Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Sinema, Müzik & Online Videolar > Radyo, Sinema ve Tiyatro

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
çekim, filmi, ilgileri, sıkıysa, yakala

Sıkıysa Yakala Filmi Çekim İlgileri

Eski 08-14-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sıkıysa Yakala Filmi Çekim İlgileri




* Sıkıysa Yakala Filmi Çekim ilgileri








ÇEKİM MEKANLARI

Filmin "Catch Me If You Can ? Sıkıysa Yakala" şeklindeki ismi ile direkt olarak "kaçma ve kovalama" olgularını çağrıştırdığı için çekim takviminin una uygun olması kaçınılmazdı Son derece yoğun geçan 56 iş gününde tamamlanan çekimlerin üyük ölümü Los Angeles, New York, Montreal ve Queec Citydeki 140tan fazla mekanda gerçekleştirildi

Kimi zaman tek gün içinde üç ayrı mekanda çalışma yaptıklarını elirten Steven Spielerg, "Sürekli hareket halindeydik Hayatımda u kadar hızlı tempoda çalışmamıştım Ancak ana öyle geliyor ki, u kadar hızlı tempoda çalışmamız sayesinde oyuncu kadrosunun ve teknik ekiplerin de heyecan ve enerji düzeyi arttı" diyor

Prodüksiyonun hızlı temposu aynı zamanda öykünün geçtiği 1960lı yılların kendine özgü havasını yansıttı Tom Hanks u etkiyi şöyle açıklıyor: "O yıllar insanların jet hızıyla hareket ettiği yıllardı sanki Uçağa atlayıp irkaç saat sonra dünyanın aşka ir köşesinde olmak vazgeçilmez ir tutkuydu enim kuşağım açısından aktığımda 60lı yılların göz kamaştırıcılık olgusun zirveye çıktığı yıllar olduğunu söyleyeilirim Herşey rengarenkti Çizgiler keskin ve stilizeydi"

60lı yılların keskin ve renkli stilini yakalamak isteyen Spielerg, daha önce irçok filmde işirliği yaptığını yaratıcı ekiini tekrar ir araya getirdi "Catch Me If You Can"in görüntü yönetmenliğini Janusz Kaminskiye kurgusunu Michael Kahna müziklerini John Williamsa ıraktı Spielerg ile ilk kez u filmde çalışanlar ise prodüksiyon tasarımcısı Jeannine Oppewall ile kostüm tasarımcısı Mary Zophres oldu





Çekim takviminin son derece hızlı tempolu olmasında yönetmen Spielerg ile görüntü yönetmeni Kaminskinin yıllar öncesinden gelen uyumlu çalışmasının üyük rolü oldu İkisi arasında öylesine güçlü ir iletişim sözkonusuydu ki, çoğu zaman konuşmaya ile gerek kalmadan u iletişimi aşarıyla sürdüreiliyorlardı

Spielerg u iletişimin nasıl gerçekleştiğini şu sözlerle anlatıyor: "Janusz Kaminski ile en üst düzeyde işirliğimiz vardır en sadece kameranın yerini ve sahneleri elirlerim Janusz ise her sahneyi oyayan ir ressam giidir O ayrıca ir ışık ustasıdır ?Catch Me If You Canin çok canlı ir temposu olması nedeniyle ışık unsurunun da una uygun olmasına karar verdik Herşey parlak ve renkli oldu"

Görüntü yönetmeni Kaminski ise u görüşe şu sözlerle katılıyor: "Görsel yaklaşımımız çok asitti: Eğlenelim oldukça idealist ir dünya yaratalım ve çok ciddi olmayalım Işıklandırma da unları yansıttı Tıpkı ir kadeh şampanya giiydi"

60LI YILLAR YENİDEN YARATILDI

Filmdeki çekim mekanlarının sayısının fazla olması ve hepsinin de 60lı yılların özelliklerini taşımasının gerekmesi yüzünden prodüksiyon tasarımcısı Jeannine Oppewall ve ekii oldukça zor anlar yaşadı

Prodüksiyon tasarımlarını yaptığı "LA Confidential" adlı filmde de epeyce zorlandığını, orada 40-50 farklı mekanda 93 set hazırladığını elirten Jeannine Oppewall, "Catch Me If You Can"de nasıl ir taloyla karşılaştığını şöyle anlatıyor: "Okumak için senaryonun aşına oturduğumda ilk etapta 100den fazla set saydım Sonrasında paniğe kapılmaya aşladığım için saymaya devam edemedim"

Filmdeki çok sayıda mekan arasında elki de en zorlu olanlarından irisi, New Yorktaki JFK Havaalanındaki TWA Terminal inasıydı Açılışı 1962 yılında yapılan u terminal inası uzun zamandır kullanılmayan ir alandı ADnin atı kesiminde ise Kaliforniyadaki eski Ontario Havaalanı kullanıldı urada da Frankin iririnden güzel hostesler arasına gizlenerek FI ajanlarını atlattığı Miami Uluslararası Havaalanıyla ilgili çekimler yapıldı

"Catch Me If You Can"in mekanları sadece AD ile sınırlı kalmadı Ülke dışındaki azı mekanlar da set olarak kullanıldı Örneğin FI ajanı Carl Hanrattynin Franki ülkesine geri götürmek üzere geldiği Fransız hapishanesiyle ilgili çekimler, Kanadanın Montreal kentindeki terk edilmiş ir hapishanede gerçekleştirildi Ayrıca Kanadanın Queec City kentindeki ir meydanda da Montrichard adlı Fransız köyüyle ilgili çekimler yapıldı

Strong ailesinin New Orleanstaki eviyle ilgili çekimlerin ise Kaliforniya Altadenadaki Victoria tarzında ir evde yapılması yoluna gidildi Kaliforniyanın Downey ölgesinde kurulu ulunan oeing farikası da, FI ofisleri olarak kullanıldı Ayrıca her ikisi de Los Angelesta ulunan Amassador Hotel ile Union İstasyonunda da çekimler yapıldı

KOSTÜMLER NASIL HAZIRLANDI

Prodüksiyon tasarımcısı Jeannine Oppewall, 60lı yılları simgelemek için renk unsurunun da dikkatle kullanıldığını elirterek u konuda kostüm tasarımcısı Mary Zophres ile yakın işirliği içinde çalıştığını söylüyor Oppewallın u konudaki düşünceleri şöyle:

"Renk unsurunun öykü akışında çok önemli ir yeri var Franki ilk gördüğümüzde sıradan ir yaşamı vardır u nedenle çevresi de yumuşak ve monokromatik renklerle kaplı giidir Ancak dolandırıcılık oyununda giderek daha çok aşarı kazandıkça renk paleti de değişmeye aşlar Oyunun zirvesine çıktığında artık portakal rengi, sarı, kırmızı ve peme gii canlı ve keskin renkler ağırlıktadır Daha sonra oyunun sonlarına doğru ürokrasinin ağırlık kazanmasıyla herşey yeniden monokromatik hale gelir ir karakterin gelişimini renkler aracılığıyla vermek gerçekten heyecan vericiydi"

Leonardo DiCaprionun portresini çizdiği Frank Aagnale karakterinin sürekli kılık değiştirmesi nedeniyle u karakter için 100ün üzerinde farklı giysi kullanıldı Aagnalein sürekli değişen giysilerine karşılık Tom Hanksin canlandırdığı FI ajanı Carl Hanratty karakterinin giysi çeşitlemesi daha az oldu

Filmin kostüm tasarımlarını hayata geçiren Mary Zophres, iki aş karakter için nasıl ir çalışma yaptığını şu sözlerle açıklıyor:





"Leonardo DiCaprio için çok farklı giysi modelleri hazırladık una karşılık Tom Hanks neredeyse hemen her gün iririne enzer giysilerle kamera karşısına geçti Aslında Tomun giydiği eliselerin sayısı da 20yi uldu ama izleyiciler unu zor fark edecekler Çünkü terzilerimizden ayrıntılarda elirli ir tarz tutturmalarını istedik iririne enzer kesimler, omuzlar ve düğmeler? Sadece kumaş cinsinde ve renklerde farklılık oldu Ayrıca film oyunca aynı stilde gömlek giydi Aslında izim kullandığımız gömlek modeli, 60lı yıllarda FI ajanlarının üniforması giiydi Sonradan, yani 70li yıllarda daha özgür giyinmeye aşladılar ama 60larda katı ir kıyafet modeli vardı"

MÜZİKLERİ DE ÇOK ÖZEL

"Catch Me If You Can"in 60lı yılların tadını veren unsurlarından irisi de müzikleri oldu Steven Spielergin yönettiği filmlerde genellikle popüler şarkılara yer verilmediği halde ir değişikliğe gidildi ve 60lı yıllara damgasını vurmuş popüler şarkılar kullanıldı unlar arasında Frank Sinatranın seslendirdiği "Come Fly With Me" adlı ünlü şarkı da vardı u şarkının özelliği ise Steven Spielergin en sevdiği şarkılardan iri olmasıydı u şarkılar, John Williamsın hazırladığı fon müziklerinin arasına serpiştirildi

"Catch Me If You Can"in özelliklerinden irisi, Steven Spielerg ile John Williamsın irlikte çalıştığı 20 film olmasıydı Ancak u 20 filmde müzik anlayışı yönünden irtakım değişiklikler yapıldı Örneğin John Williams tarafından 1950li ve 60lı yıllarda çok popüler olan progressive jazz tarzında müzikler hazırlandı

John Williams u film için hazırladığı müzik çalışmalarını şöyle tanımlıyor: "Geçmişte Steven ile yaptığımız çalışmalarda genellikle üyük orkestraların yorumladığı geniş kapsamlı temalar kullandık Ancak urada farklı ir yöntem izledik Filmin öyküsü kimi zaman hafif ve eğlenceli, kimi zaman da oldukça ciddiydi u yüzden müziklerin de farklı özelikler taşıması yerinde olacaktı irçok sahnede hafif ve eğlenceli tınılar kullanırken özellikle FI ajanlarının Frank üzerinde yoğunlaştığı sahneler için gergin müzikler hazırladık"

"YAŞADIKLARIMDAN DERS ÇIKARDIM"

Ancak izleyicinin yakından ilgileneceği asıl temanın Frank W Aagnalein yaşam öyküsü olacağına kuşku yok Gerçek Frank W Aagnale, "Catch Me If You Can"de anlatılan yaşam öyküsünü şu sözlerle özetliyor:

"enim öyküm sadece genç olmak ve oradan oraya kaçmakla sınırlı değildir Yakalandım ve hapishanede yattım Ancak hükümetim için 25 yıl çalışarak orçlarımı ödemiş oldum Ayrıca son derece aşarılı ir şekilde ilerleyen kendi danışmanlık şirketimi kurdum azen insanlar ana, ?Yaşamından çıkaraileceğin en önemli ders nedir? diye soruyorlar en de onlara hep aynı yanıtı veriyorum: ?Gençlik yıllarımda inanılmaz deneyimler yaşadım unlardan ders çıkarıp devletime hizmet etmek ve kendi işimi kurmak için yararlandım"

Filmin yapımcısı Walter Parkesın u konuda düşüncesi ise şöyle: "Frankin yaşam öyküsü için ?hayat üniversitesi tanımlamasını kullanailiriz Onun yaşamındaki en üyük ironi, uzun yıllar oyunca kılıktan kılığa girerek, değişik kimliklere ürünerek FIdan kaçtıktan sonra en sonunda kendi kimliğini ulailmesidir Filmin sonunda çok önemli ir ders olduğunu göreceksiniz: aşınıza ne gelirse gelsin herşeye yeniden aşlamak mümkündür"New York Çeteleri
Aksiyon, Suç

Göklerin Hakimi
Drama,

Kösteek
Drama, Gerilim

Kanlı Elmas
Aksiyon, Drama

Yalanlar Üstüne
Drama, Gerilim

Sıcak

Yalanlar Üstüne
Dram


Afa: Sıkıysa Yakala Filmi Çekim ilgileri

Kaynak: intersinemacom

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.