![]() |
Rüzgazlı Havada Sürüş Teknikleri |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Rüzgazlı Havada Sürüş TeknikleriRüzgar hakkında birkaç nokta var ki sanırım önemli ve bazı şeyleri aydınlatmakta yararlı olacak ![]() Motor aerodinamik bir makinadır ![]() ![]() gidiyorsanız, karşıdan 80 km hızla gelen bir rüzgara karşısınız demektir ![]() Her tür rüzgar, bu karşıdan gelen rüzgara eklenir ve toplam güç ikisinin vektörel toplamıdır ![]() sadece gözünüzde canlansın diye söylüyorum, önemli olan nokta rüzgar etkisinin en büyük bileşeninin karşı taraftan geldiğini bilmek ![]() Şimdi, yelken kullanalar bilir, rüzgara karşı gitmek için zikzaklar çizmek gerekir; rüzgar önce yana alınır ve itmesine izin verilir, sonra o ivme ile üstüne gidilir, ivme düşünce yine yana alınır ![]() ![]() ![]() yatırdığınız zaman birebir aynı etki gerçekleşir, rüzgar sizi ters yöne doğru kaydırır, biraz daha yatırıp üstüne doğru kayarsınız, açıyı azaltınca o yine sizi iter ![]() KADAR GENİŞ BİR HAREKET OLUP TEHLİKELİDİR ![]() ![]() ![]() duyarlıdır, yoldaki hiçbir şeyden kaçamazsınız ![]() genellikle yağmur eşlik eder ve YOL ÇİZGİLERİ YAĞMURDA YAĞ GİBİ KAYGANDIR ![]() değiştiği her durumda (köprü ayakları, gelen geçen araçlar vb ![]() götüren yatış, aniden bir DÖNÜŞ nedeni olur, toparlamaya çalışmak nelere mal olur hiç bahsetmeyelim ![]() ![]() ![]() Yatmak yerine rüzgar tarafından eklenen gücü bir dönüşe yetmeyecek kadar az bir ağırlık değişimi ile yenmek mümkün ![]() ![]() üzerinde bir santim rüzgar yönüne kaydırmak yada ön camın rüzgar tarafından bakmak yeterli; dümdüz ve kurşun gibi gidersiniz ![]() ![]() kadar alçaksa, ağırlık ne kadar arkadaysa ve maksimum tork'a ne kadar yakınsanız (ve tabii makinanız maksimum tork'a ne kadar düşük devirlerde erişebiliyor ise), bu o kadar kolay gerçekleşir ![]() İçgüdüsel olarak en sık yapılan hatalardan biri camın arkasına saklanmak amacıyla tanka doğru yatmak, ağırlığı ortaya-öne doğru vermektir ![]() bulunabilirse bir artçı taşınmalı ![]() ![]() ![]() ![]() olabilecek riskleri de azaltır ![]() Sol şerit yasak ![]() ![]() ![]() ![]() türbülansı az çok kestirip öncesini, geçişi ve sonrasını ayarlayabiliyorsunuz, hatta bu içgüdüsel hale geldi ![]() güç ![]() ![]() sollanmak) da birçok bilinmezle birlikte kocaman bir risk ![]() ![]() Hız çok önemli bir faktör ![]() hız size karar - eylem ve refleksler için ayrılan zaman aralığını daralttığı için riskli ![]() optimum hızınızı bulmak zorundasınız ![]() kullanmak ![]() demektir ![]() cem/yorumcu alıntıdır |
![]() |
![]() |
|