|
|||||||
![]() |
|
|
Konu Araçları |
| 8denklemi, araçlarının, bağlantı, etkili, öğretim, öğretimsel |
Öğretimsel Bağlantı Etkili Öğretim Araçlarının (4 X 8)Denklemi) |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Öğretimsel Bağlantı Etkili Öğretim Araçlarının (4 X 8)Denklemi)Öğretimsel Bağlantı Etkili Öğretim Araçlarının (4 x 8)denklemi)A Öğretmenin dört görevi:1 Öğretme2 İdare ve yönetim3 Meslek/Konu alanı uzmanlığı4 Öğrenci danışmanlığıB Dört müfredat planlama kararı1 Kime öğretilecek?2 Ne öğretilecek (kime)?3 Ne zaman öğretilecek (ne kime)?4 Ne kadar öğretilecek (ne, kime, ne zaman)?C Planlama sırasında her bir öğrenci için sorular1 Neredeyiz?2 Nereye gidiyoruz?3 Oraya ulaşabilmek için hangi adımları atmalıyız?4 Ulaştığımızı nasıl anlarız?D Ders planlamasında dört aşama1 Hazırlık2 Sunu3 Uygulama4 DeğerlendirmeE Öğrenme süresinde dört aşama1 Uyarıcıyı sunma2 Uyarıcıyı algılama3 Uyarıcıyı alma4 Algılara dayanarak hareket etme (öğrenme oluşur)F Öğrenci merkezli ders planlaması ve öğretime dört ? sorulu yaklaşım1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ne kadar önemlidir?2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ne gibi sorunlarınız oldu?3 Bu problemleri engellemek ve/veya düzeltmek için neyi bilmeli veya ne yapmalıyız?4 Bu bilmeniz veya yapmamız gerektiğini söylediğimiz her "şey" için ne tür kesin bilgilere ihtiyacımız var?G Performans hedeflerinin dört nedeni1 Öğrencilere kazandırmayı planladığımız davranışlardan öğrencilerce önceden sahip olmalarının olup olmadığını belirlememize yardımcı olur![]() 2 Belirli bir ders veya ünite sonunda öğrencilerden beklenen davranışları tanımlayabiliriz![]() 3 Etkili bir öğrenme için gerekli materyaller ve öğrenme tecrübelerinin seçim ve düzenlemesine temel teşkil eder![]() 4 Öğrenci başarısının ölçmesi ve değerlendirmesinin bir ölçüt görevi görür![]() H Yeterliliğe dayalı ve daha geleneksel öğretim programlarının farklılık gösterdiği dört temel yol:1 Öğrencilerin / kursiyerlerinin ne öğrendiği?2 Her bir yeterliliğin nasıl öğrenildiği?3 Bir yeterlilikten diğerine ne zaman geçiyorlar?4 Öğrenciler /kursiyerler yeterliklere sahip olup olmadıkları (belirleme ve rapor etme)Kaynak:[/b] Her Yönüyle Öğretmen Olabilme / MEB Hizmetiçi Eğitim Dairesi Başkanlığı / Dr Halil İbrahim Yalın, Dr Lowell Hedges, Dr Servet Özdemir![]() Kaynak: Rehberliksitesi |
|
|
|