![]() |
İlhan Baran |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() İlhan BaranTürk entelektüalizminin seçkin bir kişiliğini temsil eden İlhan Baran, antik Anadolu uygarlığından günümüze değin uzanan ileri çizgiyi özgün bir değerlendirme süzgecinden geçirerek müziksel anlatım gereçlerini kökleriyle kavrayan çağdaş bir senteze yönelmiştir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Türk entelektüalizminin seçkin bir kişiliğini temsil eden İlhan Baran, antik Anadolu uygarlığından günümüze değin uzanan ileri çizgiyi özgün bir değerlendirme süzgecinden geçirerek müziksel anlatım gereçlerini kökleriyle kavrayan çağdaş bir senteze yönelmiştir ![]() Ankaradaki Atatürk Lisesinde öğrenim yaparken müzik öğretmeni Ziya Aydıntanın özendirmesiyle Ankara Devlet Konservatuarına giren BARAN, önce Fromme ile kontrbas çalışmış, bir yıl sonra kompozisyon bölümüne geçerek Adnan Saygunun öğrencisi olmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ruşen Ferit Kam ile geleneksel sanat müziği, Muzaffer Sarısözen ile halk müziği ve konservatuar dışında Kemal İlerici ile Türk Müziği Armonisi çalışmıştır ![]() ![]() ![]() 1965de yurda dönen BARAN, Ankara devlet Konservatuarında kompozisyon öğretmeni olmuş, yeni kuşak bestecilerimizin yetişmesinde öncü rol oynamıştır ![]() ![]() İlhan BARANın 1964 yılında Pariste bestelediği "Üç Bagatel" geleneksel müziğimizin bir soyutlamasıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlhan BARANın müziği üzerine bestecimiz ve müzik tarihçimiz Ertuğrul Oğuz Fıratın değerlendirmesi özetle şöyledir:"BARANın sayısı az olan yapıtlarının her birinde, bir öncekine oranla ezgisel soyutlamayı geliştiren, olağan üstü bir titizlikle hazırlandığı hemen belli olan, tartısal özlenmeye doğru çarpıcı bir yöneliş görülür ![]() ![]() Bestecimizin bütün yapıtları basılmıştır ![]() ![]() ORKESTRA VE ODA MÜZİĞİ ESERLERİ 1) "Töresel Çeşitlemeler", orkestra eseri ![]() 2) "Yaylılar Dörtlüsü", oda müziği eseri ![]() 3) "Demet", flüt, obua, klarnet, korno ve fagot için ![]() 4) "Dönüşümler", keman, viyolonsel ve piyano için ![]() 5) "Dört parça", iki flüt için ![]() ŞAN & PİYANO VE KORO ESERLERİ 1) "Uygulamalar", (birinci albüm) bas ve piyano için ![]() 2) "Uygulamalar", (ikinci albüm) bas ve piyano için ![]() 3) "Dört Zeybek", bas ve piyano için ![]() 4) "Eylül Sonu", karma koro için ![]() 5) "Ezgi Demeti", karma koro için ![]() 6) "Şarkılar", karma koro için ![]() SOLO ÇALGI ESERLERİ 1) "Sonatin", keman için tek bölüm ![]() 2) "Küçük Suit", piyano için ![]() 3) "Üç Bagatel", piyano için ![]() 4) "Üç soyut dans", piyano için ![]() 5) "İki sesli sonatin", piyano için ![]() 6) "Siyah ? Beyaz", piyano için ![]() 7) "Mavi Anadolu", piyano için ![]() 8) "Çocuk Parçaları", piyano yada klavsen için ![]() Not: İlhan Baranın Danhauserden genişleterek yazdığı "Temel Müzik Kuralları" adlı bir teori kitabı da vardır ![]() |
![]() |
![]() |
|