|
|||||||
![]() |
|
|
Konu Araçları |
| buldu, değiştirdi, moral, siparişler, tekstilciler, yön |
Siparişler Yön Değiştirdi Tekstilciler Moral Buldu |
|
|
#1 |
|
Şengül Şirin
|
Siparişler Yön Değiştirdi Tekstilciler Moral BulduSiparişler yön değiştirdi tekstilciler moral buldu ![]() Krizdeki Avrupa, sıkıntılı günler geçiren Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün umudu oldu Avrupalı alıcılar, maliyetleri azaltmak için Çin’den vazgeçip Türkiye’ye yöneliyor TEKSTİL ve hazır giyimde krizin başlamasıyla birlikte yaşanan sipariş iptali korkusu, yerini umuda bıraktı Kriz nedeniyle durgunluğa giren Avrupalı alıcılar, özellikle Çin başta olmak üzere Uzakdoğu’ya verilen büyük montanlı siparişleri iptal ederek, bunun yerine daha az adetlerle daha yakın üretici konumda olan Türkiye’ye yönelmeye başladılar Sektör temsilcilerinin çoğu, siparişlerin Türkiye’ye kayacağını ve önümüzdeki 6 aydan sonra Türk tekstilinin yıldızının parlayacağını söylüyor Ancak kriz sırasında sektörün derdi, sipariş alamamaktan çok, finansman sorunu yaşamak Tekstil ve hazırgiyimciler, Eximbank kullanılarak kredi verilmesi durumunda ‘krizi fırsata’ dönüştürmeyi planlıyor İşte 6 ay önce ‘Öldük-bittik’ diyen sektör temsilcilerinin ezber bozan açıklamaları: Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ahmet Nakkaş: Sektörün siparişlerinde anormal düşüşler yok Avrupa’da tüketim harcamalarının azalmasının etkisini yılbaşından beri yaşıyoruz İhracatta paritenin etkisiyle azalma var Şu dönemde müşteri potansiyelimizi korumak önemli Hey Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Bektaş: Siparişlerde düşüş yok Şu anda Avrupa’daki satışlarda örmede çok iyiyiz ve orta markalara mal yapıyoruz Benim çalıştığım firmalarda daralma yok, tam tersi mevcut siparişlere Uzakdoğu’dan bazı malları kaydırıyorlar Çin’den kaçış var Dün Almanya’daydım, elime bir sürü sipariş tutuşturdular, ama ben sipariş alıp almamayı düşünüyorum Sıkıntı piyasada para olmaması ÇİN’DEN KAÇIŞ BAŞLAYACAK Ayaydın Miroglio Group Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın: Krizin asıl yansıması Ocak-Şubat 2009’da olacak Tekstil ihracatı azalacak İyi bir şey var; bu kısa zaman için geçerli olacak Çin’de üretimde büyük sıkıntılar var Çin’e verilen siparişler Türkiye’ye kayacak Önümüzdeki 6 aydan sonra Türk tekstilinin yıldızı parlayacak Damat-Tween ve ADV markalarının sahibi Orka Group’un Genel Koordinatörü Osman Arar: Avrupa’daki durgunluk Türkiye’yi etkiliyor, yüzde 20’ye yakın düşüş beklentisi var Ancak hızlı servis veren ihracatçı kazanacak Sanko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Abdulkadir Konukoğlu: Duran çarklara şu anda su aktarmak gerekiyor Bizim zaten çok önemli problemimiz yok, krizden Avrupa ve ABD’ye göre çok daha çabuk çıkarız AA 10 AYDA 2006’NIN TAMAMI KADAR İHRACAT YAPILDI (MİLYON DOLAR) TEKSTİL 2006 5 577 2007 6 552 2008* 5 923 HAZIR GİYİM 2006 13 986 2007 16 049 2008* 13 580 (*)Ocak-ekim Tekstilin kalelerinden olumsuz sinyaller Tekstilde en fazla ihracata dönük çalışan firmalarda sıkıntı yaşanıyor Son 6 ay içinde sektörde yaprak dökümü yaşanıyor Geçen hafta Bursa ve Denizli’den gelen iki haber ise sektörde moralleri iyice bozmuştu Tekstilin kalelerinden Bursa’da sektörün öncü kuruluşlarından 36 yıllık Sönmez Filament, küresel krizin etkisiyle üretimini durdurdu Tekstilin önemli merkezlerinden Denizli’de ise 450 işçi çalıştıran Denteks ile 700 kişinin çalıştığı Dempa geçen hafta üretimi durdurarak kapısına kilit vurdu Aynı ilde son altı ayda Atakan Tekstil, Atak Tekstil, İrem Tekstil, Bordo Tekstil ve Turkmar firmaları da üretimi durdurdu Denizli’nin ilk iplik fabrikası olan Göveçlik A Ş de 850 kişinin işine son verip fabrikayı kapattı Büyükekşi: Tekstilin yıldızı parlayabilir TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracatçıların 2009 yılında rahat bir nefes alıp yollarına devam etmek istediklerini belirterek ‘Bu nedenle ihracatçının ‘en önemli destekçisi olan’ Eximbank’ın kaynaklarının artırılması gerekiyor’ dedi Büyükekşi, kriz dönemlerinde ithalatçıların küçük siparişler vermeye yöneldiğini belirterek ‘Coğrafi açıdan Avrupa’ya yakın olmamız ve lojistik imkanları sağlamamız açısından bu önem kazanabilir Çünkü Avrupa ülkeleri küçük siparişleri Orta ve Uzakdoğu’ya vermek yerine Türkiye’ye verip kısa zamanda daha kaliteli mal almayı düşünebilir Bu nedenle 2009’da tekstil ve konfeksiyonun yıldızı tekrar parlayabilir Bu tür avantajları nasıl değerlendirebileceğimizin hesabını yapıyoruz’ dedi
|
|
|
|