![]() |
Çocuk Gelişiminin Aşamalrı(5 Yaş) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Çocuk Gelişiminin Aşamalrı(5 Yaş)MOTOR GELİŞİMİ ¨İnce bir çizgi üstünde kolaylıkla yürüyebilir, ¨Çevik bir biçimde parmak uçlarında koşabilir, ¨Ayak değiştirerek sıçrayabilir, ¨Hareketleri müziğin ritmine uygundur, ¨Tek ayağı ile 2-3m öteye sıçrayabilir, ¨Dizlerini bükmeden öne eğilip parmak uçlarına dokunabilir, ¨Örneğe bakarak 6 küple 3 basamaklı merdiven yapabilir, ¨Büyük gözlü iğnelere ipliği kendi başına geçirir ve gerçek anlamda (birkaç ilmik) dikiş dikebilir, ¨Yazıp çizerken, resim yaparken, kalemleri ve boya fırçalarını ustaca kullanabilir, ALGISAL GELİŞİMİ ¨Konuşması oldukça akıcıdır,dil bilgisi kurallarına uyan ifadeler içerir, ¨Ezbere şiir okumaktan ya da çocuk şarkıları, çeşit çeşit tekerlemeler söylemekten hoşlanır, ¨Kendine öykü okunması veya anlatılması çok hoşuna gider, sonradan kendi başına öyküyü tam ayrıntılarıyla oyununda canlandırır, ¨Somut isimleri nesneyi kullanarak tanımlar, ¨Şaka, fıkra, bilmece ve tekerleme gibi söz oyunlarından zevk alır, DİL GELİŞİMİ ¨5 yaşındaki çocuk hep konuşmak ister, ¨Yetişkinler gibi uzun cümleler kurmaya çalışır, ¨Bilgisini arttırmak için sorular sorar, ¨Dil bilgisi kurallarına uygun konuşur, ¨Her şeyin ‘neden’ ve ‘niçin’i ile ilgilenir, ¨Söylemek istediğini dile getirmeden önce düşünür,sonra söyler, SOSYAL BECERİLERİ ¨Ellerini, yüzünü yıkayıp kurulayabilir ama bedeninin diğer bölümlerini yıkarken yardıma ihtiyaç duyar, ¨Genelde daha aklı başında ve bağımsızdır; daha kontrollü ve duyarlı bir yaklaşım içindedir, ¨Kendi başına giyinip soyunabilir, ¨Düzenli ve temiz olması gerektiğini kavrayabilir ancak yine de sürekli olarak anımsatılmalıdır, ¨Grup oyunlarını tercih eder, ¨Ev dışında daha mutlu olur, ¨Arkadaşlarını kendi seçer, ¨Yetişkinler ve kendinden büyükler yerine yaşıtlarıyla birlikte olmaktan hoşlanır, ¨Saati ve saatin güniük programla ilişkisini anlayabilir, BİLİŞSEL GELİŞİMİ ¨2-7 yaşları arasındaki bu bilişsel gelişim evresindeki çocukların büyük bölümü ayrıntıları dikkate almadan genel olarak algılar ve ilişkisiz obje ve kavramları bütünleştirebilir, ¨5 yaş çocuğu her şey arasında her türlü ilişkiyi kurabilir, ¨Parçayla bütünü aynı zamanda düşünemez, ¨Zihinsel kıyaslama yapamazlar, ¨Eylemlerinde, düşüncelerinde, bakış açılarında benmerkezlidir, Toplumsal yönelim tam biçimini ancak 7-8 yaşlarında alır, ¨ İşlem öncesi çocuk, başkalarının görüşüyle; dünyanın ne olduğunu düşünmez, ¨Mantık henüz gelişmemiştir, ¨Her şeyi kendine göre değerlendirdiği bu düşünce çağında çocuk ‘bazı’ ve ‘hepsi’ ayrımını yapamaz, |
![]() |
![]() |
|