![]() |
Kayseriye Raylı Sistem |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Kayseriye Raylı SistemRAYLI SİSTEM Raylı Sistem Kayseri’nin 50 yıllık toplu taşım sorununu kökten çözecek ve aynı zamanda hava kirliliği problemini çözmede büyük katkı sağlayacak Kayseri Raylı Sistemi çalışmalarında uzun ve zorlu uğraşlar sonucu bu güne kadar ana hat, zemin etüdü, yolcu yoğunluğu, durak yerleri ve mesafeleri, kullanılacak vagonlar gibi konularda gerekli çalışmalar tamamlandıktan sonra hazine garantisi alınarak 2004 yılı haziran ayında uluslararası kuruluşların da katıldığı şeffaf bir ihale yapıldı ![]() ![]() Dünyada ulaşılan en son model ve en gelişmiş teknolojik sistemler kullanılarak üç yıl içinde tamamlanacak olan Kayseri Raylı Sistemi, Türkiye’de gerçekleşecek olan en ekonomik sistem olma özelliğine de sahip ![]() Çift hatlı Kayseri Raylı Taşıma Sistemi, Kentin batısında Organize Sanayi Bölgesindeki Ana Depo ve Bakım Tesisleri Sahası ile bağlantılı Batı Terminalinden başlamakta, Şehit Büyükelçi Taha Carım, Hasan Esat Işık, Şehit Büyükelçi İsmail Erez ve Ahmet Gazi Ayhan Bulvarları'nın ana eksenleri boyunca giderek DSİ Bölge Müdürlüğü karşısında Osman Kavuncu Bulvarının ana eksenine geçmesinin ardından, Otogar Kavşağı sonrasında Düvenönü, Cumhuriyet Meydanı, NATO ve Tuna Cad ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kayseri Raylı Taşıma Sistemi güzergahı, tamamen yüzeysel, motorlu taşıt trafiği ile eşdüzey kesişmelerde karma trafikte hemzemin, bunun dışındaki yerlerde tam tahsisli olacaktır ![]() Raylı Sistem dizileri; tam ayrılmış yollarda seyredecek, en fazla iki araçtan oluşacak ve karayolu taşıtları ile eşdüzey kesişmelerde raylı sisteme öncelik veren özel sinyalizasyon teçhizatı ile işletilecektir ![]() |
![]() |
![]() |
|