![]() |
Evlilikte Saadetin Yolu |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Evlilikte Saadetin YoluEvlilik, iki kişinin bütünleşmesi demektir ![]() ![]() Fakat İslamiyet hayat dinidir ![]() ![]() ![]() Müslüman bir hanımla Müslüman bir erkek evlendiğinde bunların ikisi de ilmihal okuyup, öğrenip yaşamaları lazım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cennet ve cehennem ahirettedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aile hayatı devam ettikçe sosyal hayat devam eder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aile geçimsizliklerinin sebebini kimde gördüysem o geçimsizliğin kolayca düzeltilebileceğine inandım ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sinirlendiğinizde ayaktaysanız oturun! Oturuyorsanız yatın ![]() ![]() ![]() “Gönül derler buna sırçadan ince, Kırma o gördüğün şişe değildir ![]() Açar çiçeğini bahar gelince, Kesme o gördüğün meşe değildir ![]() Nezaket saadetin temelidir ![]() ![]() ![]() kaynak= Hekimoğlu İsmail Zaman Gazetesi, 04 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Evlilikte Saadetin Yolu |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Evlilikte Saadetin YoluEVLENİRKEN ÖNCE İSTİŞARE Mİ YAPMALI, YOKSA İSTİHARE Mİ? Hayırlı bir kısmet çıktı, evet demek üzereyken bir de istihareye yatın, dediler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Önce istihareyi kısa bir tahlile tabi tutalım ![]() ![]() ![]() Sonra görülen şey şeytani mi, yoksa Rahmani mi? Bunu da kestirmek kolay değil ![]() ![]() Bir de istihare bağlayıcı değil ![]() ![]() İstişareye gelince ![]() ![]() ![]() ![]() Öyle olunca istişareye uymaktan başka yol kalmaz ![]() Meseleyi istişareye iştirak edenlerin akıllarıyla da düşünmek, gözleriyle de görmek, ilimleriyle de nazar etmek ![]() ![]() ![]() Bundan sonrası Allah’a tevekküldür ![]() Esasen bu gibi hayati konularda en sağlam tedbir, tarafların birbirlerini gerçek hüviyetleriyle tanımalarıdır ![]() ![]() Kaynak: Yeni Aile İlmihali, Ahmed Şahin, Cihan Yayınları |
![]() |
![]() |
![]() |
Evlilikte Saadetin Yolu |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Evlilikte Saadetin YoluGayr-i Müslimle Evlenmek Müslüman bir erkeğin Ehl-i Kitap olan Yahudi ve Hristiyan bir kadınla evlenmesi kerahatle birlikte caiz olup mekruhtur ![]() ![]() ![]() Ehl-i kitabın dışında kalan ve inanç itibariyle küfür içinde bulunan bulunan ve evlenmesi caiz olmayan kadınlar şunlardır: Budist veya Brehmen gibi isimlerle adlandırılan ve ineğin tenasül uzvuna tapan Mecusi hindiler Puta tapan kadınlar İsmaili ve Karmati gibi sapık zındıklar Din ve ahlak bağlarını kırmış bir görüşün zebunu olan kadınlar Dinsiz ve ateist kadınlar Bu konuya Elmalı Tefsirin de özetle şöyle değinilinmektedir: "Müşrik kadınları, iman etmedikçe nikâhlamayın ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Müşrik, Kur'ân dilinde iki anlama gelir ki biri zahirî, diğeri hakikîdir ![]() Zahirî müşrik, açıktan açığa Allah'a ortak koşan, birden fazla ilâh olduğu kanaatinde olanlardır ![]() ![]() Hakikî müşrik, gerçekten tevhidi ve İslâm dinini inkar edenler, yani mümin olmayan gayr-i müslimlerdir ![]() Ey iman ehli, gerek dıştan dışa ve gerekse gerçek müşrik olan yani mümin olmayan kadınlardan hiç birini nikâhınıza almayınız ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gerek zahirî, ve gerekse hakikî müşrik olsun ve gerek Kitap ehli olsun, gerekse olmasın mümin olmayan kâfir erkeklerin hiç birine de nikâh etmeyiniz ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Sizden önce kitap verilen ümmetlerin hür ve iffetli kadınları da iffetlerinizi koruyarak, zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın, kendilerine mehirlerini verip nikâhladığınız takdirde size helâldir" (Maide,5) Ancak Maide Suresinde, uyarınca bu âyetin birinci fıkrasından Kitap ehlinin kadınları istisna olunarak, Kitap ehlinden kız almaya mekruh olarak ruhsat verilmiş; fakat ikinci fıkra muhkem olarak kalmış ve kız vermeye hiçbir şekilde izin verilmemiştir ![]() "Erkekler, kadınları yönetmeye yetkilidirler ![]() İlâhi kânunu gereğince kadınlar kocalarının yönetimi altında bulunurlar ![]() ![]() Ancak bu ilâhî kânunu bilen ve kendini ona göre idare edebilecek olan erkekler hakkında bu yönetim altına giriş ve çağrıya mahkûm oluş zorunlu ve kesin değildir ![]() ![]() "Kitap verilen ümmetlerin hür ve iffetli kadınları" (Maide, 5/5) âyetiyle gereğinde yalnız Kitap ehlinden kız almaya ruhsat verilmiş ve zururetler kendi miktarlarınca takdir olunacağından, bunun dışındakiler yine haramlıkta bırakılmıştır ![]() Şunu da hatırlayalım ki, "O yerde ne varsa hepsini sizin için yaratandır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu nokta üzerinde iyi düşünülünce anlaşılır ki bu âyetteki kadın ve erkek müşrikler, kadın ve erkek müminlerin karşılığı olmasaydı da, zahirî müşrik anlamında olabilseydi, o zaman da müslüman kadınlarının diğer kâfirlere nikâh edilmeleri aslî haramlıkla haram olacaktı ![]() Müslüman kadınların Kitap ehlinin erkekleriyle evlenmelerinin caiz olacağına dair ne âyet, ne hadis hiçbir mübahlık delili gelmemiştir ![]() ![]() ![]() ![]() Yahudiler ve Hıristiyanlar müşrik midirler? Bunlar, dıştan tevhide inandıklarını ileri sürmelerine rağmen, gerçekte Allah'ın çocuğu olduğu kanaatindedirler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Son zamanlarda “aramızda amentü ittifakı” bulunduğu söylense de, Kur’an’ın “şirk”e nisbet ettiği kitleler arasında Ehl-i Kitab’ın da bulunduğunu (Tevbe, 31) burada mutlaka dikkate almak durumundayız ![]() ![]() ![]() ![]() Kur’an tarafından bir yandan şirke nisbet edilirken, diğer yandan “müşrikler”den ayrı bir kategori olarak anıldıklarına göre Ehl-i Kitab’ın şirkinin diğerlerinden farkı nedir? Ehl-i Kitab’ın şirkinin, “Tevhid iddialı” bir şirk olduğu malumdur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak: 1) Büyük Kadın İlmihali, Rauf Pehlivan 2) Günümüz Meselelerine Açıklamalı Fetvalar 3) Hak Dini Kuran Dili (Elmalı Tefsiri), Elmalılı Muhammed Hamdi Yazır, Bakara Suresi /221 4) Gayri Müslim Erkekle Nikah, Ebubekir Sifli, Milli Gazete, 27 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|