şuur" gözüdür ![]() ![]() ![]() "Kalb"in yani "şuur"un orucu nasıl olur? ![]() ![]() "Kalb" yani "şuur"un, beş duyu, şartlanmalar ve bunlara dayalı olarak vehmin kendisine var kabûl ettirdiği varlıklardan bilincini arıtması, bu tür kabullerden kesilmesi, onun orucudur ![]() Bu oruçta, orucu kesintiye düşüren şey, mevcûdâtta müstakil varlıkların varolduğunu düşünmektir! ![]() ![]() ![]() ![]() Falanca şöyle yaptı, filanca böyle yapıyor, fişmekânca böyle yaptı da onun için böyle oldu, keşke böyle yapmasaydı, böyle olmazdı; gibi görüş veya düşüncelere dalındığı anda bu oruç bozulmuş demektir! ![]() ![]() Çünkü, Hakikatte, bütün isimlerin ardında tek bir fâili hakiki vardır ki, o da Allâh'tır! ![]() ![]() ![]() ![]() Ceberût âlemini yaşayanının orucuna sekte vuran hâl ise, esmâdan bir isimle kayıtlı durumda kendini hissedip, o ismin mânâsının seyrinde mukayyet olmaktır ![]() Çünkü, ceberût âleminde yaşayanın gayesi, lâhut âlemine geçip, Zâtı Ehadiyyette, "hiç" olmaktır! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HAS-ÜL HAVAS’IN ORUCU Beşerî değerlendirmelerden “oruc”tur! ![]() Mahlûku görmeden “oruc”dur! ![]() “Samediyyet” sıfatının “oruc”luda açığa çıkışıdır! ![]() Bunu ancak yaşayan bilir! ![]() |
![]() |
![]() |
|