|  | Video Oyunları Tarihi 1950 - 1960 Arası Dönem |  | 
|  08-20-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Video Oyunları Tarihi 1950 - 1960 Arası Dönem1950 - 1960 arası dönem Spacewar! ilk geniş kitleye ulaşan ve etkili oyun olarak değerlendirilir  İlk bilgisayar oyunlarının çoğu ABD'de üniversitelere ait Anaçatı bilgisayarlarda (mainframe computers) ve bireyler tarafından hobi olarak yaratıldılar  Sınırlı çevrelerin erişebilmesi nedeniyle birçoğu yaygın bir şekilde kullanılmamış ve tanınamamıştır  1959-1961 yılları arasında, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'ndeki (MIT) TX-0 makinelerinde bir dizi grafik tabanlı program yazıldı: Mouse in the Maze: Oyuncuların (bazı versiyonlarda ışık kalemi vasıtasıyla) labirent duvarlarını ve bir parça peyniri yerleştirebildiği ve fareyi bıraktıktan sonrada farenin peyniri arayışının izlenebildiği oyundur   HAX: Konsol üzerindeki iki anahtar vasıtasıyla çeşitli görsel şekiller ve seslerin yapılabildiği bir oyundur  Tic-Tac-Toe: Işık kalemi kullanılarak, kullanıcının ekrana (X) ve (O) işaretleri yazdırabildiği oyundur  1961 yılında, MIT'de aralarında Steve Russell'ın da olduğu bir grup öğrenci o dönemin yeni bilgisayarlarından olan DEC PDP-1 üzerinde çalışan Spacewar! adında bir oyun programladılar  Oyun da iki kişi karşılıklı oynayabildiği, bir siyah ekranın ortasında çarpılmaması gereken yıldızlar olan ve herbir oyuncunun ateş edebilen kendi uzaygemisini kontrol ettiği bir oyundur  Oyun başlangıçta yeni DEC bilgisayarları ile birlikte dağıtılmaya başlandı ve ilkel internet diyebileceğimiz ağlarda paylaşıldı  Spacewar! ayrıca ilk yaygın ve etkili oyun olarak da değerlendirilmektedir  Lightgun -Işık Tabancası 1966'da, Ralph Baer standart televizyonlarda çalışabilen ve türünün ilk örneği olan Corndog adında basit bir video oyunu yaptı  Baer'in yardımıyla, Bill Harrison da ışık tabancasını (light gun) yarattı ve 1967 yılında Bill Rusch ile çeşitli video oyunlar geliştirdi  Ralph Baer geliştirme projelerine devam ettirdi ve 1968 yılında masa tenisi, hedefe ateş etme gibi çeşitli oyunları çalıştırabilen bir prototip tamamlandı  1969'da, AT&T'de çalışan bilgisayar programcısı Ken Thompson MULTICS işletim sistemi altında çalışan Space Travel adında bir oyun yazdı  Bu oyun güneş sistemini ve sistemin hareketlerini simüle ediyor ve bir uzay gemisinin yüzeye indirilmesini konu alıyordu  Daha sonra AT&T'nin MULTICS projesinden çekilmesi üzerine Thompson oyunu General Electric'e ait GE 635 anaçatı bilgisayarında çalışan GECOS işletim sistemi için FORTRAN programlama diline dönüştürdü  Bu sistem üzerinde çalışmanın bir saatlik maliyeti 75 $ civarındaydı  Bu nedenle Thompson daha küçük ve daha az masraflı bir bilgisayar aramaya başladı  Kapasitesinin altında kullanılan bir PDP-7 buldu ve Dennis Ritchie ile birlikte oyunu PDP-7 çevirici dilinde yazdılar  Makine için yazılım geliştirmeyi öğrenme sürecinde, UNIX işletim sisteminin gelişim süreci başladı ve Space Travel ilk UNIX uygulaması olarak kayda geçti  Kaynak : Wikipedia | 
|   | 
|  | 
|  |