![]() |
Motoru Tekniği İle Kullanmak |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Motoru Tekniği İle KullanmakMotosikleti tekniğiyle kullanmayı biliyor musunuz? - 12-12-2005, 15:06 PM -------------------------------------------------------------------------------- Eğer bir motosiklet kullanıcısıysanız doğayla bütünleşen, komutlarınıza anında cevap veren bir makinaya hükmederek, özgürlük tutkusunu yaşama imkanına sahipsiniz demektir ![]() ![]() ![]() Kasksız yola çıkmayın Çoğu motosiklet kazalarında sürücünün kasksız olması kafanın sert bir yere çarpması nedeniyle ölümlere varan ağır sonuçlar doğurabilmektedir ![]() ![]() ![]() Kask giymeyenlerin özürleri ve yanıtları Özür :Ben çok iyi sürücüyüm ![]() ![]() Yanıt : Olabilir ![]() ![]() Özür :50 Km/saat ten hızlı sürmüyorum ![]() Yanıt : 30 Km/saat hızla giderken başın sert bir yere çarpması ölüme neden olabilir ![]() Özür :Kasksız kullanmak benim problemim, başka kimseyi ilgilendirmez ![]() Yanıt : Hayır ![]() ![]() ![]() Özür :Çok yakına gideceğim ![]() Yanıt : Kaza için bir kilometre sınırı mı var? "Bir kilometreden daha kısa mesafelerde kaza olmaz ![]() ![]() ![]() ![]() Özür :Motosikleti park ettikten sonra kaskı taşımak zor geliyor ![]() Yanıt : Taşımak zorunda değilsiniz ![]() ![]() Koruyucu giysiler giyin Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantalon, motosiklet çizmesi ya da lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir ![]() Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır ![]() Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir ![]() ![]() Yakıt : Depo dolu olmalı ![]() Motor Yağı : Tamam olmalı ![]() Lastikler : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı ![]() Jantlar : Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı ![]() Zincir : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır ![]() Motor : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır ![]() Frenler : Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır ![]() Debriyaj : Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır ![]() Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır ![]() Akü : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı ![]() Aynalar : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı ![]() Cıvata ve somunlar : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır ![]() MOTOSİKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER Kalkış Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır ![]() Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır ![]() ![]() Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır ![]() ![]() Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir ![]() Dönme Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin ![]() Doksan derecelik viraj Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın ![]() ![]() Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin ![]() Geniş açılı viraj Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın ![]() Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır ![]() Tam dönüşlü virajlar İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin ![]() ![]() Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın ![]() ![]() Sürekli virajlar Sürekli virajlarda bir viraj çıkışının izleyen virajın girişi olduğunu unutmayın ![]() Düz ve ters eğimli yol virajlarında daha yavaş ve daha dikkatli gidilmelidir ![]() Virajlara yavaş girilmeli ve göreceli olarak hızlı çıkılmalıdır ![]() ![]() Dönme sırasında gazın aniden açılması arka tekerleğin kaymasına neden olur ![]() Motosiklet normal şartlarda araçların görüş açısı içinde olmak için orta yol çizgisinin sağ yakınında sürülmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Virajlarda daima baş çevirilmeli ve göz virajın çıkışına yönlendirilmelidir Durma ( Fren Yapma ) Fren yapmadan önce gazı tamamen kesin ![]() İleriye doğru bakın ve her iki freni (ön ve arka )aynı anda kullanın ![]() ![]() Motosiklete tek kişi bindiğinde frenleme esnasında yükün yüzde 60'ı ön tekerleğe, 40'ı arka tekerleğe biner ![]() ![]() Ani fren yaparak tekerlekleri bloke etmekten kaçının ![]() ![]() Kesikli fren yapmayın ![]() ![]() ![]() ![]() Fren esnasında tekerleklerden biri bloke olursa, o tekerleğe ait freni gevşetin ve yeniden yavaşça fren uygulayın ![]() Frenleme sırasında motosikletin ataletini ve durma mesafesini hesaba katarak öndeki vasıtayı emniyetle durabileceğiniz bir mesafeden takip edin ![]() Çok zorunlu olmadıkça virajlarda fren yapmayın ![]() |
![]() |
![]() |
|