![]() |
Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912) |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)RMS Titanic ![]() RMS Titanic , White Star Line şirketinin sahibi olduğu Olympic sınıfı bir yolcu gemisidir ![]() ![]() ![]() ![]() Batışı 1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic zamanında mevcut olan en ileri teknolojileri kullanmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yapımı ![]() Titanic'in 1 ![]() Titanic White Star Line'ın bir transatlantik gemisiydi, Harland and Wolff tersanelerinde(Belfast, Kuzey İrlanda) üretilmiş ve rakip firma olan Cunard Line'ın RMS Lusitania ve RMS Mauretania gemileriyle rekabet edebilmesi için tasarlanmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() RMS Titanic'in üretimine 31 Mart 1909'da başlandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic 259 m uzunluğuna, 28 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Özellikler ![]() "Titanic" 'in içindeki Spor Salonu Gemi'nin bulunduğu zamanda, Titanic lüks, zenginlik ve ihtişam konusunda tüm rakiplerinin üzerindeydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Memorial (Washington, D ![]() ![]() Gemi bulunduğu zamana göre gelişmiş teknolojik özellikler ile donatılmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Filikalar Titanic ’in dizayn aşamasında Carlisle Titanic ’in filikaları için kullanılacak matafora'ların daha yeni ve geniş bir modelini önermişti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Olympic İle Karşılaştırma ![]() Olympic(solda) ve tersanedeki havuzdan dışarı çekilen Titanic(sağda) Titanic eski kardeşi RMS Olympic 'e çok benzemekteydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaptan Edward J ![]() Edward John Smith Hanley 'de Edward Smith ve Catherina Hancock'in çocugu olarak dünyaya geldi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() 3 ![]() ![]() 4 ![]() ![]() Titanic 'in çarpmasından sonra ,Kaptan Smith'in nasıl öldügüde çok netlige kavuşamamıştır ![]() ![]() ![]() İlk Sefer Titanic ilk seferine Southampton, İngiltereden, New York City'e doğru hareket etmek için 10 Nisan 1912 tarihinde Kaptan Smith'in komutasında ilk seferine başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Buzdağının Görülmesi ![]() Gözcü Frederic Fleet Saat 00:39'da, Titanic, New Foundland'ın Grand Banks güneyi açıklarında seyir etmekteydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Murdoch'in Emirleri ![]() Birinci Subay Murdoch Kaptan Smith'in durumunda olduğu gibi, Birinci subay Murdoch'in çarpışma sırasında vermiş olduğu emirler ile ilgilide çok fazla iddia ortaya çıkmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Altıncı Subay Moody Burada denenmeye çalışılan ve sağa doğru kalma manevrası olarak bilinen bu hareket, dümen yekesini tamamen sola taşımak bu sayede geminin sağa dönmesini sağlamak ve kalan arka kısmı buzdağından uzak tutmaktı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Çarpışma ![]() Thomas Andrews Fleet'in buzdağını gördükten sonra, gemi'nin ölümcül çarpışmasını 37 saniyede yaptığı tahmin edilmektedir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 01:45 - İlk Filika İndiriliyor 13 Numaralı filika 15'in yolundan suya indiriliyor ![]() Charles Lightoller ölümünden önce bir mülakat vermiş ve ilk filika indirilmeden önce Kaptan Smith ile olan karşılaşmasını açıklamıştır ![]() « "Filikaların örtüleri kaldırılmış, temizlenmişti ![]() ![]() İlk 65 kişi kapasiteye sahip yedi numaralı filika saat 01:27'de sancak tarafından üstünde sadece 28 kişi ile birlikte indirildi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Felaketin geri dönülemez noktası gece saat 01:15'de gelmişti, o anda gemi'nin ön tarafında bulunan çapa boşlukları suyun altında kalmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in Batışı Radio açıklamalarına istinaden Henry Reuterdahl tarafından çizilmiştir Bot güvertesi zaman geçtikçe daha fazla kaotik hale geliyordu ![]() ![]() ![]() Tayfalar filikalar denize inmesine saniyeler kala gemi'den bir an önce uzaklaşabilmek için kürekleri çekmeye başlıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912) |
![]() |
![]() |
#2 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)Titanic'in rapor ettigi pozisyon 41° 46′ 0″ N, 50° 14′ 0″ W Enkazın bulundugu koordinat 41° 44′ 0″ N, 49° 57′ 0″ W ![]() Saat 02:45 'de gemin'nin üst güvertesi ve ileri güverte su altındaydı ve ileri A güvertesi gezinti noktası ortalama yüzeyin 3m üstündeydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mount Temple'in Kurtarma Denemesi Mount Temple ilk acil yardım cağrısını Titanic'e 79 mil uzaklıkta iken saat 00:30'da aldı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() New York Herald'in Titanic felaketi ile ilgili ön sayfası Yakınlarda Duran, Cevap Vermeyen Ve Bilinmeyen Gemiler Titanic köprüsünden, sancak tarafında bulunan bir gemi'nin ışıkları görünebiliyordu, gemi'nin Titanic'e olan ortalama uzaklığı 16–24 km civarındaydı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() SS Californian vapuru ![]() Felaket ile ilgili yapılan her iki soruşturmadada SS Californian ve kaptanı Stanley Lord yeterli yardımı yapmadığı için hatalı bulunmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 02:00 - Dondurucu Okyanus Suyu İleri Bot Güvertesine Ulaşıyor Felaketin ilk anlarında yolcular sıcak odalarını bırakmak konusunda oldukça isteksiz davranmıştır ve Titanic'i daha güvenli bulmuştur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 02:05 - Pervaneler Ortaya Çıkıyor Okyanus suyu ilerledikçe ,Titanic'in bronz pervaneleride su yüzünden yukarı dogru yükselmeye başlamıştı ,okyanus suyu ileri bot güvertesini yavaş yavaş dolduruyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bu arada ikinci bacada yere yuvarlanmış,elektrik sistemide iflas etmiş ve ışıklar tamamen kapanıp gemi tamamen karanlıga bürünmüştü ![]() ![]() ![]() ![]() Kurtulanların bulunduğu bir filika Carpathia tarafından alınmadan önce Gemi tamamen battıktan sonra açıklardan bulunan 18 flikanın sadece 2 tanesi geri dönüp insanları kurtarmaya çalışmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanik Laneti ![]() Titanik'in dedikodulara yol açan numarasının tersten okunuşu"No Pope" ![]() Titanik'in sulara gömülmesi, hakkında ki "lanetli" söylentilerini de beraberinde geitrdi ![]() ![]() En çok tartışılanlardan biri ise,geminin inşaa edildiği şehir olan Kuzey İrlanda'da ki Belfast'ın tarikatçı bir şehir olmasıydı ![]() ![]() ![]() Tabii ki bu hikâye yalnızca bir şehir efsanesiydi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Orkestrası ![]() Titanic Orkestrasının Üyeleri ![]() Titanic'in batışı esnasındaki etkileyici ve ünlü hikâyelerden biriside Titanic orkestrasına aittir ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Enkaz ![]() Titanic battıktan sonra tüm dünyada şok etkisi yaratmıştır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İlk yüzeysel araştırma sonucu ortaya çıkan şaşırtıcı gerçek Titanic'in kıç kısmının pruva kısmından oldukça uzakta, birkaç kilometre ötede, farklı yöne bakıyor olduğuydu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ballard geminin ilk resimlerini çekmeyi başardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geminin kamaralarındaki bir çok eşya ilk günkü gibi duruyordu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic çanı ![]() Sonraki yıllarda yeniden çıkarılan enkaz kalıntıları korkunç bir gerçeği gün yüzüne çıkardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sonuç olarak, bilim insanları iki ayrı bölümdeki enkazdan geriye 20 yıl içinde dev bir pas lekesinden başka bir şey kalmayacağına inanıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Titanik’in enkazının korunması şu an için mümkün görünmüyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kaynak |
![]() |
![]() |
![]() |
Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912) |
![]() |
![]() |
#3 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)Titanic – (1912) ![]() Titanik, ilk ve son seferini 15 Nisan1912'de yapan büyük yolcu gemisi ![]() ![]() Gemide bulunan 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geminin batmasında, çok sert ve dolayısıyla esnekliği çok az olan bu kaliteli çeliğin payının da olduğu düşünülmektedir ![]() ![]() ![]() Birinci sınıf kamaraların 55 bin dolara (günümüz değeriyle yaklaşık 2 milyon dolar) satıldığı yolculukta Avrupa ve ABD'nin en zenginlerinin yanı sıra geminin yapımcısı Thomas Andrews de yer alıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Tipi: Transatlantik Sahibi: White Star Line İnşası: Harland and Wolff Tersanesi, Belfast, İrlanda Kaptan: Edward John Smith Liman kaydı: Liverpool, İngiltere Üretimi: 31 Mart 1909 Denize inişi: 31 Mayıs 1911 Sefere çıkışı: 10 Nisan 1912 Akıbeti: Saat 23:40'da buzdağına çarptı (14 Nisan 1912) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in İnşasında ve İlk Seferine Çıkışında Kaydedilen Orjinal Fotoğrafları ![]() Olimpik, çift alt gövdesi (Ön plan) Titanic'in gemi omurgasıdır (Arka plan) ![]() ![]() ![]() Harland & Wolf tersanelerinde Olympic'in buhar motorlarının test edilmesi ![]() ![]() ![]() ![]() Olimpik sınıfın krank milleri ![]() ![]() ![]() ![]() Türbin dökümü ![]() ![]() ![]() Türbin rotoru ![]() ![]() ![]() Titanic'in karşılıklı motorları ![]() ![]() ![]() ![]() Su kaynatma kazanları (Buhar için) ![]() ![]() ![]() Titanic'in çerçevelemesi başlarken ![]() ![]() ![]() Titanic'in C güvertesinin inşası ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in kaplaması başlıyor ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in pervane sapı ve dümeni ![]() ![]() ![]() Titanic başlamak için hazır ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in işçileri ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in başlamasından biraz önce ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic için gün başlar ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic suda hareket etmeye başlar ![]() (31 Mayıs, 1911) ![]() ![]() ![]() Titanic Harland & Wolf tersanelerinde su üzerinde başlarken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in başlaması tamamlanır ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Harland & Wolf montajcı rıhtımında ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912) |
![]() |
![]() |
#4 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)![]() Titanic 3 çalışan bacayla montajcı rıhtımına yerleştirildi ![]() ![]() ![]() Cunard'ın en yeni gemileri, Mauretania ve Lusitania'ndan beri, White star line gemilerinin, daha az bacaya sahip olmaması düşünüldü ve dört bacaya sahip oldu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'e 4 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Britannic bacası ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Harland & Wolf'da muazzam provasını yaparken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Harland & Wolf'da dışarıda muazzam provasında ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Harland & Wolf'da kuru havuzda ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic İrlanda Denizi'ne Belfast gölü boyunca yol üstünden geçerken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in denemeleri yapılırken İrlanda denizi Belfast gölünden geçerken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Southampton'da iyi bir cuma günü boyunca bayraklarla giyindirildi ![]() (5 Nisan 1912) ![]() ![]() ![]() Ve Titanic Southampton'da ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'e cankurtaran sandalları/filikaları yerleştiriliyor ![]() Dikkatli bakılırsa Geminin kaptanı filikaların Titanic'e çıkarılmasını gözetliyor ![]() ![]() ![]() ![]() Titanik, ilk ve son seferi olan 15 Nisan1912'de ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Southampton limanından demir alırken New York isimli bir başka gemiyi kazayla neredeyse batırıyordu ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic ve onun solunda Oceanic ve New York gemileri ![]() ![]() ![]() ![]() Southampton'dan ayrılırken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Southampton'dan ayrılırken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Southampton'dan ayrılırken farklı açılardan çekilen fotoğrafları ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic adadan geçerken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Hythe'den geçerken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912) |
![]() |
![]() |
#5 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)![]() Titanic İrlanda Queenstown'a varırken ![]() ![]() ![]() ![]() Solda İrlanda ve sağda ise Amerika isimli tekneler bagajları Titanic'e yüklemek için ilerliyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'e irlanda teknesi yolcu ve bagaj götürürken ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic Queenstown'dan ayrılırken ![]() ![]() ![]() ![]() İmkanlar dahilinde Titanic'in son fotoğrafı ![]() Kayıt Sertifikası ![]() ![]() ![]() Bilet Posterleri ![]() ![]() ![]() Bileti ![]() ![]() ![]() Titaniğin menü kartı ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in başlamasına davet ![]() ![]() ![]() ![]() White Star Line posteri, yeniden resmedilen Olympic'tir ![]() ![]() ![]() Titanic ve sınıflarıGenel Özellikler Tonajı: 46 ![]() Uzunluk: 882 fit 9 inç (269 m) Genişlik: 92 fit 6 inç (28 m) Yükseklik (azami): metre (omurgadan direğin tepesine kadar ![]() Güç: 24 çift-sonlu ve 5 tek-sonlu İskoç buhar kazanlarından 215 psi basınç ![]() Dört silindirli üç genişlemeli karşılıklı hareket eden motorların herbiri 16000 bg (12 MW) güç üretiyor ![]() ![]() ![]() ![]() Hız:23 knot (42,5 km/sa ![]() ![]() ![]() Birinci Sınıf : 329 İkinci Sınıfı : 285 Üçüncü Sınıfı: 710 Mürettebat : 899 ![]() ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() 2 ![]() ![]() ![]() ![]() 3 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912) |
![]() |
![]() |
#6 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)Batış Bir buzdağının fotoğrafı sonraki gün Titanic'in çarptığı bölgede çekildi ![]() ![]() ![]() Ve Buzdağı ile Çarpışma ![]() ![]() ![]() Titanic Neden Battı? Herhangi bir nedenle gemi alttan bir darbe aldığında sadece darbeyi alan bölüm su alacaktı ![]() ![]() ![]() ![]() Hesap tutmadı Ancak ne yazık ki hepimizin bildiği gibi Titanic, dünyanın en büyük deniz faciasının kurbanı olmaktan kurtulamadı ![]() ![]() ![]() Zaten herkesin bildiği de buydu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ancak bilimsel araştırmaların sürdürülmesi amacıyla gemi enkazından parçalar toplandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bıçak gibi yardı İlk ayrıntı geminin alttan, önden ya da arkadan darbe alacağını hesaplayan mühendisleri yanılltı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tek kompartman yerine bütün kompartmanlar suyla doldu ve Titanic battı ![]() Çelikteki sülfür Titanic'i tarih yapan ikinci ayrıntı ise, dönemin en güçlü çeliğini döken mühendislerin, gerekli esnekliği veren maddeleri eklememiş olmaları ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ___1513 Ölü___ ![]() Cankurtaran sandalları(filikalar) Carpathia isimli gemiye yaklaşırken ![]() ![]() ![]() ![]() Carpathia Gemisine filikalar yaklaşırken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Anlatılanlara göre Molly Brown'un 6 numaralı filikayla Carpathia'ya yaklaşması ![]() ![]() ![]() ![]() Kenar boyunca Titanic'in cankurtaran sandallarının biri, Carpathia'dır ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'in cankurtaran sandallarının biri, sudan Carpathia'dan içeri alınır ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'den geriye kalan herkez onun filikalarıyla New York'a boşaltıldılar ![]() ![]() ![]() ![]() İnsanları kurtaran Titanic'in filikaları ![]() ![]() ![]() ![]() 1912 Dünya Basını ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Batışından sonra gazetelerin attığı manşetler ![]() Titanic in batışı hala tartışmalı ! 1912 de sulara gömülen Titanik gemisinin batışı hala tartışma konusu ![]() ![]() ![]() ![]() Uzmanlar, o dönemde "batması imkansız" olarak gösterilen dev geminin, buzdağına çarptıktan sadece birkaç saat sonra batma nedeninin, perçin çivilerinin sağlam olmamasına bağlı olabileceği görüşünü ortaya attı ![]() ![]() Foecke, perçin çivileriyle ilgili bir deneyden söz ederek, bu çivilerin orijinalleri ile buzdağına çarpmadan sonraki halinin kıyaslandığı bu deneyin, çivilerin yeterince sağlam olmadığını düşündürdüğünü ifade etti ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() İngiliz demirci Chris Topp'tan yardım aldıklarını belirten Foecke, Olimpik ve Titanic adlı gemileri inşa eden Harland ve Wolff'un, teknolojinin sürekli değiştiği ve geliştiği bir ortamda belki de yeterli deneyimi olmayan birçok müteahhitle çalışmış olduğunu ve "perçin çivilerinin yeterince sağlam olmadığını bilecek imkanlara sahip olmadıklarını" söyledi ![]() Carpathia gemisinin Titanik'in yardımına ancak birkaç saat sonra gelebildiğini hatırlatan Foecke, buzdağına çarpan yolcu gemisinin biraz daha su yüzünde kalabilmesi halinde, kazada ölenlerin çoğunun kurtulabileceğini ifade etti ve "Yani sorun geminin batıp batmaması değil, ne kadar zamanda battığını bilmek" dedi ![]() ![]() ![]() Kazadan kurtulanların anıları; "Kazadan bir gece önceydi, karım başıma Titanik´in sahibi olan White Star Şirketi´nin ambleminin bulunduğu kepi giydirdi, güvertedeydik ve tam o anda gökde bir yıldız parçalara ayrılarak dağıldı ![]() ![]() Kamarot Arthur Lewis "Babam heyecanlı, annem moralsizdi ve hayatımda ilk kez onun ağladığını gördüm ![]() ![]() ![]() ![]() Eva Hart "Woolston´da yaşıyorduk, okul öğleyin tatil edildi ve Titanic´in limandan ayrılışını görmeye götürüldük ![]() ![]() ![]() Lois Brown Jacobs ![]() ![]() ![]() New York şehri, trajik manşetlerle gazeteci çocuğun ünlü fotoğrafı ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı fotoğraflarla Londra'daki White Star Line'ın önündede yaşanması ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912) |
![]() |
![]() |
#7 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)Batan Gemiyi Bulan Robert Ballard ![]() Robert Duane Ballard (30 Haziran 1942, Wichita, Kansas) Amerika Birleşik Devletleri donanmasında görev yapmış eski bir komutan ve oşinografi profesörü ![]() ![]() ![]() Robert Ballard, kendisine eşlik eden bir araştırma grubuyla Karadeniz ve İstanbul Boğazı'nın oluşumu üstüne yaptığı araştırmaların dergilerde yayınlanmasıyla da tanınır ![]() ![]() ![]() İşte Titanic Böyle Bulundu ![]() 1912 yılında buzdağına çarparak batan Titanic'i bulmak için uzun yıllar araştırmalar yapıldı ![]() ![]() Batan Titanik'i ilk olarak denizbilimci Robert Ballard 1985'te keşfetti ![]() Dr ![]() ![]() 1985 yılındaki keşfinden bu yana batık çıkarma şirketlerinin, film yapımcılarının ve "turistler"in ziyaret ettiği Titanic, yavaş yavaş yok oluyor ![]() ![]() ![]() Enkaz alanı beni çok derinden etkiledi ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanic'i bir Fransız Amerikan ekibin üyesi olarak keşfedeli 19 yıl olmuştu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hatta New Yorklu bir çift nikâhlarını burada kıymak üzere bir sualtı aracıyla Titanic'in pruvasına sert bir iniş yapmıştı ![]() ![]() ![]() ![]() Yazı: Robert D ![]() ![]() Ballard ve ekibi 3 bin 657 metre derinde yatan Titanic'in ilk fotoğraflarını çekmeyi başardılar ![]() ![]() Bu fotoğraflar 1997'de çekilen 11 oscarlı film için kaynak oluşturmuşlardı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Titanik'in denizden çıkartılmasıyla ilgili projeler 1987 yılında başladı ve teknolojinin gelişmesiyle günümüze kadar çeşitli araç ve gereçlerle sürdürülmeye devam ediyor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|