|  | Focke-Wulf Ta 152H |  | 
|  08-21-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Focke-Wulf Ta 152HBilgi Tablosu { cellpadding=1 cellspacing=0 style=margin:0px; border:1px solid #b5b5b5; font-size:10px; width:243px; !bgcolor=eaeaea colspan=3 style=border-bottom:1px solid<font style=font-size:11px;>Ta-152 H</font> - colspan=3 240pxTa 152-H - !bgcolor=eaeaea colspan=3<font style=font-size:11px;>Tanımı</font> - Görevicolspan=2Yüksek İltifa Av Önleme Uçağı - Mürettebatcolspan=21 - Hizmete Giriş Tarihicolspan=2 1944 - Üreticicolspan=2 Focke-Wulf - !bgcolor=#eaeaea colspan=3<font style=font-size:11px;>Genel Özellikler</font> - Uzunluk?ft9  00 m - Kanat Genişliği?ft 10  82 m - Yükseklik?ft 3,36 m - Ağırlık?lb 4,031 kg - Motorcolspan=2 Jumo 213E Su Soğutmalı V-12, (1,750 hp, Mw-50 Kulanımında 2050 hp) - En Yüksek Hızı?mil 760 km/s - Menzili?? mil 1200km - !bgcolor=eaeaea colspan=3<font style=font-size:11px;>*****lar</font> - Topcolspan=22 x 20mm MG151/20E - Makinalı Tüfekcollspan=3 1 x 30 mm MK-108 Otomatik Top - } Bilgi Tablosu 1944 yılının sonlarına doğru Focke-Wulf`un Tasarım mühendisi Kurt Tank tarafından tasrımı yapılan Fw-190 varyantı avcı uçağı  Fw190 d9 doranın temeli üzerine kurulan fakat ince ve oldukça uzun kanatlara sahip yüksek iltifa uçağıdır  Kurt Tank bu uçakta  Junkers Jumo 213  motoru kullamıştır  yaklaşık 1750 beygir olan motoru modifiye ederek gücünü artırmış yetmemiş birde GM1 (nitro-oxsid) ile desteklemiş gücünü 2050 beygire kadar çıkartmıştır  Az bilinen şudur ki ta-152 savaşın en hızlı pervaneli uçağıdır  saate 752 km ulaşırki bu hızı geçen ME-262(jet) ve  ME-163 Comet(roket)`ir  Uçak 40  000 ft uçabilmesi için geniş kantlara sahipti  Bu sayede atmosfer yoğunluğunun daha az olduğu bu ortamda daha yüksek hızlara ulaşabiliyordu  İlk prototip testlerinde 41  000 ft (14km) yükseklikte 755 km sürate ulaşmıştır  Fakat düşük iltifada nispeten daha düşük bir hızla saate 530 km süratle ilerleyebiliyorlardı  Gm1 için 80 litrelik bir nitrojen deposu barındırır  Yaklaşık 20 dk kadar gm1 kullanmasına yetmektedir  Ta-152 en önemli ikinci özeliği Messerschmittlerde olduğu gibi motorunun ortasından gecen namlusu (v12 motorun silindir başlarının arasından geçerek) pervanin ucunda çıkan Mk108 30 mm lik topuna sahip olmasıyydı  Ayrıca Klasik Fw-190 lardaki gibi kanadın gövdeye yakın kısınmına yerleştirilmiş MG-151-20 e 20 mm lik makineli tüfekleri bulunur  Bomba taşıma düzeneği ağırlık kaygısı ile konumamış  Menzili uzatmak için kanatların içine yakıt tankları yerleştrilmiştir  Standart fw 190 lar 855 litre yakıt tankına sahipken, Ta-152 1650 litre gibi bir yakıt kapasitesine ulaşılmış olsa da menzili 1200 km yi aşamamıştır  Teknik olarak zamnın en son teknolojisini barıdıran uçakta LGW-Seimens K23 Autopilot,FuG 125 Navigation Equipment,BSK 16 Gun Camera marka kamreya bile sahipti  Üretimde ki amacı Me 262 lerin yanında yüksek iltifada daha iyi bir manevra kabiliyeti ile daha çabuk saldırı pozisyonu almak, yük sek hızı ile erken mudahelede bulunmak, yüksek iltifada uçarak daha uzun devriyelerde bulunmak ve (14 km yüksekten) kalkışta  Me-262 lere güvenli yükseklie ve hız ulaşana kadar eskortluk etmekti  yaklaşık 200 adet üretildi  Romanyadaki Petrol rafinelrinin vurulmasından sonra yakıtsız kalan luftwaffe bu uçakları etkin bir şekilde kullanamadı  Günümüzde İl2 Sturmovik gibi Hit simulasyon oyunlarında bu uçakların yer alması insanlarda savaşa olan merakı ve bu uçakların bu gün bile anılmasını sağlamıştır  Bu makale, online kullanıcı topluluğu tarafından oluşturulan ve düzenlenen özgür ansiklopedi projesi Wikipedia'nın Türkçe versiyonu Vikipedi'deki Focke-Wulf Ta 152H maddesinden kopyalanmıştır  Bu makale, GNU Özgür Belgeleme Lisansı ilkeleri kapsamında özgürce kullanılabilir  | 
|   | 
|  | 
|  |