Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Forum İslam > İslami Genel Konular

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ilgili, kiyamet, kiyametle, meseleler

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.

Eski 08-03-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.



KIYAMET


Kalkmak, dikilmek, ayaklanmak, doğrulmak ve dirilmek İslam inancında, evrenin düzeninin bozulması, her şeyin altüst olarak yok olması ile ölen tüm insanların yeniden dirilerek ayağa kalkması olayını dile getirir Bu olay Kur'an'da çok çeşitli isimlerle anılır


Bunların başlıcaları Yevmü'l-Kıyâme (Kalkış, Diriliş Günü), el-Saa (Saat), Yevmü'l-Âhir (Son Gün), el-Âhire (Gelecek Hayat), Yevmü'd-Din (Ceza Günü), Yevmü'l-Hesap (Hesap Günü), Yevmü'l-Fası (Karar Günü), Yevmü'l-Cem (Toplanma Günü), Yevmü'l-Hulud (Sonsuzluk, Sonsuzlaşma Günü), Yevmü'l-Ba's (Diriliş Günü), Yevmü'l-Haşre (Pişmanlık Günü), Yevmü't-Teğabün (Kusurların Ortaya Çıktığı Gün), el-Karia (Şaşırtan Felâket), en-Naşiye (İnsanı Dehşete Düşüren Felâket), et-Tamme (Herşeyi Kuşatan Felâket), el-Hakka (Büyük Hakikat) ve el-Vakıa (Büyük Olay)'dır Bu isimler Kıyamet'in oluş biçimi ve sonuçlarına ilişkin çeşitli nitelik ve yönlerini açığa çıkarmakta, tanımlamaktadır


Kıyâmet, Allah inancından sonra İslâm'ın ikinci temel inancı olan Âhiret hayatının ilk aşamasını oluşturur Genel bir yok oluş ve yeniden dirilişle birlikte gelişecek Haşr, Hesap, Mizan, Cennet ve Cehennem gibi olaylar hep Kıyâmet gününün gündem içindedir Bu nedenle Âhiret inancı, Kıyâmet ve onunla birlikte gelecek olaylara inançtan başka birşey değildir Bu büyük önemi yüzünden Kur'an Kıyâmet olayım sık sık hatırlatır, zaman zaman da bir korkutma, uyarma öğesi olarak kullanır Kıyamet kesin olarak gerçekleşecek (el-Hicr, 15/85), şüphe götürmeyen bir olaydır (el-Hac, 22,7) Alametleri belirmiş (Muhammed, 47/18), yaklaşmıştır (el-Kamer, 54/1) Ancak bir göz kırpması gibi ya da daha yakındır (en-, Nahl, 16,77) Kâfirler bu günden devamı, bir şüphe içinde kalırlar (el-Hac 22/55), yalanlarlar (el-Furkan 25/11) Onun ağırlığına ne gökler, ne de yer dayanabilir, ansızın gelir (el-A'raf, 7/187) Sarsıntısı korkunç bir şeydir (el-Hac, 22/1) Belalı ve acı bir Saat'tır (el-Kamer, 54/46) Yalanlayanlar için çılgın bir ateş hazırlanmıştır (Furkan, 25/11)


Kur'an, Kıyâmet olayının kesinliğini, yakınlığını bildirdiği, hatta oluş biçimine ilişkin tasvirler verdiği halde zamanı konusunda bir açıklama yapmaz Kıyâmet doğrudan doğruya Allah'ın dilemesine bağlı bir olaydır ve O'ndan başka hiç kimsenin bu konuda bir bilgisi yoktur Kur'an, "Kıyâmet saatinin bilgisi şüphesiz Allah katındadır" (Lokman, 31/34) gibi âyetlerle Kıyâmet'in zamanının hiç kimse tarafından bilinemeyeceğini belirttikten sonra, bu konuda sorulan soruları şöyle cevaplar: "De ki: 'Onun bilgisi ancak Rabbimin katındadır Onun vaktini kendisinden başkası açıklayamaz" (el-A'raf, 7/187) "Kıyâmet'in ne zaman gelip çatacağını soruyorlar Senin neyine gerek onun zamanını bildirmek Onun nihayeti ancak Rabbine aittir" (en-Nâziât, 79/42-44) Cibril Hadisi olarak ünlü hadiste, Hz Peygamber (sas) Hz Cebrâil'in bu konudaki sorusunu "Soruları sorandan daha bilgili değildir" diye cevaplayarak kendisinin de kıyâmet'in zamanına ilişkin bir bilgiye sahip olmadığını açıklamıştır (Buhârî, İmân, 37)


Kur'an kıyâmet'in oluş biçimine ilişkin ayrıntılı ve dehşet verici tablolar çizer Buna göre Kıyâmet "Sur'a üflenince" (ez-Zümer, 39/68) başlayacak, kulakları sağır edecek bir ses ve korkunç bir sarsıntı nedeniyle emzikli kadınlar kucaklarındaki çocukları unutacak, hamile kadınlar bebeklerini düşürecek, insanlar sarhoş gibi olacaklardır (el-Hac, 22/1-2) Gök, erimiş maden gibi, dağlar atılmış yün gibi olacak, kimse dostunu soramayacaktır (el-Meâric, 70/8-10) Gök yarılacak, yıldızlar dağılıp dökülecek, denizler fışkıracak, kabirler altüst edilecektir (el-İnfitâr, 82/1-5) Gözler dehşetten kamaşacak, ay tutulacak, güneş ve ay kararacak, insanlar kaçacak sığınacak bir yer bulamayacaktır (el-Kıyame, 75/6-12) Dehşetten on aylık gebe develer bile salıverilecek, yabani hayvanlar bir araya toplanacak, denizler kaynatılacak, nefisler çiftleşecek, gök sıyrılıp düşecek, Cehennem alevlendirilecek, Cennet yakınlaştırılacaktır (el-Tekvir, 81/1-13)


Kıyâmet'in genel yok oluşu belirten bu ilk safhasını Sur'a ikinci kez üflenmesiyle ikinci safha izleyecek, tüm insanlar yeniden dirilerek ayağa kalkacaklardır (ez-Zümer, 39/68) Bu diriliş ve kalkışı (Bas) toplanma (Haşr)izleyecektir Kur'an Kıyâmet'in bu ikinci safhasını da canlı tasvirlerle anlatır: O gün insanlar gözleri dönüp kararmış bir halde, öteye beriye yayılmış çekirgeler gibi kabirlerinden çıkacak ve davet edene koşacaklardır Bu arada kâfirler "bu ne çetin gün" diyerek korkularını dile getireceklerdir (el-Kamer, 54/7-8) Muttaki kullar ise Allah'ın huzuruna elçiler olarak toplanacaklardır (Yûnus 10/45) 0 gün herkes kardeşinden, anasından babasından, eşinden ve oğlundan kaçacaktır Çünkü her insan ancak kendi derdi ile uğraşacaktır Mü'minlerin yüzleri parıl parıl parlayacak, gülecek ve sevinç içinde olacaklardır Kâfir ve fâcirlerin yüzleri ise sanki toprak bürümüşçesine kapkara kesilecektir (Abese, 80/34-42) Tüm insanlar tabi oldukları önderlerle birlikte çağrılacak (el-İsra, 17/71), peygamberler ümmetlerine şahitlik etmek üzere toplanacak (el-Mürselat, 77/11), gök beyaz bulutlar halinde parçalanacak ve melekler bölük bölük ineceklerdir (el-Furkan, 25/25)


Yeniden diriliş, kalkış ve toplanışın ardından insânlara amel defterleri dağıtılacak, mizan kurularak sevap ve günahları tartılacak, hakedenler Cennet'e, müstahak olanlar geçici ya da süresiz olarak Cehennem'e gönderilecek; böylece sonsuz âhiret hayatı mutluluk ya da azabla başlayacaktır


Kur'an ve Sünnet'ten kesin bir delile dayanmamakla birlikte müslümanlar arasında ölüme küçük Kıyâmet (kıyâmet-i suğra) denilmesi gelenekleşmiştir Bazı bilginlere göre bu tanımlama, ölümün âhiret hayatına bir geçiş olmasına dayanılarak yapılmıştır Kimi bilginler ise bu tanımlamanın Kur'an'a dayandığını öne sürmektedir Bu bilginlere göre "Allah'a kavuş(up huzura çık)mayı yalan sayanlar, gerçekten ziyana uğradı(lar) Nihayet kendilerine ansızın Saat gelince, onlar (günah) yüklerini sırtlarına yüklenerek (gelirler ve): "Orada (hayatta iken), işlediğimiz büyük kusurlardan dolayı yazıklar olsun bize! " derler" (el-En'am, 6/31) ayetinde "Kıyâmet" anlamındaki "Saat" aynı zamanda ölümü de dile getirmektedir Bu geleneğe göre gerçek kıyâmet, Kıyâmet-i Kübra (Büyük Kıyâmet) olarak anılır


Küçük kıyâmet (ölüm) ile başlayan ve büyük kıyâmet'e kadar süren dönem Kabir Hayatı ya da Berzah olarak adlandırılır Kabir Hayatı içinde Münker ve Nekir adlı meleklerin sorgusu ve ölünün mü'min ya da kâfir oluşuna göre mutluluk ya da azab vardır Kabir Hayatı'na ilişkin bir hadisinde Hz Peygamber (sas) kabri ya Cennet bahçelerinden bir bahçe, ya da Cehennem çukurlarından bir çukur olarak nitelemiştir (Tirmizî, Kıyâmet, 26) Bir başka hadiste de Münker ve Nekir'in sorgusundan sonra ölünün nimetlendirildiği yada azaba uğratıldığı anlatılır Buna göre Mü'minin mezarı yetmiş arşın genişletilir, aydınlatılır ve ona "Zifafa giren ve sadece en çok sevdiği kişi tarafından uyandırılan şahıs gibi Mahşer gününe kadar uyumana devam et" denilir Münafık kişinin mezarına da "Bu adamı alabildiğine sıkıştır" emri verilir Yer, cendere gibi adamı, kemikleri hurdahaş oluncaya kadar sıkıştırır ve ölü yeniden dirilene kadar böyle işkence görür (Tirmizi, Cenaiz; 70)


İSLAM ANSİKLOPEDİSİ

Ahmet ÖZALP

Alıntı Yaparak Cevapla

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.

Eski 08-03-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.



KIYÂMET ALAMETLERİ


(Eşrâtu's-Saa), âhir zamanda (zamanın sonları) ortaya çıkarak Kıyâmet'in yaklaştığını, kopmak üzere olduğunu gösteren belirtiler Bu belirtiler genellikle Küçük Alametler (Alâmât-ı Suğra) ve Büyük Alametler (Alâmât-ı Kübrâ) olmak üzere iki bölüm halinde incelenir


Kur'an, Kıyâmet'in zamanını Allah'tan başka kimsenin bilemeyeceğini belirtir (el-A'raf, 7/187; Lokmun 31/34; el-Ahzab, 33/63) Buna karşılık yaklaştığını (el-Zümer, 54/1), yakın olduğunu (en-Nahl, 16/77), ansızın geleceğini (el-A'raf, 7/187) bildirir Kıyâmet alametlerinin belirdiğini (Muhammed, 47/18) ifade etmekle birlikte bunlar hakkında bilgi vermez Ancak, "Saat yaklaştı, ay yarıldı yarılacak" (el-Kamer, 54/1) âyetinin ikinci bölümünün "ay yarılacak" biçimde anlaşılması durumunda, bu olay Kur'an'da anılan tek Kıyâmet alameti olma özelliği kazanır


Hadis külliyâtları ise Kıyâmet'ten önce ortaya çıkacak alametlerden söz eden çok sayıda hadis ihtiva eder İslâm bilginleri hadislerde dile getirilen alametleri nitelikleri açısından değerlendirerek bunları Küçük Alametler (Alâmât-ı Suğrâ) ve Büyük Alametler (Alâmât-ı Kübrâ) olmak üzere iki başlık altında toplamışlardır Âhir zaman olarak tanımlanan Kıyâmet öncesi donemde dini duygu, düşünce ve davranışların zayıflaması, dini kurallara gereken önemin verilmemesi, ibadetlerin terkedilmesi, ahlaksızlığın çoğalması biçiminde kendini gösteren Küçük Alametler'in başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:


a) İnsanların bina yapmakta birbiriyle yarışmaları (Buhârî, Fiten, 25; bk Tecrid-i Sarih Terc; 1/58)


b İnsanların ölümü temenni etmeleri (Buharî, Fifen, 25; Müslim, Fiten, 53-54)


c) Câriyenin efendisini doğurması (Müslim, İmân, 1)


d) Hicaz'da bir ateşin çıkarak Busra'da (Şam yakınlarında bir yer) develerin ayaklarını aydınlatması (Buhârî, Fiten, 24; Müslim, Fiten, 42)


e) Fırat nehrinin sularının çekilerek, nehir yatağından altın çıkması (Müslim, Filen, 29-31)


f) İkisi de hak iddiasında bulunan iki büyük İslâm ordusunun birbiriyle savaşması (Buhârı, Fiten, 25; Müslim, Fiten, 17)


g) İslâmî ilimlerin ortadan kalkması, cehaletin artması (Buhârî, Fiten, 4)


h) Depremlerin çoğalması (Buhârî, Fiten, 25)


ı) Zamanın yaklaşması, gece ile gündüzün eşit olması (Buhârî, Fiten, 25)


i) Cinâyetlerin çoğalması, fitnelerin zuhur etmesi (Buhârî, Fiten, 4; Müslim, Fiten, 18)


j) Yahudilerle Müslümanların savaşmaları, Müslümanların Yahudileri öldürmesi (Tecrid-i Sarih Tercümesi, VIII, 341; Müslim, Fiten, 79-82)


k) Zinanın açıkça işlenmesi, içki tüketiminin artması, kadınların çoğalıp erkeklerin azalması (el-Ali en-Nâsif Tac, 5/335)


l) Kahtân'dan bir kişinin çıkarak, insanları asâsı ile sevketmesi Buhârî, Fiten, 23)


Kıyâmetin büyük alâmetleri ise şu hadis-i şerifte toplu olarak zikredilir: Huzeyfetu'l-Gifarı (ra)'den rivayet edilmiştir: Biz bir gün kendi aramızda konuşurken, Hazreti Peygamber yanımıza çıkageldi Bize "Ne konuşuyorsunuz?" dedi Biz de "Kıyâmet gününden konuşuyoruz" diye cevap verdik Hazreti Peygamber" Şüphesiz on alâmet görülmedikçe kıyamet kopmayacaktır" dedi ve "Deccâl'i, dumanı(duhan), Dâbbetü'l-arz'ı, güneşin batıdan doğmasını, İsa (as)'ın yere inmesini, Ye'cûc ve Me'cuc'u, doğuda, batıda ve Arap yarımadasında olmak üzere üç yer çöküntüsünü, son olarak da Yemen'den çıkarak insanları Mahşere sürecek ateşin vuku bulacağını söyledi" (Müslim, Fiten, 39)


Kıyâmetin bu on büyük alameti başka hadislerce ya da İslâm bilginlerince şu şekilde açıklanır:


1 Deccal'in ortaya çıkışı: Deccâl, kıyâmette zuhur edecek yalancı bir kişidir, İslâm Dini'ni ve müslümanları ifsad edip, kötülüğe ve bozgunculuğa sevketmek isteyecektir Deccal'in sağ gözünün kör olduğu, iki gözünün arasında "kâfir" yazdığı, çocuğunun olmadığı, Medine'ye ve Mekke'ye giremeyeceği, ortaya çıktıktan sonra yeryüzünde kırk gün kalacağı, bu süre içerisinde istidrac türünden bazı olağanüstü olaylar göstereceği, daha sonra da yine kıyâmetin büyük alametlerinden olan Hz İsa'nın yeryüzüne inmesiyle onun tarafından öldürüleceği sahih hadislerde belirtilmiştir (Buhârı, Fiten, 26; Müslim, Fiten, 37, 39, 40, 91, 101, 110, 112)


2 Duhan'ın çıkışı: Duman anlamına gelen duhan da kıyâmetin büyük alametlerinden biridir (Müslim, Fiten, 39) Kıyâmetin vukuundan önce dünyayı bir duman bulutu kaplayarak, kırk gün ve kırk gece kalacak, mü'minler nezleye tutulmuş gibi, kâfirler ise sarhoş gibi olacaklardır


3 Dabbetü'l-arz'ın çıkışı: Kıyâmet'ten önce çıkacağı bildirilen bir yaratıktır Kelime anlamı "yer hayvanı" demektir Kur'an-ı Kerim'de "Kendilerine söylenmiş olan başlarına geldiği zaman, yerden bir çeşit hayvan (dâbbe) çıkarırız ki o, onlara, insanların âyetlerimize kesin olarak inanmadıklarını söyler" (en-Neml, 27/82) buyurulmaktadır Hz Peygamber Dâbbetü'l-arz hakkında "Çıkacak olan kıyâmet alametlerinden ilki, güneşin batı tarafından doğması ile, bir kuşluk vakti insanlara karşı bir dâbbenin (hayvanın) zuhurudur Bu iki alametten biri, arkadaşından evvel olur Akabinde diğeri de onun izi üzerinde yakın olarak meydana gelir" (Müslim, Fiten, 118) buyurmuştur


4) Güneşin Batıdan doğması: Güneş batıdan doğacak, insanlar topluca iman edecek, ancak daha önce iman etmemiş olanların imanları kendilerine bir yarar sağlamayacaktır (Tecrid-i Sarih Tercümesi, XII 307; Müslim, Fiten, 118)


5 Hazreti İsa (as)'ın inmesi: Ehl-i sünnet itikadına göre Kıyâmetin vukuundan önce Hazreti İsa yeryüzüne inecek, hristiyanları İslâm'a davet edecek, Deccâl'i öldürecek, Hazreti Peygamber (sas)'in şerîati ile hükmedecektir (Buhârî, Büyû, 102; Müslim, İmân, 242-247)


6 Ye'cûc ve Me'cûc'ün çıkışı: Kıyâmetin vukuundan önce çıkarak "yeryüzünde bozgunculuk yapacak" (el-Kehf, 18/94) olan asılları ve soyları belirsiz iki insan topluluğudur (Muhammed Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, IV, 3288) Hz ZülKarneyn'in önlerine yaptığı seddin yıkılarak (el-Enbiya, 21/96) açılması ile yeryüzüne dağılacaklar insanlara saldıracak, kentleri yakıp-yıkarak harabe haline getireceklerdir Bazı rivayetlerde bu seddin Çin seddi olduğu zikredilir (Muhammed Hamdi Yazır, age, IV, 3291, 3374; Buhârı, Enbiyâ, 7; Müslim, Fiten, 1,2)


789 Doğuda, Batıda, Arap Yarımadasında olmak üzere üç bölgede yer çöküntülerinin meydana gelmesi de Kıyâmet'in büyük alametlerindendir (Müslim, Fiten, 39)


10 Yemen'den çıkacak olan büyük bir ateşin insanları önüne katarak sürmesi (Müslim, Fiten, 39)


Ebu Davud ve Tirmizi'nin Sünen'lerinde yeralan bazı hadislere göre Mehdî'nin çıkması da Kıyâmet'in büyük alametlerindendir (Sünen-i Tirmizî, IV, s1-93: Sünen-i Ebu Davud, N Şr MAbdul Hamid IV, 100, 106)


Hz Peygamber (sas), Kıyâmetin kötü insanlar ve kâfirler üzerine kopacağını bildirmiştir Bu hadislere göre Kıyâmet kopmadan önce mü'minlerin ruhları alınacak ve onların âhirete göçmeleri sağlanacaktır (Buhari, Fiten, 5; Müslim, imare, 53)


Ahmet ÖZGEN


Alıntı Yaparak Cevapla

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.

Eski 08-03-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.



HADİSLER

DECCAL HAKKINDA: Şa'bi'nin, Fatıma Bintu Kays (ra)'dan nakline göre Fatıma şöyle anlatmıştır: "Resulullah (sav) buyurdular ki "Temimu'd-Dari Hıristiyan bir kimse idi Gelip biat etti ve Müslüman oldu O, benim Mesih Deccal'den anlattığıma uygun olan bir rivayette bulundu Bana anlattığına göre Temim, bir gemiye binip denize açılmıştır Yanında Lahm ve Cüzam kabilelerinden otuz kişi vardı (Hava şartları iyi olmadığı için) onlarla denizin dalgaları bir ay kadar oynadı Sonunda güneşin battığı esnada denizde bir adaya yanaştılar Geminin kayıklarına binerek adaya çıktılar Derken karşılarına çok tüylü kıllı bir hayvan çıktı Bunlar, tüylerinin çokluğundan hayvanın baş tarafı neresi, arka tarafı neresi anlayamadılar (Şaşkın şaşkın): "Sen necisin, neyin nesisin?" dediler O cevap verdi: "Ben cessaseyim!" "Cessase nedir?" denildi "Ey cemaat! Şu manastıra kadar gelin! İçinde bir adam var, o sizin haberinize müştaktır!" dedi O, böylece bir adamdan söz edince, biz onun bir şeytan olmasından korktuk Hemen koşarak manastıra girdik İçeride bir adam vardı; hilkatçe gördüklerimizin en irisiydi ve elleri boynuna, dizlerinden topuklarına demirle sıkı şekilde bağlanmıştı "Vah sana! Kimsin sen?" "Benim haberimi alabilmişsiniz Şimdi siz kimsiniz, bana söyleyin!" dedi Arkadaşlarım: "Biz bir grup Arabız Bir gemideydik, denizin coşkun bir anına rastladık Dalgalar bizi bir ay oynatıp oyaladı Sonra şu adaya yaklaştık, sandallara binip adaya çıktık Tüylü ve çok kıllı bir hayvanla karşılaştık Tüyünün çokluğundan başı ne taraf, arkası ne taraf anlayamadık "Vah sana, nesin sen?" dedik "Ben cessaseyim!" dedi Biz: "Cessase de ne?" dedik "Manastırdaki şu adama gelin, o sizin haberinize pek müştaktır!" dedi Biz de koşarak sana geldik Biz onun bir şeytan olmadığından emin olmadığımız için korktuk" dedik Adam: "Bana Beysan hurmalığından haber verin!" dedi Biz: "Onun neyinden haber soruyorsun ?" dedik "Ben onun ağacından soruyorum, meyve veriyor mu?" dedi "Evet!" dedik "Öyleyse meyve vermeme zamanı yakındır!" dedi "Bana Taberiya gölünden haber verin!" dedi "Onun nesinden haber istiyorsun?" dedik "Onun suyunun çekilmesi yakındır!" dedi "Bana Zuğer gözesinden haber verin!" dedi "Sen onun neyinden haber istiyorsun?" dedik "Gözede su var mıdır? Orada su var mıdır?" dedi "Evet, onun çok suyu vardır! Sahipleri onun suyu ile ziraat yapıyorlar!" dedik "Ümmilerin peygamberlerinden bana haber verin O ne yaptı?" dedi "O Mekke'den çıkıp Yesrib'e (Medine'ye) yerleşti" dedik "Araplar O'nunla mukatele etti mi?" dedi Biz: "Evet!" dedik "Onlara karşı ne yaptı?" dedi Biz de, (onu ezmek için) peşine düşen Araplara galebe çaldığını, Arapların kendisine itaat ettiklerini haber verdik (O da bize): "Bu, onların itaat etmeleri, kendileri için daha hayırlıdır Ben şimdi size kendimi tanıtayım: Ben Mesih Deccal'im Çıkış için bana izin verilme zamanı yakındır O zaman çıkıp yeryüzünde dolaşacağım Kırk gün içinde uğramadığım karye (köy) kalmayacak Mekke ile Taybe (Medine) hariç Bu iki şehir bana haramdır Onlardan birine her ne vakit girmek istersem, elinde yalın kılıç bir melek beni karşılar, benim oraya girmeme mani olur Onların her bir geçidinde bir melek vardır, onları korur!"dedi" Sonra Resulullah (sav) çubuğuyla minbere dürterek: "Bu Taybe'dir! Bu Taybe'dir! Bu Taybe'dir! Ben bunu size anlattım değil mı?" buyurdular Halk da: "Evet!" diye karşılık verdi Bunun üzerine (sav): "Temimi'd-Dari'nin rivayetinin benim size ondan (Mesih Deccal'dan) Mekke ve Medine'den anlattığıma muvafık düşmesi hoşuma gitti Bilesiniz o Şam denizinde veya Yemen denizindedir Hayır doğu tarafındadır Evet o doğu tarafında zuhur edecektir O doğu tarafından zuhur edecektir!" buyurdu ve eliyle doğu tarafina işaret etti"


Kaynak: Müslim, Fiten 119, (2942); Ebu Davud, Melahim 16, (4325, 4326); Tirmizi, Fiten 66, (2254)


Resulullah (sav) bize Deccal üzerine uzun bir hadis rivayet etti Bize anlattıkları meyanında şöyle de demişti: "Deccal, Medine geçitlerine girmesi kendisine haram kılınmış olarak çıkacak Derken (Medine civarındaki) bazı ekimsiz yerlere kadar gelir O gün insanların en hayırlısı olan -Veya en hayırlılarından- bir kimse onun karşısına çıkar ve: "Sen Resulullah (sav)'ın bize haber verdiği Deccal'sin!" der Oradakiler: "Hayır!" derler Deccal onu öldürür ve sonra diriltir Dirilttiği zaman adam "Allah'a yemin olsun Senin hakkında hiçbir vakit bugünkünden daha basiretli olmamıştım!" der Deccal onu tekrar öldüreyim mi di(yerek öldürmek isteye)cek, fakat musallat edilmeyecek"


Kaynak: Buhari, Fiten 27, Fedailu'l-Medine 9; Müslim, Fiten 112, (2938)



Resulullah (sav) buyurdular ki: "Deccal çıktığı vakit beraberinde su ve ateş vardır Ancak halkın ateş olarak gördüğü tatlı sudur; halkın su olarak gördüğü ise yakıcı bir ateştir Sizden kim o güne ererse, halkın ateş olarak gördüğüm düş(meyi kabul et)sin Çünkü o, tatlı soğuk sudur"


Kaynak: Buhari, Fiten 26, Enbiya 50; Müslim, Fiten 105, (2935); Ebu Davud, Melahim 14, (4315)

Resulullah (sav) Veda haccı sırasında (bir ara): "Halk susup dinlesin!" buyurdular Sonra Allah'a hamd ve senada bulunup, arkadan Mesih ve Deccal'den uzun uzun söz ettiler ve buyurdular ki: "Allah'ın gönderdiği her peygamber, ümmetini onunla inzar etti Nuh aleyhisselam ümmetini onunla inzar etti, ondan sonra gelen peygamberler de O, sizin aranızda çıkacak Onun hali sizden gizli kalmayacak Rabbinizin tek gözlü olmadığı size kapalı değildir O ise sağ gözü kör birisidir Onun gözü sanki (salkımdan) dışa fırlamış bir üzüm danesi gibidir [İki közünün arasında ke-fe-re yani kafir yazılmış olacaktır Bunu her müslüman okuyacaktır]


Kaynak: Buhari, Fiten 27; Müslim, Fiten 100-103, (169-2933)

Alıntı Yaparak Cevapla

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.

Eski 08-03-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kiyamet Ve Kiyametle İlgili Meseleler.



KIYAMET AHVALİ:Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kıyamet günü insanlar beyaz, bembeyaz, has unun çöreği gibi bir yerde toplanacaklar Orada hiç kimsenin bir işareti (evi, bağı vs) olmayacak"


Kaynak: Buhari, Rikak 44; Müslim, Münafıkun 28, (2790)


Resulullah (sav): "Sizler Allah'a yalınayak, bedenleriniz çıplak ve kabuklu (sünnet edilmemiş) olarak haşr olunacaksınız!" buyurdular"


Kaynak: Buhari, Rikak 45, Enbiya 8, 44, Tefsir, Maide 14, 15, Tefsir, Enbiya 2; Müslim, Cennet 57, (2860); T

Resulullah (sav) va'z etmek üzere aramızda doğruldu ve dedi ki: "Ey insanlar! Sizler (kıyamet günü) Allah'ın yanında yalınayak, çıplak ve kabuklu olarak toplanacaksınız [Sonra şu ayeti okudu "İlk yaratışa nasıl başladı isek, üzerimizde hak bir vaad olarak yine onu iade edeceğiz" (Enbiya 104) Haberiniz olsun! Kıyamet günü mahlukattan ilk giydirilecek İbrahim aleyhisselam'dır Haberiniz olsun, o gün ümmetimden bazı kimseler getirilir ve sol tarafa alınırlar Bunun üzerine ben: "Ey Rabbim! Bunlar ashabımdır!" derim Bana: "Sen bilmiyorsun, bunlar senden sonra neler yaptılar" denilir Ben salih kul (İsa)'nın dediği gibi diyeceğim: "Ben içlerinde bulunduğum müddetçe üzerlerinde bir kontrolcü idim Fakat vakta ki sen beni (içlerinden) aldın, üstlerinde nigehban yalnız sen oldun (Zaten) sen (her zaman) her şeye hakkıyla şahidsin Eğer kendilerine azab edersen şüphe yok ki onlar senin kullarındır Eğer onları affedersen mutlak galib ve yegane hüküm ve hikmet sahibi olan da hakikaten sensin sen" [Maide (117-118)] Resulullah (sav) devamla dedi ki: "Bunun üzerine bana: "Onlar, sen aralarından ayrıldığın günden beri, dinden yüz çevirmeye hiç ara vermediler!" denilecek" Bir rivayette şu ziyade var: "Ben: "Rahmetten uzak olsunlar, rahmetten uzak olsunlar!" derim"


Kaynak: Buhari, Rikak 45, Enbiya 8, 44, Tefsir, Maide 14, 15, Tefsir, Enbiya 2; Müslim, Cennet 57, (2860); T

Resulullah (sav) buyurdular ki: "Kıyamet günü insanlar üç sınıf olarak haşrolunurlar: Yayalar sınıfı; Binekliler sınıfı; Yüzü üstü sürünenler sınıfı" Aleyhissalatu vesselam'a soruldu: "Ey Allah'ın Resulü! Bunlar yüzleri üzerine nasıl yürürler?" Şu cevabı verdiler: "Onları ayakları üzerine yürüten Zat-ı Zülcelal, yüzleri üzerine yürütmeye de kadirdir Ancak bilesiniz, bu yüzleri üstü yürüyenler, önlerine çıkan her engele, her dikene karşı kendilerini yüzleriyle korumaya çalışırlar"


Kaynak: Tirmizi, Tefsir, Beni İsrail (İsra), 3141

Resulullah (sav) buyurdular ki: "İnsanlar kıyamet günü üç hal üzere haşrolunurlar: 1) İstekliler, korkanlar, 2) İki kişi bir deve üzerinde olanlar, üç kişi bir deve üzerinde olanlar, dört kişi bir deve üzerinde olanlar, on kişi bir deve üzerinde olanlar 3) Geri kalanları, ateşe tapanlar Cehennem, onların kaylüle yaptığı yerde onlarla kaylüle yapar, geceledikleri yerde onlarla birlikte geceler, onların sabahladıkları yerde onlarla sabahlar, onların akşamladıkları yerde onlarla beraber akşamlar"


Kaynak: Buhari, Rikak 48; Müslim, Cennet 59 (2861); Nesai, Cenaiz 118, (4, 115, 116)

Resulullah (sav) buyurdular ki: "İnsanlar kıyamet günü öylesine ter akıtırlar ki, bu terler yerin içinde yetmiş zira'lık derinliğe kadar iner ve bu ter (yer üstünde de birikerek insanları konuşamaz hale getirmek üzere ağızlarına) gem vurur ve kulaklarına kadar ulaşır"


Kaynak: Buhari, Rikak 47; Müslim, Cennet 61, (2863)

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.