Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim > Tarih / Coğrafya

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
1912, geminin, kazası, rms, titanic, yapımı

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)

Eski 08-03-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)



RMS Titanic


RMS Titanic , White Star Line şirketinin sahibi olduğu Olympic sınıfı bir yolcu gemisidirHarland and Wolff (Belfast, İrlanda) tersanelerinde üretilmiştir14 Nisan 1912 gecesi daha ilk seferinde bir buz dağına çarpmış ve yaklaşık iki saat kırk dakika içinde Kuzey Atlantik'in buzlu sularına gömülmüştür 1912'de yapımı tamamlandığında dünyadaki en büyük buharlı yolcu gemisiydi
Batışı 1517 kişinin ölümüyle sonuçlandı ve dünya savaşları dışındaki en büyük deniz felaketlerinden biri olarak tarihe geçti Titanic 'in batışı ile birlikte meydana gelen büyük kayıp'ın oranı birçok nedene bağlanmaktaydı ve zaman geçtikçe oturan şey ise Titanic 'in herkes için yeteri kadar filika taşımamasıydıTitanic 'in tam kapasitesi 3, 547 kişi olmasına rağmen gemi'nin sahip olduğu toplam flika sayısı 1,178 kişilikti Aynı zamanda bayanlara ve çocuklara öncelik tanındıgı için toplamda ölen erkek sayısı da çok orantısızdı
Titanic zamanında mevcut olan en ileri teknolojileri kullanmıştı Birçok insan tarafından "batmaz" gemi olarak inanılıyordu, bu inanış batmadan önce bu şekilde tanımlanmış ve lanse edilmiştiBu derece ileri teknoloji ve eğitimli mürettebata rağmen batışı birçoğu için şoktuMedya ise Titanic 'in ünlü kurbanları ve batış ile ilgili efsaneleri sürekli gündeme getiriyor ve ateş'e benzin döküyorduBu tartışmaların sonucu denizcilik kanunun degişmesine neden olduAmerikan donanmasından emekli Robert Ballard 'ın gemi enkazını 1985'de bulması Titanic'in ününe olan ilgiyi ve bu ilginin günümüze kadar devam etmesini sağladı






Yapımı



Titanic'in 1sınıf bölümündeki büyük merdivenler


Titanic White Star Line'ın bir transatlantik gemisiydi, Harland and Wolff tersanelerinde(Belfast, Kuzey İrlanda) üretilmiş ve rakip firma olan Cunard Line'ın RMS Lusitania ve RMS Mauretania gemileriyle rekabet edebilmesi için tasarlanmıştır Titanic 'in yanı sıra Olympic Sınıfı kardeşleride üretilmiştir Bunlar: ilk üretilmiş olan RMS Olympic, daha sonra üretilicek olan RMS Britannic (diğer adı Gigantic) Gemi'lerin tasarımcıları hem Harland and Wolff ve White Star'da yönetici olan William Pirrie ve inşa yöneticisi ve dizayn bölümünün başı olan Alexander Carlisle ve gemi inşaatı mühendisi Thomas Andrewsdir

RMS Titanic'in üretimine 31 Mart 1909'da başlandı Yapımında 26 ay boyunca 11300 kişi çalışmıştır IMMC'nin sahibi Amerikalı John Pierpont Morgan tarafından finanse ediliyordu Geminin gövdesi 31 Mayıs 1911'da suya indirildi ve tamamen bitirilmesi için bir yıl daha harcandı 31 Mart'ta gemi yüzer hale getirilmişti

Titanic 259 m uzunluğuna, 282 m genişliğe, 66,000 gros ton ağırlığa sahipti Geminin 3 pervanesine güç sağlayan iki zamanlı dört silindir, üç aşamalı, buharlı itici motorlar ve düşük basınçlı tribünler bulunmaktaydı Bu motorlara 159 kömür fırını tarafından ateşlenen 29 kazan enerji veriyordu ve buda geminin yaklaşık olarak 43 km/s maksimum hıza ulaşmasını mümkün kılıyordu Gemideki dört bacadan sadece üçü işlevseldi, dörtdüncü baca sadece geminin daha çarpıcı gözükmesi için eklenmiştiGemi toplam'da 3,547 yolcu ve mürettabat taşıyabiliyordu Aynı zamanda posta'da taşımaktadıydı Baş harfinin ilk kısmındaki ön ekte bu ifade bulunmaktadır RMS (Royal Mail Steamer)






Özellikler


"Titanic" 'in içindeki Spor Salonu



Gemi'nin bulunduğu zamanda, Titanic lüks, zenginlik ve ihtişam konusunda tüm rakiplerinin üzerindeydi Gemi'de standart olarak ana güvertede yüzme havuzu, spor salonu, hamam, hem birinci sınıf hem de ikinci sınıfta kütüphane, tenis kortu sunulmaktaydı Birinci sınıf ortak odaları çok özel ağaç işlemeciliği, pahalı mobilyalar ve diğer dekorasyonlar ile süslenmişti Buna ilave olarak 'Café Parisien' birinci sınıf yolculara çardak biçiminde dekorasyon ile süslenmiş güneşli veranda altında mutfak hizmeti vermekteydi


Titanic Memorial (Washington, DC )



Gemi bulunduğu zamana göre gelişmiş teknolojik özellikler ile donatılmıştı Buhar jeneratörleri tarafından desteklenen geniş bir elektrik altyapısı vardı, elektrik kabloları aynı zamanda elektrik lambalarını besliyordu Gemi aynı zamanda iki Marconi radyo sistemi ilede gurur duymaktaydı Vardiye halinde çalışan operatörler tarafından çalıştırılan 1500 watt'lik sistem sabit bir iletişim ve birçok yolcu mesajlarinin aynı anda transferine olanak sağlamaktaydı






Filikalar

Titanic ’in dizayn aşamasında Carlisle Titanic ’in filikaları için kullanılacak matafora'ların daha yeni ve geniş bir modelini önermişti Bu sayede Titanic 48 filika taşıyabilecekti ve geminin tamamına olmasa bile güverte üzerindeki herkese yetecek kadar filika sağlanmış olacaktı White Star Line, daha geniş vinci kabul etmesine rağmen ancak geminin % 52’sini taşımasına kadar imkân verecek 16 ahşap filika ve buna ilaveten 4 adet daha taşınabilir filika konulmasına karar verdi(Yasalara göre bu rakam bu tonajdaki bir gemi için minimum olması gereken rakamdı) Ticaret kurulunun o zamanlardaki yönetmeliği, 10,000 ton’un üzerindeki gemilerin en az 155724 m3 genişliğinde 16 filika taşımasını zorunlu kılıyordu Yani, yasal olarak gereken filika sayısından daha fazlasını taşımaktaydı 1894’de değerlendirilebilinen en büyük gemi sadece 13000 ton’du, yönetmelik 1894’den beri değişmediği için büyük ve geniş gemiler için fazladan bir zorunluk yoktu Carlisle, White Star Line yöneticilerinden JBruce Ismay ile konuyu resmi olarak tartıştığını söylemiştir Bruce Ismay ise bunu reddetmiş, böyle bir görüşmeyi ne duyduğunu nede böyle bir uyarının kendisine gelmediğini ifade etmiştir








Olympic İle Karşılaştırma


Olympic(solda) ve tersanedeki havuzdan dışarı çekilen Titanic(sağda)



Titanic eski kardeşi RMS Olympic 'e çok benzemekteydi Daha fazla yere ve kayıtlı tonajı daha fazla olmasına rağmen, omurgası Olympic ile neredeyse aynı idi Bununla birlikte bazı farklılıklarda vardı En belirgin iki tanesinden birisi bot güvertesi altındaki, ileri gezinti için kullanılan A güvertesinin yarısı dışarıdaki hava ile ilişkilendirilmişti B güvertesi konfigurasyonuda Olympic den farklı idiOlympic inşaa edildiğinde Titanic in sahip olduğu benzer bir Cafe Parisien yoktu Bu özellik 1913'e kadar eklenmediOlympic 'de bulunan bazı kusurlarda Titanic 'de düzeltildi Örneğin geminin arka kısmındaki ses çıkartan birleşme yeri Titanic 'de düzeltildi Titanic 'deki A güvertesindeki doğal yan ışıklandırmalar daire biçimindeydi , Olympic 'de ise oval idiTitanic 'in kaptan köşkü daha dar ve uzun yapılmıştı Bu ve diğer değişiklikler ile kayıtlı fazladan 1,004 gross ton ağırlığı ile Olympic 'den daha genişti, ilk yolculuğunu yapacağı 1912'de en büyük gemiydi










Kaptan Edward J Smith Titanic 'in Kaptanı





Edward John Smith Hanley 'de Edward Smith ve Catherina Hancock'in çocugu olarak dünyaya geldi13 yaşına kadar Etruria İngiliz okuluna devam etti ve ardından Liverpool'da denizcilik kariyerine başladıDaha sonra A Gibson şirketinin sahibi oldugu Senator Weber 'de ilk denizcilik kariyerine başladı,çıraklık dönemini Weber'de geçirdi Smith ,Mart 1880'de ,White Star Line'a Celtic 'in dördüncü subayı olarak katıldıAvustralya ve New York hatlarında uzun dönem çalıştı1887'de Smith ilk White Star komutasını SS Republic ile devraldı White Star Line'da 17 adet gemiye kaptanlık ettikten sonra RMS Titanic'e kaptan olarak atandıTitanic'in ilk yolculugu için White Star'in en güvendigi isimlerden biriydi Titanic'in batışı ile ilgili olarak, Kaptan Smith'in bir ihmalinin olup olmadıgı hususu günümüze kadar tartışılan bir konu haline gelmiştirSmith'in bu olaydaki ihmaller zincirine katkısı ile ilgili çok fazla iddia mevcuttur ,Kaptan tarafında bir zaafiyet mevcut olsa bile aşagıdaki faktörlerde gözden kaçırılmamalıdır


2)Titanic boyut olarak çok büyük bir gemidir,zamanına göre ciddi teknolojik üstünlüklere sahiptir ,kompartımanlar arasında su geçirmez levhalar yerleştirilmiş ve batmaz gemi olarak lanse edilmiştir

3)Özellikle Atlantik'de kritik mesajlar köprüye iletilememiştir

4)Titanic'in imal edildigi çelik metallerin çok kırılgan olduğu görüşü de birçok uzman tarafından ifade edilmiştir

Titanic 'in çarpmasından sonra ,Kaptan Smith'in nasıl öldügüde çok netlige kavuşamamıştırBallard'a göre Titanic filmindede görüldügü gibi,köprüye gittigi,son emri vermek için bekledigi ve Atlantik'in buzlu sularında kayıp oldugu söylenmektedir Başka bir iddiaya göre ise Kaptan silahinı kafasına dayamış ve tetigi çekmiştir


İlk Sefer


Titanic ilk seferine Southampton, İngiltereden, New York City'e doğru hareket etmek için 10 Nisan 1912 tarihinde Kaptan Smith'in komutasında ilk seferine başladı Titanic bulunduğu iskeleden ayrılır iken, bıraktığı dümen suyu yakınl gittiği güney yolu üzerinde geniş ve büyük buzdağları olduğuna dair bir uyarı yaptı Ancak bu uyarı USN Hydrographic (deniz haritacılığı) bölümüne gitti ve asla köprüye ulaşamadı Buzdağı uyarıları gün boyunca alınmaya devam etti, ancak bu uyarılar yılın bu zamanları içinde oldukça normal idi Daha sonra akşam saat 21:30'da, Mesaba gemisi tarafından Titanic'in takip ettiği yolda geniş ve büyük buzdağları olduğu ile ilgili yapılan uyarı, telsiz (Marconi)odasındaki Jack Phillips ve Harold Bride tarafından alınmasına rağmen, bir takım zaaflar nedeni ile köprüye ulaşamadı[3] Uyarılar olmasına rağmen, seyir ile ilgili bir değiştirmeye ve yavaşlamayı gerektirecek bir neden yoktu Titanic'de gözcü olarak üç takım çalışmakta idi, her takım iki kişiden meydana geliyordu ve bu iki kişi iki saatte bir değiştirilmekteydi Gözcüler köprünün üst kısmında kuş yuvası olarak ifade edilen direğin üzerinde duruyor ve karşıyı sürekli olarak gözetliyorlardı Başka geceler buzdağının daha önceden görünmesi kesin gibiydi, ancak o gece birçok faktör beraber hareket etmekteydi, ay yoktu, rüzgar yoktu, dürbün yoktu ve buzdağının karanlık yüzü gemiyi karşılıyor idi Lightoller'inde İngiliz soruşturmasında ifade ettiği gibi " Her şey Bize Karşı İdi"






Buzdağının Görülmesi




Gözcü Frederic Fleet



Saat 00:39'da, Titanic, New Foundland'ın Grand Banks güneyi açıklarında seyir etmekteydi Gözcüler Frederic ve Fleet gemi'nin ön tarafında tam olarak seçilemeyen büyük bir buzdağı farkettilerFleet geminin çan'ını üç kez çaldı ve köprüye telefon etti Telefona Altıncı subay James Paul Moody cevap verdi Fleet "Orda biri varmı?" diye bağırdı Moody "Evet ne gördün?" diye cevap verdi Fleet "Tam önümüzde buz dağı var!" şeklinde bağırdı Moody kıdemli ve o anda köprüde sorumlu Birinci subay William Mcmaster Murdoch'u uyarmadan önce "Teşekkür ederim" şeklinde cevap verdi ve telefonu kapattı








Murdoch'in Emirleri



Birinci Subay Murdoch



Kaptan Smith'in durumunda olduğu gibi, Birinci subay Murdoch'in çarpışma sırasında vermiş olduğu emirler ile ilgilide çok fazla iddia ortaya çıkmıştır Genel olarak kabul görülen, Murdoch'ın "Tam Sancak Tarafı" (Gemi'nin dümenini bir yöne çevirmek için kullanılır) şeklinde emir vermiş olduğudur Bu sayede gemi dönecek ve muhtemel bir çarpmadan kurtulacaktı Kaza sırasında köprüye giren ve birbirlerini gören Dördüncü Subay Joseph Boxhall tarafından, Murdoch'a geminin makina dairesine bağlı telegrafı "Tam tornistan" 'a getirmesi rapor edildi Boxhall’ın bu ifadesini makina dairesi yağcısı Frederick Scott yalanlanmıştır Ona göre motor odası telegrafı önce "Dur" işaretini göstermekteydi Ayrıca Kazan dairesinin çavuşlarından Frederick Barret ise kazan'daki ateş göstergelerinin önce tam da olduğunu daha sonra dur'a gittiğini ifade etmiştir Tam o esnada veya daha önce Murdoch iskele tarafına tam bir dönüş emri vermiş olabilirdi (Serdümen subayı Alfred Olliver çarpışma esnasında köprüye doğru giderken bu emri duydugunu ifade etmiştir)



Altıncı Subay Moody



Burada denenmeye çalışılan ve sağa doğru kalma manevrası olarak bilinen bu hareket, dümen yekesini tamamen sola taşımak bu sayede geminin sağa dönmesini sağlamak ve kalan arka kısmı buzdağından uzak tutmaktı Yapılan bu manevra gemi'nin arka tarafının buzdağına asla çarpmayacağı konusunda ifade veren diğer mürettabat üyeleri tarafındanda desteklenmiştir Çarpışma esnasında dümende olan dördüncü subay Robert Hichens ve köprüde olup olmadığı tam belli olmayan dördüncü subay Boxhall, her ikiside Murdoch'in Hichens'e verdiği son emrinin "Tam sancak tarafı!" olduğunu ifade etmişlerdir






Çarpışma



Thomas Andrews



Fleet'in buzdağını gördükten sonra, gemi'nin ölümcül çarpışmasını 37 saniyede yaptığı tahmin edilmektedir Gemi'nin sancak (sağ) tarafı buzdağı tarafından yırtılmıştır, omurgadaki birçok noktada bükülmeler olmuş, suyun altında kalan perçinler atmış ve bu sayede beş kompartıman suya doğru açılmış (İleri seviye tank,üç ileri ambar ve kazan dairesi 6)ve denizin altında kalmıştır Çarpmanın tüm etkisi ortalama 10 saniyede tamamlanmıştır Altıncı kompartımındaki (kazan dairesi) pompalar suyu geldiği hızla geri pompalayabiliyordu İlk beş kompartıman aşagı yukarı 11 m² civarındaki alandaki küçük oyuklar ile delik deşik olmuştu Öndeki kompartımanlar doldukça, kompartımanlar arasındaki su geçirmez bölmeler kapatıldı Titanic su yüzünde dört kompartımanın dolması ile ayakta durabilirdi Ancak gemi beşinci kompartımanlarınada su alıyordu Kaptan Smith köprüye varır varmaz, çarpmanın etkisi ile birlikte ekibine her şeyin durdurulması emrini etmişti Çarpmadan sonraki ilk on dakikada bütün kompartımanlar 43m civarında, Atlantik'in buzlu suları ile doldu Geminin birinci derecedeki subaylarının incelemesini takiben, gemi doğramacısı ve tamircilerinden JHutchinson ve Thomas Andrews iki güvertedeki posta odalarınıda içine kapsayan detaylı bir inceleme yaptılar, bu inceleme sonucunda görünen oyduki Titanic batacaktı Saat gece yarısını vurmadan önce öndeki üçüncü sınıf kısmı suyla dolmaya başlamıştıÇarpışmadan 25 dakika sonra Saat 01:05'de Kaptan Smith bütün cankurtaran flikalarının örtülerinin açılmasını emir etti; beş dakika sonra saat 01:10'da yerlerinden çıkartılmasını ve saat 01:25'de flikaların kadınlar ve çocuklar ile doldurulmasını ve aşağıya indirilmesini emir etti Saat 01:50'de dördüncü subay Joseph Boxhall ilk beyaz yardım fişeğini ateşledi Beyaz fişek atılmasının amacı; diğer gemilerden yardım isteyebilmekti Fakat; asla batmayacağına inanılan Titanic, sefere çıkmadan önce sadece eğlence amaçlı kullanılan beyaz fişeklerle depolanmıştır Kırmızı renk olan asıl yardım fişeklerine maalesef yer verilmemiştir Bu da batma esnasında, fırlatılan beyaz fişeklerin, Titanic'i görebilen diğer gemilerin acil durumu algılayamamasına ve yardımların çok fazla gecikmesine yol açmıştır







01:45 - İlk Filika İndiriliyor



13 Numaralı filika 15'in yolundan suya indiriliyor



Charles Lightoller ölümünden önce bir mülakat vermiş ve ilk filika indirilmeden önce Kaptan Smith ile olan karşılaşmasını açıklamıştır İfadesinde:

« "Filikaların örtüleri kaldırılmış, temizlenmişti Akabinde filikalar bot güvertesi seviyesine indirilmiş ve menteşelerinden çıkarılmaya hazırdı, tam bu o anda Kaptan Smith ile karşılaştım ve ellerimi onun kulaklarının arkasına koyarak ve yüksek sesle sordum, "Efendim filikalara ilk önce kadın ve çocuklarımı almalıyım" bu soruma, Kaptan olumlu anlamda kafa salladı ve bunun üzerine ilk filikayı doldurmaya başladım" »

İlk 65 kişi kapasiteye sahip yedi numaralı filika saat 01:27'de sancak tarafından üstünde sadece 28 kişi ile birlikte indirildi Titanic yolcuları ve mürettabatı ile birlikte 2,228 kişi olmasına rağmen, toplam kapasitesi 1,178 olan 20 filika taşımaktaydı Numaralar ile isimlendirilmiş onaltı flika mataforalardaydı(vinç), yandan çadır bezli, harf ile isimlendirilmiş ve taşınabilir dört adet filika ise subay yatakhanesinin çatısına yerleştirilmişlerdi Flikalar için toplamda yetecek alan gemideki yolcuların ve mürettabatın yarısından biraz daha az idi Yukarıdada ifade edildiği gibi o zamanlar gereken bot sayısı insan sayısı yerine geminin gros ton ağırlığına göre karar veriliyordu Birinci ve ikinci sınıf yolcularının filikalara erişimi bot güvertesine çıkan merdivenler ile daha kolaydı, fakat üçüncü sınıf yolcuları için bu daha zordu Alt kısımlarda kalan birçok koridor yüzünden filikalara giden yolu bulmak çok zordu Ayrıca üçüncü sınıfı geminin diğer alanlarından ayıran ve geminin arka kısmından ikinci kısma geçişi sağlayan kapılar kilitliydi Birinci ve ikinci sınıfın kadın ve çocuklarının birçogu batış esnasında kurtarıldı, üçüncü sınıfın kadın ve çocuklarında ise durum daha vahimdir, kayıp edilen rakam kurtarılandan daha fazladır Bununla birlikte kilitli kapılar bot güvertesi ve F-G güverteleri arasındaki iletişimede engel olmuştu Filikalar bot güvertesinde bekleyen kadın ve çocuklar ile birlikte indirilmeli ve sonrasında ise F-G güvertelerinde bekleyen kadın ve çocukları iskelelerden(aralıklardan) almalıydı Maalesef botlar basitçe ve hiç durdurulmadan suya indirildi Bununla birlikte üçüncü sınıfında kurtarılma esnasında ayrılması ile birlikte, birinci ve ikinci sınıfta seyahat eden çocuklardan birisi ve üçüncü sınıfta seyahat eden 76 çocuktan 53'ü hayatını kaybetti

Felaketin geri dönülemez noktası gece saat 01:15'de gelmişti, o anda gemi'nin ön tarafında bulunan çapa boşlukları suyun altında kalmıştı Bu noktadan önce, okyanus suyunun girebileceği tek yer buzdağı tarafından oluşturulan yarıklardı Deniz suyu geminin çapa boşlukları üzerinden sürekli güç kazanıyordu ve bu güç geminin batma hızını dramatik olarak artırıyordu Saat 02:10'dan beş dakika önce, toplam kapasitesi 65 olan "flika 8" iskele tarafından 28 kişi ile ayrıldı Aşağı yukarı 10 dakika sonra 9 numaralı flika 56 kişi ile birlikte gemiyi terk etti



Titanic'in Batışı Radio açıklamalarına istinaden Henry Reuterdahl tarafından çizilmiştir



Bot güvertesi zaman geçtikçe daha fazla kaotik hale geliyordu Saat 02:25'de 11 numaralı filika 70 kişilik yolcu ve mürettabatı ile birlikte sancak tarafından indirildi Ancak filika'nın indirildiği yer suyu gemi'den dışarıya atmaya çalışan boşaltım pompalarından birine çok yakındı ve bundan dolayı filika denize ulaştığından nerdeyse batıyordu

Tayfalar filikalar denize inmesine saniyeler kala gemi'den bir an önce uzaklaşabilmek için kürekleri çekmeye başlıyorduOn dakika sonra Filika 13 ve 15 tam kapasitesinde indirildi Boşaltma borusundan atılan su, hızla indirilen 15 numaralı filikanın altında duran 13 numaralı flika'nın arkasından ittirdi Tayfalar suya indirilen 13 numarali filikanın iplerini çılgınca kesiyorlar ve yönünü değiştirebilmek için manevra yapıyorlardı Tam bu esnada filika 14 beşinci subay Harold Lowe'in yöneteminde iskele tarafında alçalmaya başladı Filika alçalmasını devam ettirirken, Lowe flikaya yan taraflardan binmeye çalışanları korkutmak için, flikada bulunanlarında baskısı ile silahını ateşledi Saat 02:35'de Filika 15 ve 16 gemiyi terketti, ikinci sınıfın bot güvertesindeki bütün filikalar gitmişti Gemide sadece birinci sınıfta olmak üzere toplamda kapasitesi 293 olan altı flika kalmıştı, tahminen gemide kalan sayısı ise 1800 olacaktı Flika 2 ve 4 gemiden son ayrılacak filikalardı Filika 2 saat 02:45 civarlarında ayrıldı, hemen onu çok yakın olarak on dakika sonra flika 4 takip ettiBu filiakalar batacak olan gemiye en yakın olanlardı Filika 4 gemiden dondurucu okyanusa düşmüş olan insanların bir kısmını aldı































Alıntı Yaparak Cevapla

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)

Eski 08-03-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)





Titanic'in rapor ettigi pozisyon
41° 46′ 0″ N, 50° 14′ 0″ W
Enkazın bulundugu koordinat
41° 44′ 0″ N, 49° 57′ 0″ W



Saat 02:45 'de gemin'nin üst güvertesi ve ileri güverte su altındaydı ve ileri A güvertesi gezinti noktası ortalama yüzeyin 3m üstündeydi Telsiz operatörleri Jack Philipse ve Harold Syndney Bride tehlike sinyali göndermek ile meşgul idi, mesaj CQD-MGY idi, bunun anlamı batıyorum acil yardıma ihtiyacım var şeklinde idi Bu çağrıya birçok gemiden cevap geldi, bu gemiler Mount Temple, Frankfurt, ve Titanic'in kardeş gemisi, Olympic idi, ama hiçbiri yetişmek için yeteri kadar yakın değildi Olympic ortalama 930 km uzaklıktaydı En yakın cevap veren gemi Cunard Line'dan RMS Carpathia idi, aşağı yukarı 107 km uzaklıktaydı ve ortalama geliş süresi 4 saatti, ancak Titanic için çok geçti Titanic'in acil yardım çağrısını karadan iki nokta aldı Bir tanesi Cape Race'deki radyo istasyonu diğeri ise New York'da Wanamaker mağazasının tepesinde bulunan Marconi telgraf istasyonu idi Acil yardım çağrısından kısa bir süre sonra, bu çağrı gemiden gemiye, Halifax'dan New York'a oradan tüm ülkeye yayılmaya başladı New York'da insanlar White Star Line'in önünü doldurmaya başladı






Mount Temple'in Kurtarma Denemesi

Mount Temple ilk acil yardım cağrısını Titanic'e 79 mil uzaklıkta iken saat 00:30'da aldı Kaptan Moore gemi'nin yönünü hemen çevirip 115 knot azami hızla yola çıktı Saat 04:30 civarlarında Titanic tarafından verilen koordinata ulaştığında ortada herhangi bir gemi veya benzeri bir şey bulamadı Sonradan ortaya çıkan gerçek ise Titanic'in vermiş olduğu pozisyon gerçek yerinden 12 km uzaklıktaydı Eğer Titanic o anda doğru koordinatları vermiş olsa idi, Mount Temple muhtemelen RMS Carpathia'dan daha önce varacaktı







New York Herald'in Titanic felaketi ile ilgili ön sayfası



Yakınlarda Duran, Cevap Vermeyen Ve Bilinmeyen Gemiler

Titanic köprüsünden, sancak tarafında bulunan bir gemi'nin ışıkları görünebiliyordu, gemi'nin Titanic'e olan ortalama uzaklığı 16–24 km civarındaydı Bu gemi ne radyo iletişimine, nede her 15 dakikada bir fırlatılan roketlere cevap veriyordu Bunun üzerine Boxhall ve levazım subayı George Rowe Titanic'deki lambalar ile karşı gemiye mors kodları göndermeye başladı, ancak bu denemede sonuçsuz kaldı Bu gemi ile ilgili yapılan soruşturmalarda SS Mount Temple kaptanı Moore ve SS Carpathia'nın kaptanı Rostron bağımsız olarak ayrı ayrı verdikleri ifadelerde gece karanlığında bu vapurun ışıklarını gördüklerini ifade etmişlerdir Ancak her iki kaptanında aynı geminin ışıklarını gördüklerine dair ortada bir kesinlikde bulunamamıştır Buna ilaveten hem Rostron hem de Moore ek kanıt olarak gün ağardığında(15 Nisan 1912) iki direği ve tek bacası olan bir vapuruda gördüklerini ifadelerinde belirtmişlerdir Bu anılan gemi'nin çok sık olarak adı geçen ve mürettabatı soruşturmaya uğrayan SS Californian olup olmadığı çok tartışma konusu olmuştur (SS Californian dört tane direğe sahipti) Çarpışma gecesi, SS Californian buzdan dolayı ve gece oldugu için duruş yapmıştı ancak Titanic'e oldukça yakındı, vapurun telsiz sistemi, operatör gece uyumaya gittiğinden dolayı kapatılmıştı Titanic'in telsiz sistemi (Marconi) daha önceki günlerde bir hasar görmüş, Philips ve Bride bunu düzeltebilmek için tüm gün boyunca uğraşmışlardı Bunun sonucu olarak geride gönderilmeyi bekleyen çok fazla sayıda mesaj birikmişti Philips en yakındaki Halifax istasyonundan güçlü bir sinyal alınca mesajları göndermeye başlamıştı Californian telsiz operatörü Cyril evans saat 23:00 'da yatağa gitmeden önce Titanic'i yollarının üzerinde büyük buzdağları olduğu konusunda hatalı yazılmış bir mesaj ile uyarmaya çalıştı, fakat Cyril, Jack Philips tarafından sürekli kesildi, mesaj hatalı olduğundan kaptan köprüsüne iletilmedi ve geri cevap olarak " Çeneni kapat ,şu anda çok meşgulum ve çalışıyorum " cevabı iletildi



SS Californian vapuru



Felaket ile ilgili yapılan her iki soruşturmadada SS Californian ve kaptanı Stanley Lord yeterli yardımı yapmadığı için hatalı bulunmuştur Saat 22:10'da Californian, güneyden gelen bir gemi'nin ışıklarını farketmişti Kaptan Lord ve üçüncü subay CV Groves bunun bir yolcu gemisi olduğu konusunda mutabık olmuşlardır Yukarıdada ifade edildiği gibi durmuş olan Californian, gelen gemiyi buz ile ilgili uyarmaya çalışmış, ancak Titanic'in telsiz operatörü (Jack Philips)tarafından azarlanmıştı Saat 23:50'de Grove gemi'nin ışıklarının yanıp söndüğünü farketti, sanki gemi durmuş veya tamamen kapatılmış gibiydi Kaptan Lord'un emri ile saat 23:30 ve 01:00 arasında mors ışık kodları gönderildi, ancak hiçbirine geri cevap alınamadı Daha sonra yapılan soruşturmalarda ortaya çıkan gerçek ise, Mors lambasının maximum mesafesinin 6 km olduğudur, bu sebepten dolayı Titanic tarafından asla görülemedi Kaptan Lord saat 23:30'da köşküne istirahat etmek için çekilmişti, ikinci subay Stone görev başındaydı ve saat 01:15'de Lord'u gemi'nin(Titanic) bir tane roket fırlattığına(bunu takiben dört tane daha fırlatılmıştır) dair uyardı Lord bu roketlerin bir şirket sembolü olup olmadığını bilmek istedi, bu roketler tanımlama yapmak için kullanılan ve ışık saçan roketlerdi Stone roketlerin tamamının beyaz olup olmadığı ile ilgili olarak hiçbir fikrinin olmadığını ifade etti Titanic'in göndermiş olduğu acil yardım roketleri'nin renkleri farklı idi, o zamanlardaki denizcilik yönetmeliğinin eksiklerinden dolayı, Kaptan Lord'un kafası karıştı ve bu roketlerin acil durum roketi olup olmadığını bilemedi Kaptan Lord ekibine izlemeye devam etmelerini ve diğer vapurlara Mors lambası ile sinyal göndermelerini emir etti ve tekrar yatağına çekildi Saat 01:50'de üç roket daha görüldü ve Stone gemi'nin suyun içinde enterasan göründüğünü not etti Saat 02:15'de gemi'nin artık görünmediği konusunda Kaptan Lord tekrar bilgilendirildi Lord ışıkların herhangi bir renginin olup olmadığını tekrar sordu, cevaben hepsinin beyaz olduğu bilgisini aldı Birinci subay George Stewart saat 05:30'da telsiz operatörü Cyril Evans'i uyandırdı ve gece boyunca roketlerin görüldüğü konusunda onu bilgilendirdi ve bulabileceği gemiler ile iletişim kurmasını istedi Frankfurt gemisi Titanic telsiz operatörünün kayıp olduğu bilgisini verdi, bu bilgi hemen Lord'a aktarıldı ve Californian yardım için harekete geçti Soruşturmalarda tespit edilen ise Californian Titanic'e olan uzaklığı 31 km civarındaydı Kaptan Lord roketleri gördükten sonra telsiz operatörünü kaldırabilir ve yardım için hemen harekete geçebilirdi bu sayede yaşanan kayıplar daha az olabilirdi






02:00 - Dondurucu Okyanus Suyu İleri Bot Güvertesine Ulaşıyor

Felaketin ilk anlarında yolcular sıcak odalarını bırakmak konusunda oldukça isteksiz davranmıştır ve Titanic'i daha güvenli bulmuşturBunun nedenleri ile ilgili yapılan araştırmalarda ortaya çıkan gerçek ise gelen felaketin boyutunun yolcular tarafından çok iyi anlaşılamamasıdırGemi mürettabanın felaketin ilk anlarındaki tavırlarıda bu algıya önemli miktarda katkı saglamıştırÇarpışmanın hemen arkasından kazanın boyutları tam olarak bilinemedigi ve daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyuldugu için yolcular arasında panik havasına neden olabilecek ifadelerden kaçınılmıştırTitanic araştırmacıları flika'ların ilk başlarda mevcut kapasitesinin çok altında gitmesinin ana sebeblerinden birisini buna baglamaktadır ,araştırmacılar ikinci neden olarak ise,flikaların saglamlıgı konusunda kafalarda oluşan şüphelerin oldugunu ifade etmişlerdirFlikaların tam olarak doldurulması halinde batabilecegi düşünülmüş ,hatta birçok yolcunun gemiden atlayıp flikalara binebilecegi tahmin edilmiştir Kaptan Smith aynı zamanda flikaların yarı doldurulup gonderilmesinide istemiştir ,bu sayede flikalar hemen geri dönüp su üzerinde kalanları kurtarabilecektiBir numaralı flika 40 kişi taşıyabiliyordu,ancak Titanic'den 12 kişi ile birlikte ayrıldıÇıkarılan bir dedikoduya göre Sir Cosmo ve Lady Duff Gordon iki tayfa ve beş ateşciye rüşvet verdigi kendileri ile birlikte,üç tanede arkadaşını gemiden çıkartmasını istedigi iddia edilmiştirAncak bu söylenti daha sonra yanlış oldugu ispatlanmıştırWhite Star Line'ın yönetici direktörlerinden JBruce Ismay portatif flika C ile gemiden ayrılmış ,hem American hem de Ingiliz soruşturmalarında bundan dolayı eleştirilmiştirDiger yolculardan peder Thomas Byles ve Margaret Brown flikaların içindeki kadınlara ve çocuklara yardım etmişlerdirBrown son olarak flikaya binmesi konusunda zorlanmış ve kurtulmuştur ,ancak Byles kurtulamamıştır Zaman geçtikçe gemi'nin okyanusa dogru egimi artması ile birlikte insanlardaki endişede artmaya başlamıştı ,bazı flikalar daha fazla yolcu ile ayrılmaya başlamıştıFlikaları doldurulur iken kadınlar ve çocuklar ilk olarak flikalara alınıyordu ,bu emir Kaptan Smith tarafından verilmiştiIlk başta düşünülen kadınlar ve çocuklar doldurulacak ,yer kalırsa erkeklerde alınacaktı Maalesef bazı heyecanlı subaylar erkeklerin flikalara binmesini engellemişti ,hatta erkekler için yer olmasına rağmen, silah bile kullanmaktan çekinmemişlerdir Çok sık olarak anılan bir slogan ise birinci sınıftaki erkeklerin yaşam oranı üçüncü sınıftaki kadınlardan fazla oldugudurBu asla doğru degildirResmi kayıtlara göre kurtarılan üçüncü sınıf kadınların oranı birinci sınıf erkeklere göre sayıca çok üstündürAncak unutulmaması gereken bir gerçek ise üçüncü sınıf'daki kadınların yarısından fazlası donmuş,birinci ve ikinci sınıftaki kadınların neredeyse tamamı kurtarılmıştır Saat 02:05'de dondurucu okyanus suyu köprü altındaki trabzanlara ulaşmıştı ,taşınabilir A, ve B flikalarıda dahil olmak üzere ,bütün flikalar indirilmiştiTaşınabilir D flikası ise matafora'lardan indirilen son flikaydıtüm flikalar içinde toplamdaki boş alan sayısı 466 olarak hesaplanmaktadır






02:05 - Pervaneler Ortaya Çıkıyor

Okyanus suyu ilerledikçe ,Titanic'in bronz pervaneleride su yüzünden yukarı dogru yükselmeye başlamıştı ,okyanus suyu ileri bot güvertesini yavaş yavaş dolduruyorduKaptan Smith Harold Bride ve Jack Phillips'i görevlerinden azil etmiştirBundan sonra Bride bitişigindeki yatakhaneden yedek parasını almaya gitmiş,ancak Phillips çalışmaya devam etmiştirBride döndügünde ,bir ateşçinin yavaşça ve gizlice Philips'in can yelegini çalmaya çalıştıgını fark etmiş ve ateşçiyi yakalamıştırTam o anda üçüde küçük odada boguşmaya başlamıştır,boğuşma esnasında Bride ateşçiyi belinden yakalamış ,Phillips 'de ateşçiye yumruk atmıştırHer ikiside o anda suyun odaya girdigini görüp şapkalarını alıp çıkmışlardırBride taşınabilir B flikasına yardım etmiş ,Phillips ise kurtulma ümidi ile geminin arkasına dogru koşmuş ve gözden kaybolmuştur Tam o sırada Atlantic’in buzlu sularının ulaştıgı sağ güvertenin açıgında ise iki flika yüzmekteydiTaşınabilir flika B yukarıdan aşagıya inmiş ve A flikasının yarısı su ile dolmuştuKaptan Smith köprüde her zamanki pozisyonunda dikilmekteydi ,gemi batar iken kaptan ya dümenci odasında sıkışıp kalmıştı ya da buzlu suların arasında yokolmuştu,bu konuda tam bir kesinlik ortaya konulamamıştır ,genel kabul köprüde hayatını kayıp ettigi yönündedirSu ilerledikçe verdigi ilk önemli hasarlardan biri ilk bacanın devrilmesidir,baca devrilmesi ile birlikte sancak tarafında kalan köprü kanatlarını parçalamış ve su üzerinde bulunan birçok insanın ölümüne neden olmuştur ,bunların arasında zengin ve meşhurlardan Charles Williams ,Hugh McElroy ve muhtemelen John Jacob Astor IV ‘de vardıGüvertede bulunan insanlar geminin arkasına doğru bagırıyorlardı veya bir umutla flikalara ulaşabilmek için suya atlıyorlardı,içeride ise durum daha vahimdi su camları kırmaya başlamış ve birinci sınıf merdivenleri yutmuştuPeder Byles bu son kritik anlarda çevresindeki insanlar ile birlikte dua okumaktaydı,tam o esnada bronz pervaneler tamamen ortaya çıkmış ve gemi başaşagı egilmişti

Bu arada ikinci bacada yere yuvarlanmış,elektrik sistemide iflas etmiş ve ışıklar tamamen kapanıp gemi tamamen karanlıga bürünmüştüKısa bir süre sonra Titanic’in gövdesinin üzerindeki stres artmış ve son iki baca arasından ikiye bölünmüştürBölünmeden sonra baş taraf tamamen suyun altına gitmiş ,gemi’nin arka tarafı ise tek başına bir süre kaldıktan sonra yatay olarak saat 02:20 civarlarında okyanusun karanlık sularının gömülmüştür



Kurtulanların bulunduğu bir filika Carpathia tarafından alınmadan önce

Gemi tamamen battıktan sonra açıklardan bulunan 18 flikanın sadece 2 tanesi geri dönüp insanları kurtarmaya çalışmıştırBunlardan biri olan 4 numaralı flika batış yerine oldukça yakın idi ve bu sayede suda bulunan dört kişiyi daha kurtarmıştır ,kurtarılanlardan ikisi daha sonra ölmüştürAşagı yukarı bir saat sonra 14 numaralı flika enkaz alanına tekrar geri gitmiş ve dondurucu su üzerinde bulunan dört kişiyi daha kurtarmıştırGeride kalan diger flikalarında bir müddet sonra kurtarma işlemine katıldıgına dair dair ifadeler de bulunmaktadır ,ayrıca su üzerinden kalan insanların can havli ile flikalara doğru yüzerek tırmandıgı ve flika üzerindeki insanların ise flikanın batmasını engellemek için su üzerindeki kurbanlar ile mücadele ettigide kayıtlarda yer almaktadır Batışın hemen sonra gemi derinlere doğru süzülüyordu ancak iki kısım birbirinden çok farklı idiArka taraf yüzeyden 609 m yükseklikte süzülmekteydi ve bir şekilde yavaşlayıp yavaşça iniş yaptıBaş taraf ise okyanus suyuna şiddetli bir şekilde dalmış içeride sıkışmış hava büyük bir patlamaya neden olarak gövde üzerinde büyük bir yırtık’a neden olmuş ve zemine oturmuştur





Titanik Laneti



Titanik'in dedikodulara yol açan numarasının tersten okunuşu"No Pope"


Titanik'in sulara gömülmesi, hakkında ki "lanetli" söylentilerini de beraberinde geitrdiBasın "Titanik Laneti",olayını hemen White Star Line'ın gemilerini vaftiz etmemeleriyle ilişkilendirdi

En çok tartışılanlardan biri ise,geminin inşaa edildiği şehir olan Kuzey İrlanda'da ki Belfast'ın tarikatçı bir şehir olmasıydıBuna işaret olarak, gemiye verilen "390904" numarasının suya yansımasında ki tersten okunuşnda "po Pope" (Papa ölsün) ifadesi gösteriliyorduÇünkü bu;aşırı protestan tarikatçıların Romalı katoliklere saldırmak ve onları provake etmek için kullandıkları bir slogandı

Tabii ki bu hikâye yalnızca bir şehir efsanesiydiAslında RMS Olympic ve Titanik'e yarda numarası olarak 400 ve 401 verilmiştiHikayenin kaynağı büyük olasılıkla,geminin kömürlüğünde ki anti-katolik graffitiye karşı olan kömürcüler olarak tahmin ediliyorBu numarayı da gemide çalışmaya başladıklarında kendilerinin uydurduğu varsayılyor




Titanic Orkestrası



Titanic Orkestrasının Üyeleri


Titanic'in batışı esnasındaki etkileyici ve ünlü hikâyelerden biriside Titanic orkestrasına aittir Wallace Hartley tarafından yönetilen sekiz üyeli orkestra, yolcuları sakinleştirmek ve daha iyimser tutabilmek için geminin birinci sınıf bölümünde toplanmıştı Orkestra daha sonra ilerideki bot güvertesine geçti ve gemi tamamen batarken bile müzik çalmaya devam etti Gemi battıktan sonra tüm orkestra üyeleri hayatlarını kaybetmiştir Orkestranın son çaldıgı şarkının ne oldugu hususunda çok fazla spekülasyon ortaya çıkmıştır Kanadalı Bayan Vera Dick, orkestra tarafından çalınan son şarkının "Nearer, my God, to thee" oldugunu iddia etmiştir Ancak; Walter Lord'un "A Night to Remember" isimli kitabında yazdığına göre ise, Harold Bride gemi batmadan önce çalan şarkının "Autumn" veya "Songe d'Automne," oldugunu iddia etmiştir Bride aynı zamanda geminin batışı esnasında orkestraya en yakın kişi oldugunuda iddia etmiştir Güvenilir bir takım kaynaklara göre Bayan Dick geminin batışından 1 saat 20 dakika önce gemiden filika ile ayrılmıştır, bu nedenle son şarkıyı duyması çok mümkün degildir




Enkaz






Titanic battıktan sonra tüm dünyada şok etkisi yaratmıştır Özellikle insanların teknolojiye olan güvenleri derinden sarsılmıştır -Diğer bir değiş ile Kuşku Çağının Başlangıcı- Yıllarca aranan Titanic enkazı sonunda bir deniz bilimci Robert Ballard tarafından 1985 yani kazadan 73 sene sonra keşfedildi Titanic 3657 metre derinlikte yatıyordu Yani, normal bir deniz altının bu derinliğe inmesi olanaksızdı, çünkü; bu derinlikte basınç maksimum derecededir Bu noktaya inebilen deniz altı araçlarının ise Titanic'e ulaşması 25 saat sürmektedir

İlk yüzeysel araştırma sonucu ortaya çıkan şaşırtıcı gerçek Titanic'in kıç kısmının pruva kısmından oldukça uzakta, birkaç kilometre ötede, farklı yöne bakıyor olduğuydu Bu görgü tanıklarının geminin su üzerinde ikiye ayrıldığı ifadelerini doğruluyordu Görgü tanıkları kazadan sonra, geminin büyük bir gürültü ile son iki bacasından ikiye ayrıldığını ifade etmişlerdir, fakat bunun imkansız olduğuna inanılmıştır Kıç kısım adeta patlamış gibi etrafa saçılmıştı Araştırmalara göre kıç kısımda kalan hava su basıncına dayanamayıp patlamıştır

Ballard geminin ilk resimlerini çekmeyi başardı Böylece tarihçilerin ve bilim adamlarının ilgisini bu dev enkaz yeniden çekmeyi başardı Titanic'in ilk yayınlanan görüntüleri bütün bilinenleri değiştirdi Daha sonraki yıllarda geminin iç kısmında araştırmalar başladı ve böylece bilinmeyenler açığa çıkacaktı Ballard, Titanic'e en ünlü bölümü olan grand staircase yani görkemli merdivenlerinin tepe lombozundan girmeyi başardı Eskiden geminin en görkemli kısmı olan bu yer, en alt kamaralara kadar çökmüştür Ballard gemiden yolculara duyduğu saygı nedeniyle hiç bir şey çıkartmamıştır Fakat araştırma yapmak için demir parçaları ve tartışma konusu olan perçin çivilerini gün yüzüne çıkarmıştır Perçin çivileri üzerinde yapılan araştırmada bu demirlerin sağlam olmadığı ortaya çıkmıştır Demirler üzerinde yapılan araştırma ise geminin neden ikiye kırıldığını açıklar nitelikte idi Bu demirlerin esneme özelliği yoktu

Geminin kamaralarındaki bir çok eşya ilk günkü gibi duruyordu -Daha sonraki yıllarda eşyalar çıkarılacak ve sergilenecektir- Yıllar sonra, Titanic'e gelen ziyaretçi sayısı artmaya başladı Ballard aralarında film yapımcıları bile olan birçok ziyaretçilerin yasal olarak getirildiğini biliyordu Hatta gemiye çarptıklarını rapor ediyordu Araların da bu geminin pruvasında evlenmek isteyenler bile vardı Hatta gelen birçok deniz altı kaza yaparak Titanic'i yaralıyordu Ballard bu konuda şöyle söylüyordu; korktuğum başıma gelmişti Titanic'in kalıntılarına saygı gösterilmesi gerektiğini ısrarla vurgulamıştım Aksine, gemiyi panayırlarda sergilenen hilkat garibelerine çevirmişlerdi Böylece ABD ve İngiltere Titanic'e ziyaretlerin denetlenmesi hakkında bir anlaşma imzalamıştır




Titanic çanı Gözcü Frederic Fleet buz dağı uyarısını bu çan ile yapmıştı


Sonraki yıllarda yeniden çıkarılan enkaz kalıntıları korkunç bir gerçeği gün yüzüne çıkardı Gemi bakteriler sonucunda yavaşça adeta eriyordu Uzmanlara göre, Atlas Okyanusu’nun dibinde yatan enkaz da 15 ila 20 yıl içinde bir bakteri yüzünden yok olup gidecek Yeni keşfedilen ve pasla beslenen bir tür bakterinin geminin yapımında kullanılan 50 bin ton demiri yavaş yavaş tükettiği ortaya çıktı Uzmanlar artık saldırgan mikro organizma gruplarının eninde sonunda gemi enkazının tamamen yok olmasına neden olacağını düşünüyor DNA teknolojisi kullanılarak tespit edilen bakteri, Titanik’in demir gövdesini kaplayan pas tabakalarının üzerinde bulundu Halomonas titanicae adlı bakterinin, demiri ve pası tüketerek yaşadığı belirtiliyor

Sonuç olarak, bilim insanları iki ayrı bölümdeki enkazdan geriye 20 yıl içinde dev bir pas lekesinden başka bir şey kalmayacağına inanıyor Titanik’teki mikro organizmalara dair Kanada’daki Dalhousie Üniversitesi’nden Dr Henrietta Mann ve Bhavleen Kaur ile İspanya’daki Sevilla Üniversitesi’nden araştırmacıların ortak çalışmasıyla 20 yıllık bir araştırma sonucunda ortaya çıkan sonuç, 1991 yılında alınan örneklerden elde edildi Uzmanlar Titanik’in metal yüzeyinin çok sayıda mikro organizmaya ev sahipliği yaptığını, bunlar arasında 27 bakteri türünün yer aldığını kaydediyor Halomonas titanicae adlı bakterinin özellikle demire düşkün olduğu belirlendi

Titanik’in enkazının korunması şu an için mümkün görünmüyor Enkaz çıkarma projesi 1986 yılında başlatıldı Fakat hiçbir teknoloji aracı Titanic'i olduğu gibi su yüzüne çıkartmayı mümkün kılmıyor Zira gemi çapasına kadar çamura gömülmüş ve baş kısım tek başına 44000 ton çekiyor Aynı zamanda geminin en iç kısımlarına işleyen su bu ağırlığın artmasına sebep olmuştur Titanic enkazı şu anda su altında bulunan en büyük enkaz Fakat bakteriler yüzünden yakında yok olacağı tahmin ediliyor

Kaynak



Alıntı Yaparak Cevapla

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)

Eski 08-03-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)



Titanic (1912)




Titanik, ilk ve son seferini 15 Nisan1912'de yapan büyük yolcu gemisi Gemi İngiltere'nin Southampton limanından yola çıkmış, Newfoundland'da buzdağına çarparak batmıştır

Gemide bulunan 2224 yolcudan 1513'ü ölmüştür Kaza, bu büyüklükteki bir gemide yeterli filikanın bulunmaması ve kaza hakkında oluşturulan komplo teorileriyle de efsaneleşmiş, Titanik ve yolcuları onlarca filme konu olmuşlardır Yapımında o günlerde üretilen en kaliteli çeliğin kullanıldığı Titanik'in inşasında 17000 işçi çalışmıştır

Geminin batmasında, çok sert ve dolayısıyla esnekliği çok az olan bu kaliteli çeliğin payının da olduğu düşünülmektedir Yapımcıları ve mühendisleri, en kötü ihtimalde, yani Titanik'in aynı büyüklükte başka bir gemiyle çarpışması durumunda bile batmasının en az iki gün alacağını, bu süre içinde de mutlaka yardım ulaşacağını varsaymışlardı Ancak düşünüldüğü gibi olmamış ve gemi üç saat gibi kısa bir süre içinde Kuzey Atlantik'in buzlu sularına gömülmüştür

Birinci sınıf kamaraların 55 bin dolara (günümüz değeriyle yaklaşık 2 milyon dolar) satıldığı yolculukta Avrupa ve ABD'nin en zenginlerinin yanı sıra geminin yapımcısı Thomas Andrews de yer alıyordu 1985 yılında denizbilimci Bob Ballard, Titanik'in enkazını yaklaşık 3800 metre derinlikte bulmayı başardı Ancak kazada ölenlere duyulan saygı nedeniyle enkazdan hiçbir şey çıkarılmadı


Tipi: Transatlantik
Sahibi: White Star Line
İnşası: Harland and Wolff Tersanesi, Belfast, İrlanda
Kaptan: Edward John Smith
Liman kaydı: Liverpool, İngiltere
Üretimi: 31 Mart 1909
Denize inişi: 31 Mayıs 1911
Sefere çıkışı: 10 Nisan 1912
Akıbeti: Saat 23:40'da buzdağına çarptı (14 Nisan 1912) Saat 2:20'de battı (15 Nisan 1912) Enkazı 1985'te bulundu






Titanic'in İnşasında ve İlk Seferine Çıkışında Kaydedilen Orjinal Fotoğrafları





Olimpik, çift alt gövdesi (Ön plan) Titanic'in gemi omurgasıdır (Arka plan)








Harland & Wolf tersanelerinde Olympic'in buhar motorlarının test edilmesi







Olimpik sınıfın krank milleri






Türbin dökümü






Türbin rotoru







Titanic'in karşılıklı motorları







Su kaynatma kazanları (Buhar için)







Titanic'in çerçevelemesi başlarken







Titanic'in C güvertesinin inşası






Titanic'in kaplaması başlıyor






Titanic'in pervane sapı ve dümeni







Titanic başlamak için hazır






Titanic'in işçileri








Titanic'in başlamasından biraz önce





Titanic için gün başlar (31 Mayıs 1911 )







Titanic suda hareket etmeye başlar
(31 Mayıs, 1911)







Titanic Harland & Wolf tersanelerinde su üzerinde başlarken (31 Mayıs 1911)






Titanic'in başlaması tamamlanır (31 Mayıs, 1911)







Titanic Harland & Wolf montajcı rıhtımında






Alıntı Yaparak Cevapla

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)

Eski 08-03-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)







Titanic 3 çalışan bacayla montajcı rıhtımına yerleştirildiOlimpik sınıf gemilerinde dördüncü baca, halka daha büyüleyici ve daha emin bakmak için gemiyi daha etkileyici yapmak için 4 baca yapımı kararlaştırıldı

Cunard'ın en yeni gemileri, Mauretania ve Lusitania'ndan beri, White star line gemilerinin, daha az bacaya sahip olmaması düşünüldü ve dört bacaya sahip oldu Bütün dört baca gemisinden sadece Olimpik sınıf gemilerinin, "Manken" bacaları vardı







Titanic'e 4 baca eklenir







Britannic bacası







Titanic Harland & Wolf'da muazzam provasını yaparken








Titanic Harland & Wolf'da dışarıda muazzam provasında






Titanic Harland & Wolf'da kuru havuzda







Titanic İrlanda Denizi'ne Belfast gölü boyunca yol üstünden geçerken (2 Nisan 1912)






Titanic'in denemeleri yapılırken İrlanda denizi Belfast gölünden geçerken(2 Nisan 1912)





Titanic Southampton'da iyi bir cuma günü boyunca bayraklarla giyindirildi
(5 Nisan 1912)







Ve Titanic Southampton'da







Titanic'e cankurtaran sandalları/filikaları yerleştiriliyor
Dikkatli bakılırsa Geminin kaptanı filikaların Titanic'e çıkarılmasını gözetliyor (Nisan 1912)









Titanik, ilk ve son seferi olan 15 Nisan1912'de İngiltere'nin Southampton limanından yola çıkışı










Titanic Southampton limanından demir alırken New York isimli bir başka gemiyi kazayla neredeyse batırıyordu








Titanic ve onun solunda Oceanic ve New York gemileri








Southampton'dan ayrılırken (10 Nisan 1912)








Titanic Southampton'dan ayrılırken (10 Nisan 1912)








Titanic Southampton'dan ayrılırken farklı açılardan çekilen fotoğrafları (10 Nisan 1912)








Titanic adadan geçerken (10 Nisan 1912)









Titanic Hythe'den geçerken (10 Nisan 1912)


Alıntı Yaparak Cevapla

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)

Eski 08-03-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)





Titanic İrlanda Queenstown'a varırken (11 Nisan 1912)









Solda İrlanda ve sağda ise Amerika isimli tekneler bagajları Titanic'e yüklemek için ilerliyor Titanic limana yaklaşmadı çünkü yeteri kadar derinlik yoktu (11 Nisan 1912)








Titanic'e irlanda teknesi yolcu ve bagaj götürürken







Titanic Queenstown'dan ayrılırken (11 Nisan 1912)









İmkanlar dahilinde Titanic'in son fotoğrafı (11 Nisan 1912)




Kayıt Sertifikası









Bilet Posterleri








Bileti










Titaniğin menü kartı












Titanic'in başlamasına davet








White Star Line posteri, yeniden resmedilen Olympic'tir







Titanic ve sınıflarıGenel Özellikler

Tonajı: 46328 groston
Uzunluk: 882 fit 9 inç (269 m)
Genişlik: 92 fit 6 inç (28 m)
Yükseklik (azami): metre (omurgadan direğin tepesine kadar)
Güç: 24 çift-sonlu ve 5 tek-sonlu İskoç buhar
kazanlarından 215 psi basınç İki yandaki pervaneler için iki adet


Dört silindirli üç genişlemeli karşılıklı hareket eden motorların herbiri 16000 bg (12 MW) güç üretiyor Merkez pervane için bir düşük basınçlı (7 psi civarında ) buhar türbini 18000 bg (135 MW) güç üretiyor Toplam 50,000 bg (37 MW) Tahrik kuvveti:İki, tunç, üç kanatlı, yan pervaneler ve bir, tunç, dört kanatlı, merkez pervane
Hız:23 knot (42,5 km/sa) (26,4 mil/sa) İnsan Kapasitesi:1912 - Toplam 2223

Birinci Sınıf : 329
İkinci Sınıfı : 285
Üçüncü Sınıfı: 710
Mürettebat : 899








1Sınıf











2Sınıf









3sınıf






Alıntı Yaparak Cevapla

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)

Eski 08-03-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)



Batış


Bir buzdağının fotoğrafı sonraki gün Titanic'in çarptığı bölgede çekildi Titanic'in çarptığı buzdağı olma olasılığının olduğu söylendi




Ve Buzdağı ile Çarpışma




Titanic Neden Battı?

Herhangi bir nedenle gemi alttan bir darbe aldığında sadece darbeyi alan bölüm su alacaktı En kötü olasılık olarak iki geminin çarpışması durumunda dahi kompartmanların bir kısmı su alacak, bu durumda da geminin batması en az üç gün sürecekti Bu kadar uzun bir sürede mutlaka yardım geleceği düşünülürse Titanic dünyanın en güvenilir gemisiydi Üstelik dünyanın en kaliteli çeliği bu gemi için kullanılmıştı




Hesap tutmadı




Ancak ne yazık ki hepimizin bildiği gibi Titanic, dünyanın en büyük deniz faciasının kurbanı olmaktan kurtulamadı Batmaz denilen gemi 3 saat gibi kısa bir sürede Grönland açıklarında Okyanusun soğuk sularına gömüldü Yıllardan beri sadece Titanic'in bir buz dağına çarpması sonucu battığını biliyoruz

Zaten herkesin bildiği de buydu Ancak soğuk bir Nisan akşamı okyanusun dibini boylayan geminin neden battığını anlamak için, okyanusun dibine kadar inmek gerekti Bunun için ise tam 73 sene beklendi 1985 yılında bir denizbilimci olan Bob Ballard, Titanic'in enkazını 12 bin 612 feet derinlikte bulmayı başardı İlk bilimsel araştırma takımının Titanic'e ulaşması ise 1991 yılında gerçekleşti Dalış sırasında ölenlere saygı göstermek amacıyla hiç bir kişisel eşya yukarı çıkarılmadı

Ancak bilimsel araştırmaların sürdürülmesi amacıyla gemi enkazından parçalar toplandı Toplanan parçalar ve enkazın deniz dibindeki görüntüsü artık bir devin, Titanic'in bir buzdağına nasıl boyun eğdiğini gözler önüne seriyor Titanic'i iki ayrıntı batırdı Üstelik bu iki ayrıntı Titanic'i, yaratıcılarının en güvendiği noktalardan vurdu









Bıçak gibi yardı


İlk ayrıntı geminin alttan, önden ya da arkadan darbe alacağını hesaplayan mühendisleri yanılltı Gece karanlığında yol alan Titanic buzdağını gördüğünde kurtulmak için çok geçti Eğer nöbet tutan gözcüler buzdağını fark etmeseydi ve gemi doğrudan buzdağına çarpsaydı önden hasar alacak, ön taraftaki kompartman suyla dılacaktı Ancak Titanic batmamış olacaktı Fakat buzdağı görüldü ve son bir umutla manevra yapıldı Dünyanın en büyük gemisi kendini kurtaramadı ve buzdağı geminin yan tarafını baştan sona bir bıçak gibi kesti

Tek kompartman yerine bütün kompartmanlar suyla doldu ve Titanic battı



Çelikteki sülfür


Titanic'i tarih yapan ikinci ayrıntı ise, dönemin en güçlü çeliğini döken mühendislerin, gerekli esnekliği veren maddeleri eklememiş olmaları Deniz dibinden çıkarılan çelik parçalarla, günümüzde gemilerde kullanılan çelik üzerinde yapılan testler bunu açıkça ortaya koydu Geminin battığı bölgedeki su sıcaklığı olan -1 derecede alkol içinde yapılan testlerde günümüzde kullanılan çelik darbe karşısında V şeklinde bükülürken, Titanic'ten çıkan çelik parçaları önce direnç gösterdi ancak ardından esneme göstermeden parçalandı Modern teknoljiyle üretilen çeliğin aynı şekilde parçalanması için - 60, -70 dereceye kadar soğutulması gerekiyor Ancak dönemin mühendislerini bu konuda suçlamamak gerekiyor Mühendislerin dayanıklılık vermesi için çelikte kullandıkları bol miktardaki sülfürün çeliğin kırılganlığını arttırdığını o zamanlar kimse bilmiyordu


___1513 Ölü___








Cankurtaran sandalları(filikalar) Carpathia isimli gemiye yaklaşırken (15 Nisan 1912)








Carpathia Gemisine filikalar yaklaşırken 14 numaralı filika Carpathia'ya çıkmak üzereyken








Anlatılanlara göre Molly Brown'un 6 numaralı filikayla Carpathia'ya yaklaşması










Kenar boyunca Titanic'in cankurtaran sandallarının biri, Carpathia'dır







Titanic'in cankurtaran sandallarının biri, sudan Carpathia'dan içeri alınır








Titanic'den geriye kalan herkez onun filikalarıyla New York'a boşaltıldılar








İnsanları kurtaran Titanic'in filikaları









1912 Dünya Basını














Batışından sonra gazetelerin attığı manşetler


Titanic in batışı hala tartışmalı !

1912 de sulara gömülen Titanik gemisinin batışı hala tartışma konusu Buzdağına çarptıktan sonra 25 Nisan 1912'de okyanusun sularına gömülen Titanic yolcu gemisinin batma nedeni uzmanların kafasını hala meşgul ediyor işte bu konuda yeni bir iddia Amerikalı bie bilim adamından geldi

Uzmanlar, o dönemde "batması imkansız" olarak gösterilen dev geminin, buzdağına çarptıktan sadece birkaç saat sonra batma nedeninin, perçin çivilerinin sağlam olmamasına bağlı olabileceği görüşünü ortaya attı Amerikalı bilim adamı Timothy Foecke, 19 Eylülde Discovery Channel'da yayımlanan bir belgeselde görüşlerini anlattı

Foecke, perçin çivileriyle ilgili bir deneyden söz ederek, bu çivilerin orijinalleri ile buzdağına çarpmadan sonraki halinin kıyaslandığı bu deneyin, çivilerin yeterince sağlam olmadığını düşündürdüğünü ifade etti Foecke ile birlikte çalışan Jennifer Hooper McCarty de, geminin enkazından alınan perçin çivilerinin zayıflığından yola çıktıklarını söyledi Geminin inşaatında yetersizliklere ilişkin teoriler daha önce de dile getirilirken, Foecke, "Geminin enkazından çıkarılan parçaları 48 saat inceledikten sonra, perçin çivileriyle ilgili bir sorun olduğunu düşünmeye başladım Perçin çivilerinin büyük bölümü dökme demirdendi, saf demir ve bugünkü cam telinin atası olan bir başka maddenin dengeli olmayan bir karışımını içeriyordu Bu çivilerin, o dönemde piyasanın en kaliteli çivileri olduğunu varsayarsak, o zaman kaç tona dayanıklı olduklarını ölçtük ve sadece 4 tona dayandıklarını gördük" dedi

İngiliz demirci Chris Topp'tan yardım aldıklarını belirten Foecke, Olimpik ve Titanic adlı gemileri inşa eden Harland ve Wolff'un, teknolojinin sürekli değiştiği ve geliştiği bir ortamda belki de yeterli deneyimi olmayan birçok müteahhitle çalışmış olduğunu ve "perçin çivilerinin yeterince sağlam olmadığını bilecek imkanlara sahip olmadıklarını" söyledi

Carpathia gemisinin Titanik'in yardımına ancak birkaç saat sonra gelebildiğini hatırlatan Foecke, buzdağına çarpan yolcu gemisinin biraz daha su yüzünde kalabilmesi halinde, kazada ölenlerin çoğunun kurtulabileceğini ifade etti ve "Yani sorun geminin batıp batmaması değil, ne kadar zamanda battığını bilmek" dedi







Kazadan kurtulanların anıları;

"Kazadan bir gece önceydi, karım başıma Titanik´in sahibi olan White Star Şirketi´nin ambleminin bulunduğu kepi giydirdi, güvertedeydik ve tam o anda gökde bir yıldız parçalara ayrılarak dağıldı Karım bundan hiç hoşlanmadığını söyledi"
Kamarot Arthur Lewis

"Babam heyecanlı, annem moralsizdi ve hayatımda ilk kez onun ağladığını gördüm Umutsuzdu ve birşeylerin yolunda gitmediğini söylüyordu Yedi yaşındaydım ve daha önce hiç hiç gemi görmemiştim Çok büyüktü, herkes çok heyevanlıydı, kamaraya indik, babam anneme yatmasını ve sakinleşmesini söyledi ama annem bütün gece oturdu, ta ki kazaya kadar ve sadece ben kurtuldum"
Eva Hart

"Woolston´da yaşıyorduk, okul öğleyin tatil edildi ve Titanic´in limandan ayrılışını görmeye götürüldük Öğretmenimiz başımızdaydı, sonra Titanic yavaş yavaş iskeleden ayrılmaya başladı; bu onu son görüşümüzdü, Southampton sularında gittikçe uzaklaşıyordu Yanımda yaşlı bir adam vardı, eliyle iyi şans işaretleri yaptıktan sonra başını salladı, sonra yüksek sesle hiç umut olmadığını söyledi"
Lois Brown Jacobs






New York şehri, trajik manşetlerle gazeteci çocuğun ünlü fotoğrafı






Aynı fotoğraflarla Londra'daki White Star Line'ın önündede yaşanması






Alıntı Yaparak Cevapla

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)

Eski 08-03-2012   #7
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rms Titanic | Geminin Yapımı Ve Kazası (1912)



Batan Gemiyi Bulan Robert Ballard




Robert Duane Ballard (30 Haziran 1942, Wichita, Kansas)




Amerika Birleşik Devletleri donanmasında görev yapmış eski bir komutan ve oşinografi profesörü Rhode Island Üniversitesi'nde görev yapmakta olan Ballard en çok sualtı arkeolojisi alanında yürüttüğü çalışmalarıyla adını duyurmuştur Önemli çalışmaları arasında 1985 yılında, RMS Titanic gemisinin, 1989 yılında DKM Bismarck'ın ve 1998 yılında da USS Yorktown (CV-5)'ın batıklarını bulması yer alır

Robert Ballard, kendisine eşlik eden bir araştırma grubuyla Karadeniz ve İstanbul Boğazı'nın oluşumu üstüne yaptığı araştırmaların dergilerde yayınlanmasıyla da tanınır






İşte Titanic Böyle Bulundu






1912 yılında buzdağına çarparak batan Titanic'i bulmak için uzun yıllar araştırmalar yapıldı




Batan Titanik'i ilk olarak denizbilimci Robert Ballard 1985'te keşfetti


DrRobert D Ballard'ın Raporu


1985 yılındaki keşfinden bu yana batık çıkarma şirketlerinin, film yapımcılarının ve "turistler"in ziyaret ettiği Titanic, yavaş yavaş yok oluyor Ünlü gemiyi keşfeden Robert D Ballard, 19 yıl sonra, "kutsal mezar" olarak nitelendirdiği batıktaki değişimi incelemek için geri döndü

Enkaz alanı beni çok derinden etkiledi Newfoundland'in 550 kilometre açığında, denizin derinliklerinde bambaşka bir dünyadan gerçekötesi görüntüler sunan bu bölgede 15 Nisan 1912'nin ilk saatlerindeki dondurucu soğukta yaşamını yitiren insanlar bana bir kez daha seslendi Dipte bir kasa şampanya yatıyor; şişelerin mantarları hâlâ yerinde Titanic'in zengin ve güçlü insanlar için üstlendiği yüzer saray rolünü anımsatan bir görüntü bu Organik madde yiyen yumuşakçalar şişelerin bulunduğu kasayı çoktan yok etmiş Gözüm ansızın, yan yatmış bir kadın ayakkabısına kayıyor Yakınında üç tarak, bir de belki de bir çocuğa ait olan daha küçük bir çift ayakkabı var Onların yanında da bir el aynası Bu nesneler dipte nasıl biraraya gelmiş olabilir? Büyük ayakkabı, kızının güzel saçlarını tarayan bir anneye mi aitti? Küçük kızın belki de bir zamanlar bu aynadan yansımış yüzü neye benziyordu? Biraz ötede başka ayakkabılar da vardı; küçük bir kıza ait bir çift ile bir denizcinin olduğunu tahmin ettiğim siyah yağmurluğun yanında da bir diğer çift Bir çift ayakkabı 3800 metre batıp, bu kadar yan yana dibe oturamaz Belli ki yolculuğu birlikte yapmışlar

Titanic'i bir Fransız Amerikan ekibin üyesi olarak keşfedeli 19 yıl olmuştu Ne derece değiştiğini görmek üzere geri gelmiştim RMS Titanic, Inc adlı özel bir batık çıkarma şirketinin buraya pek çok kez daldığını; kutsal bir mezar olarak gördüğüm bu yerden, yasalara uygun olarak binlerce obje çıkardığını biliyordum Rus denizaltıları Hollywood film yapımcısı James Cameron ile diğer bazı insanları batığa getirmiş; herhangi bir yasayı çiğnememiş, ancak enkaza çarptıkları rapor edilmişti RMS Titanic, Inc geminin bir parçasını çıkarmaya çalışırken, yolcu gemileri bu alanda daireler çizmişti Bir bira şirketi mal kurtaran şirketin dipten bira şişeleri çıkarmasını izleme fırsatı için bir yarışma düzenlemişti

Hatta New Yorklu bir çift nikâhlarını burada kıymak üzere bir sualtı aracıyla Titanic'in pruvasına sert bir iniş yapmıştı Tümü yanlışlarla dolu bir komediler zinciriydi korktuğum başıma gelmişti Titanic 'in kalıntılarına saygı gösterilmesi gerektiğini ısrarla vurgulamıştım Aksine, gemiyi panayırlarda sergilenen hilkat garibelerine çevirmişlerdi

Yazı: Robert D Ballard





Ballard ve ekibi 3 bin 657 metre derinde yatan Titanic'in ilk fotoğraflarını çekmeyi başardılar





Bu fotoğraflar 1997'de çekilen 11 oscarlı film için kaynak oluşturmuşlardı



Geminin derinlikte ve her bir santimetrekarede büyük bir basınç altında bulunması, maliyeti 25 milyon dolara ulaşan ve deniz seviyesinden Titanik'in gömülü olduğu yere kadar 25 saatte ulaşabilen özel araştırma deniz altı gemilerinin inşa edilmesine yol açtı Bu denizaltı gemileri ise sadece 3 kişi taşıyabiliyor






Titanik'in denizden çıkartılmasıyla ilgili projeler 1987 yılında başladı ve teknolojinin gelişmesiyle günümüze kadar çeşitli araç ve gereçlerle sürdürülmeye devam ediyor























































Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.