Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
ile, kullanmak, motoru, tekniği

Motoru Tekniği İle Kullanmak

Eski 08-01-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motoru Tekniği İle Kullanmak



Motosikleti tekniğiyle kullanmayı biliyor musunuz? - 12-12-2005, 15:06 PM


--------------------------------------------------------------------------------


Eğer bir motosiklet kullanıcısıysanız doğayla bütünleşen, komutlarınıza anında cevap veren bir makinaya hükmederek, özgürlük tutkusunu yaşama imkanına sahipsiniz demektir Ancak size sunulan bu macera ve özgürlük keyfini yaşayabilmeniz büyük ölçüde motosikletinizi güvenli ve emniyetli bir biçimde kullanmanıza bağlıdır Aşağıdaki “Emniyetli Sürüş Kuralları”na uyarsanız siz ve dostlarınız üzülmezsiniz










Kasksız yola çıkmayın

Çoğu motosiklet kazalarında sürücünün kasksız olması kafanın sert bir yere çarpması nedeniyle ölümlere varan ağır sonuçlar doğurabilmektedir Kask giydiğinizde çene kayışını mutlaka kilitleyiniz Aksi halde ani bir harekette kaskınız fırlayacak ve sizi koruyamayacaktır


Kask giymeyenlerin özürleri ve yanıtları

Özür :Ben çok iyi sürücüyüm Kaza yapmam

Yanıt : Olabilir Fakat siz trafikte yalnız değilsiniz ve diğer sürücülerin nasıl sürücü olduklarını bilemezsiniz

Özür :50 Km/saat ten hızlı sürmüyorum

Yanıt : 30 Km/saat hızla giderken başın sert bir yere çarpması ölüme neden olabilir

Özür :Kasksız kullanmak benim problemim, başka kimseyi ilgilendirmez

Yanıt : Hayır Sadece sizi ilgilendirmez Aynı zamanda ailenizi, arkadaşlarınızı, motosiklet imajına vereceği zarar nedeniyle tüm motosikletçileri, hastanede geçecek süre ve yapılacak masraf nedeniyle de ülke ekonomisini ilgilendirir

Özür :Çok yakına gideceğim

Yanıt : Kaza için bir kilometre sınırı mı var? "Bir kilometreden daha kısa mesafelerde kaza olmaz"gibi Adı üstünde "Kaza" Nerede ve ne zaman geleceği bilinemez

Özür :Motosikleti park ettikten sonra kaskı taşımak zor geliyor

Yanıt : Taşımak zorunda değilsiniz Hemen hemen her motosiklette kilitli kask taşıyıcı vardır


Koruyucu giysiler giyin

Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantalon, motosiklet çizmesi ya da lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir

Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından

görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır


Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin

Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz


Yakıt : Depo dolu olmalı

Motor Yağı : Tamam olmalı

Lastikler : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı

Jantlar : Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı

Zincir : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır

Motor : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır

Frenler : Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır

Debriyaj : Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır

Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır

Akü : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı

Aynalar : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı

Cıvata ve somunlar : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır


MOTOSİKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER


Kalkış


Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır

Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır

Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır

Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir


Dönme


Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin


Doksan derecelik viraj


Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız

Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin


Geniş açılı viraj


Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın

Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır


Tam dönüşlü virajlar


İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz

Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın Yolun dış kesimlerinde bulunabilecek kum, çakıl gibi malzemeler motosiklet için tehlikeli olabilir


Sürekli virajlar


Sürekli virajlarda bir viraj çıkışının izleyen virajın girişi olduğunu unutmayın

Düz ve ters eğimli yol virajlarında daha yavaş ve daha dikkatli gidilmelidir

Virajlara yavaş girilmeli ve göreceli olarak hızlı çıkılmalıdır Bu nedenle viraj çıkışında gazı hafifçe açınız

Dönme sırasında gazın aniden açılması arka tekerleğin kaymasına neden olur

Motosiklet normal şartlarda araçların görüş açısı içinde olmak için orta yol çizgisinin sağ yakınında sürülmelidir Ancak virajlarda yolun dış çizgisine yaklaşılmalı ve viraja dıştan girilmelidir Orta çizgiye yakın dönüşlerde motosiklet yattığı zaman sürücü karşı yönden gelen aracın yoluna geçebilir Bu durum bir tür şerit ihlali olup son derece tehlikelidir

Virajlarda daima baş çevirilmeli ve göz virajın çıkışına yönlendirilmelidir


Durma ( Fren Yapma )


Fren yapmadan önce gazı tamamen kesin

İleriye doğru bakın ve her iki freni (ön ve arka )aynı anda kullanın Frenlerin ayrı ayrı kullanılması hem motosikletin dengesini bozar hem de durma mesafesini artırır

Motosiklete tek kişi bindiğinde frenleme esnasında yükün yüzde 60'ı ön tekerleğe, 40'ı arka tekerleğe biner Bu nedenle ön fren arka frenden daha kuvvetlice sıkılmalıdır

Ani fren yaparak tekerlekleri bloke etmekten kaçının Tekerleklerden biri ya da ikisinin bloke olması motosikletin dengesinin bozulmasına, hatta devrilmesine neden olabilir

Kesikli fren yapmayın Frenleri yavaştan kuvvetliye doğru ve sürekli olarak uygulayın Motor iyice yavaşlayıp durmaya yaklaşınca, durmadan hemen önce; debriyaja basarak vitesi boşa alın Böylelikle motor freninden azami şekildede faydalanmış olursunuz

Fren esnasında tekerleklerden biri bloke olursa, o tekerleğe ait freni gevşetin ve yeniden yavaşça fren uygulayın

Frenleme sırasında motosikletin ataletini ve durma mesafesini hesaba katarak öndeki vasıtayı emniyetle durabileceğiniz bir mesafeden takip edin

Çok zorunlu olmadıkça virajlarda fren yapmayın

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.