![]() |
Evrendeki Yasalarla İlgili Ayetler Ve Hadis-İ Şerif |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Evrendeki Yasalarla İlgili Ayetler Ve Hadis-İ ŞerifEvrendeki Yasalarla ilgili Ayetler ve Hadis-i şerif Sûre-i Tekvîr’in 15 16 17′inci âyetleri evrenin en özel yasalarını içerir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’ân’da yine bazı kasemlerde bilinmesi hem Kur’ân’ın inzal olduğu yıllar için hem de çok ileri yıllar için imkânsız olan sırlara kasem etmek formülüdür ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() dBu tarz bilinmezlikleri örnek gösteren bir sûre “Sûre-i Kadir”dir ve bilinmezliği halen devam etmektedir ![]() Kur’ân’daki ikinci tarz kasemler Uksimu (Yemin ederim) ve yahutta La Uksimu şeklindedir ![]() ![]() Yüce kitabımızda en önemli kasem tarzı Felauksimu’dur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kasemle konu arasında genelde var olan çok sıkı bilgi Sûre-i Tekvîr-’de büsbütün önemli bir hilkat sırrı meydana getiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() “Bundan daha müthiş bir örnek olamaz; o pusanlara ve o etrafında dönenlere kasem olsun:” 15 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Âyet 15:”Hayırbundan kesin delil olamaz” (Felâ uksimu) gücünü özünde toplayana ![]() ![]() Âyet 16: “Ve mahreskinde kayıp gidene” (Künnes) Şimdi felâ uksimu vurgulamasının özündeki hikmete varabilmek için sûrenin akış tarzını inceleyelim ![]() Tekvîı- Sûresi 1 ila 14′üncü âyetlerde kıyameti anlattığıma göre ve bu anlatımda güneşin kör bir nokta kara delik haline gelmesinden başlayarak dördüncü boyutun yıkılıp başka boyutlara geçişi anlatılmadı mı? İşte bu akış içinde bu iki âyette maddesel varlıkların madde boyutunda nasıl var olduklarını ve varlıklarını nasıl sürdürdüklerini anlatmaktadır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Demek ki Fela Uksimu kasemine uygun biçimde ayet maddesel varlıkların çok renkli değişik yapısının sırrını hünnes ve künnes kelimeleri ile özetlemektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Âyet 17-18:”Ve yöneldiği zaman geceye ve nefeslendiği dem sabaha (kasem olsun)” 17 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Teneffüs ettiği dem sabaha (Âyet 18) ![]() ![]() Âyette arzın sabahı soluması şeklinde tanımlanan akıl almaz ve tanım; enerji emilmesi ve salınması konusunda da çok önemli bilimsel kavramlar getiriyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sabah saatlerinde güneş enerjisinin emilip salınması yani; “Vesuphi izate neffes” âyetinde önemli bir mesajında hünnes ve künnes konumlarının dışında olan bir takım varlıkların mevcudiyetini açıklamak içindir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu dört âyet aynı zamanda yaratılıştaki basamakları da dile getirmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonra bütünüyle dengeler kurularak enerjilerin emilip salınması hikmeti doğmuştur ![]() ![]() ![]() Âyet 19:”O kerim bir resûlün kavlüdür ![]() Kavlüden maksat getirdiği sözler anlamınadır ![]() Yine Cenab-ı Hak’kın yüce kitabımız Kur’ân’a verdiği tanımlardan birisi bu 19 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bunca ilmin bir solukta kelam şeklinde inzal olmasının elbette bir mucize yanı vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1-)Kerîm: (19 ![]() ![]() 2-)Mekîn: (Âyet 20; “Arş sahibi indinde kuvvetli ve mekindir ![]() 3 - )Kuvvetli: (Yukarıdaki âyette) 4- )Mut’a: (Âyet 21; “Aı-şda mut’a ve emin ![]() 5-)Emîn: (Yukarıdaki âyette) Fahri Kainat Efendimiz’in fevkalade önemli özelliklerini hem de tüm evrenler açısından anlamanın tek yolu bu üç âyeti gereğince yorumlayabilmektir ![]() Sûre-i Tekvîr’in genel hassas kuralları Efendimiz’e ait bu beş özellikte de geçerlidir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 19 ![]() ![]() İnsanoğlu Efendimiz’in kerim sırrını anlamadığı için asırlar boyu aptalca sürünmüştür ![]() ![]() ![]() a) İLİM: İlk 18 âyetin yorumundan anlıyoruz ki ilmin tüm temel yasaları Efendimiz’e Kur’ân vasıtasıyla verilmiş dolayısıyla insanoğluna ikram edilmiştir ![]() Eğer Sûre-i Tekvîr’in bu 18 âyeti inzal olmamış olsaydı ne atomu ne galaksileri ne gravidasyonu ne de jiroskobik hareketi öğrenemeyecektik ![]() ![]() ![]() ![]() b) İnsanlara eşitlik ve özgürlüğü de bugünkü Birleşmiş Milletler ana sözleşmesinde özgürlük olarak tarif edilen maddenin kelimesi kelimesine aynını Efendimiz 14 asır önce Medine Beyannamesi’nde aynen bildirmiştir ![]() ![]() c) Efendimiz kesin olarak kadın-erkek eşitliğini getirmiş kendi zaman dilimine kadar ikinci sınıf vatandaş muamelesi gören kadını hem Kur’ân âyetlerinin zenginliği içinde hem de özel emirleri ile erkeğe eşit kılmıştır ![]() ![]() Kadının iffet ve haysiyetini ona karşı gösterilmesi lazım gelen saygıyı tersine çevirip kadını şeytanın ortağı gibi gören çürümüş erkek zihniyetini emirleriyle ortadan kaldıran Fahri Kainat Efendimiz’dir ![]() Ne çare ki kimi kendini dindar sayarak kadın haklarını çiğnemeyi mafiret sanan şaşkınlar kimi de inançsızlığın hırsı içinde dine saldıranlar Efendimiz’in bu zarif ikramım yıllar boyu sis arkasında bırakmıştır ![]() ![]() ![]() d) Ahlâk Kavramı: Efendimiz yeryüzüne teşrif edene kadar ahlâk aciz ve çaresiz kişilerin suskunluğu ya da güçlülerin lütfen topluma ikram ettiği gösterişli davranışlardan ibaret sayılırdı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efendimiz’in kerim sırrı böyle bir bitmez ikramı temsil etmektediı- ![]() ![]() “Müjdeler olsun ey yetimler cariyeler kimsesizler MUHAMMED geldi ” diye besteleştirmişti ![]() Yakın Çağ’ın en ünlü düşünürlerinden Bernard SHAW Efendimiz’in kerem sırrını şu tanımla ne güzel açıklıyor ![]() “Hangi faziletin örtüsünü kaldırırsanız altında MUHAMMED imzası çıkıyor ![]() Âyet 20:”Zül’arşın nezdinde mekîn bir kuvvetin sahibidir ![]() Bu âyet bilindiği gibi Efendimiz’in kuvvetli ve mekîn sırlarını dile getirmektedir ![]() Âyet kelimesi kelimesine “Arş sahibi indinde mekîn ve kuvvetli” anlamına gelmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Âyet-el Kürsî arş tanımlanırken semaların üstünde olarak tanımlanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İşte Efendimiz’in mekîn ve kuvvetli oluşu bu arş sistemlerine kıyasendir ![]() ![]() Bundan sonra âyette daha da açık göreceğimiz şekilde Fahri Kainat Efendimiz’in varlığı bütün evrenlerde ve o evrenler içindeki varlıklarda böylesine hissedilir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Âyet 21:”Orada (arşta) mut’a ve emindir ![]() Mut’a; itaat edilen demektir ![]() ![]() ![]() “Ve ona karşı emindirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() “Mutain semme emin” tanımı birlikte mütalaa edildiği takdirde arş sistemine bağlı bütün evrenler Fahri Kainat Efendimiz’e karşı çok müthiş bir sevgi coşkusu duyarlar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sûre-i Tekvîr’in birinci bölümünde boyutların yıkılışı ile ilgili kıyamet sahnelerinin tümünde de yanlız Resûlullah’ın sözü geçer ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Atom çekirdeği etrafında el-Cevaril Künnes sırrı ile dönen elektron saniyede 100 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sûre-i Tekvîr’in İslâmiyet’in ilk çağlarında inzal olduğunu düşünürsek hiç kimsenin Efendimiz’i tanımadığı bu çağda Allah’ın Fahri Kainat Efendimiz’deki bu akıl almaz sırları açıklayıvermesi akıllara durgunluk verir ![]() “Anlasanız da anlamasanız da benim habibim sevgili Muhammedim böylesine akıl almaz bir evren sırrıdır” buyunııaktadır ![]() “O âlemler için biı zikirdir” buyuracaktır ![]() Buraya kadar olan kısmı özetlersek Sûre-i Tekvîr ilk 14 âyetinde boyutları kıyameti bildirmiş ondan sonra da 4 âyetinde de maddesel varlıkları temel yasalarını açıklamıştır ![]() ![]() Alıntı |
![]() |
![]() |
|