![]() |
Fazıl Say Büyüledi |
![]() |
![]() |
#1 |
Şengül Şirin
![]() |
![]() Fazıl Say BüyülediFazıl Say büyüledi Önceki akşam Cemal Reşit Rey Salonu olağanüstüydü ![]() ![]() ![]() Sahnede iki afacan çocuk vardı ve eşsiz bir oyun oynuyorlardı ![]() ![]() ![]() Önceki akşam Cemal Reşit Rey Salonu olağanüstüydü ![]() ![]() Programda yer alan her eser, Mozart’ın “Saraydan Kız Kaçırma Uvertürü” ile “Do Majör Piyano Konçertosu” ve iki Fazıl Say bestesi, “Harem’de 1001 Gece” ile “Keman ve Piyano İçin Sonat” uzun uzun alkışlandı ve sonunda salon ayağa fırladı… CRR İstanbul Senfoni Orkesrası, müthiş dinamik, Şef John Axelrod yönetiminde kanatlanıyordu ![]() Nasılsa müzik eleştirmenleri konseri değerlendirecek, ben en çok nelerden etkilendiğimi belirtmekle yetineceğim: Fazıl Say’ın her iki bestesinde de birçok buluş zenginliği vardı… Hem Doğu’dan, Anadolu’dan, İstanbul ve Osmanlı’dan esintiler, hem de moderniteyi içeriyordu ![]() ![]() ![]() ![]() "Haremde 1001 Gece”nin, çıplak ayaklı kemancısının yanı sıra bir solisti daha vardı: Kudüm, bendir ve darbukayla Ankara Devlet Operası’ndan Aykut Köselerli ![]() Moldava asıllı Patricia Kopatchinskaya (dünyada ona kısaca Patkop diyorlar- daha bir “punk” oluyor) elbet çıplak ayakla çıkıyor sahneye! O da en az Fazıl Say kadar yararlanıyor beden dilinden ![]() Fransızlar Fazıl ve Patkop ikilisini dinledikten sonra “İşte klasik müziğin Bonnie ve Clyde”ı gibi manşetler atmıştı ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|