|  | Münazara Konuları Ve Açıklamaları |  | 
|  07-28-2012 | #1 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Münazara Konuları Ve AçıklamalarıÖrnek Münazara Konuları Nelerdir MÜNAZARA KONULARI 1/A TEZ Toplumların gelişmesi sanatla olur   1/B ANTİTEZ Toplumların gelişmesi bilimle olur   2/A TEZ Başarmak akılla mümkündür   2/B ANTİTEZ Başarmak çalışmakla mümkündür   3/A TEZ Teknoloji faydalıdır   3/B ANTİTEZ Teknoloji zararlıdır   4/A TEZ Kız ve erkek öğrenciler ayrı ayrı öğretim görmelidir   4/B ANTİTEZ Kız ve erkek öğrenciler birlikte öğretim görmelidir   5/A TEZ İklim; insan karakteri üzerinde etkilidir   5/B ANTİTEZ İklim; insan karakteri üzerinde etkili değildir   6/A TEZ Suçlular cezalandırılmalıdır   6/B ANTİTEZ Suçlular eğitilmelidir   7/A TEZ İstanbul'a girişlerde vize uygulanmalıdır   7/B ANTİTEZ İstanbul'a girişlerde vize uygulanmamalıdır   8/A TEZ Kırsal kesimde yaşayan insanlar daha mutludur   8/B ANTİTEZ Kentlerde yaşayan insanlar daha mutludur   9/A TEZ Kariyer önemlidir   9/B ANTİTEZ Para kazanmak önemlidir   10/A TEZ Avrupalı insanlar medenidir   10/B ANTİTEZ Asyalı insanlar medenidir   11/A TEZ Birey toplumu etkiler 11/B ANTİTEZ Toplum bireyi etkiler 12/A TEZ Toplumsal yarar uğruna birey hakları feda edilebilir   12/B ANTİTEZ Toplumsal yarar uğruna birey hakları feda edilemez   13/A TEZ Dinsiz milletler, yaşayamaz   13/B ANTİTEZ Din, milletleri geri bırakır   14/A TEZ Bandrolsüz kitap alınabilir   14/B ANTİTEZ Bandrolsüz kitap alınmamlıdır   15/A TEZ Çalışan annelerin çocukları bir aile büyüğüne teslim edilmelidir   15/B ANTİTEZ Çalışan annelerin çocukları bir dadıya teslim edilmelidir   16/A TEZ Eğitim, öğretmen merkezli olmalıdır   16/B ANTİTEZ Eğitim, öğrenci merkezli olmalıdır   17/A TEZ Geleneklerimize bağlı kalarak çağdaşlaşmak mümkündür   17/B ANTİTEZ Geleneklerimize bağlı kalarak çağdaşlaşmak mümkün değildir   18/A TEZ Telekomünikasyon yerli firmalarda kalmalıdır   18/B ANTİTEZ Telekomünikasyon yabancı firmalara da verilebilir   19/A TEZ Öğrenciler okullarda cep telefonu kullanmalıdır   19/B ANTİTEZ Öğrenciler okullarda cep telefonu kullanmamalıdır   20/A TEZ Gençler arasındaki şiddetin sebebi özentidir   20/B ANTİTEZ Gençler arasındaki şiddetin sebebi özenti değildir   KONU 1/A 1/B TEZ Teknolojinin kullanımı insanlığa mutluluk getirmiştir   ANTİZTEZ Teknolojinin kullanımı insanlığa huzursuzluk getirmiştir   2/A 2/B TEZ Avrupa birliğine girmek Türkiye için faydalı olacaktır   ANTİZTEZ Avrupa birliğine girmek Türkiye için zararlı olacaktır   3/A 3/B TEZ Çocuk eğitiminde aile okuldan önemlidir   ANTİZTEZ Çocuk eğitiminde okul aileden önemlidir   4/A 4/B TEZ Suç işleme eğilimi her insanda doğuşta vardır   ANTİZTEZ Suç işleme eğilimi çevresel etkenler sonucunda oluşur   5/A 5/B TEZ Türkçeye yabancı dillerden kelime alınması milli benlik üzerine kötü etki yapar   ANTİZTEZ Türkçeye yabancı dillerden kelime alınması dilimizi zenginleştirir   KONU 6/A 6/B TEZ Bir toplumun gelişmesinde en önemli faktör ekonomidir   ANTİZTEZ Bir toplumun gelişmesinde en önemli faktör eğitimdir   7/A 7/B TEZ AB'ye girmek gelişmişliğimizin ölçüsüdür   ANTİZTEZ AB'ye girmek gelişmemizi durdurur   8/A 8/B TEZ Türk devletleri kendi içinde birlik kurmalıdırlar   ANTİZTEZ Türk devletlerinin kendi içinde birlik kurmaları gereksizdir   9/A 9/B TEZ Yeni kurulan bir devlet geçmişi ile bağlarını kesmelidir   ANTİZTEZ Yeni kurulan bir devlet geçmişi ile bağlarını kuvvetlendirmelidir   10/A 10/B TEZ Telekomünikasyon yerli firmalarda kalmalıdır   ANTİZTEZ Telekomünikasyon yabancı firmalara da verilebilir   KONU 11/A 11/B TEZ Sadece yerli malı kullanmalıyız   ANTİZTEZ Ucuza alındıktan sonra yabancı mallar da kullanılabilir   12/A 12/B TEZ Çocuklar küçük yaşta çalıştırılmalıdır   ANTİZTEZ Çocuklar kesinlikle küçük yaşta çalıştırılmamalıdır   13/A 13/B TEZ Mecburi eğitim on iki yıl olmalıdır   ANTİZTEZ Mecburi eğitim sekiz yıl olmalıdır   14/A 14/B TEZ Cep telefonları okullarda kullanılmamalıdır   ANTİZTEZ Cep telefonları okullarda da kullanılabilir   15/A 15/B TEZ Ülkemizde paralı eğitim olmalıdır   ANTİZTEZ Ülkemizde paralı eğitim olmamalıdır   | 
|   | 
|  | 
|  | Münazara Konuları Ve Açıklamaları |  | 
|  07-28-2012 | #2 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Münazara Konuları Ve AçıklamalarıKONU 16/A 16/B TEZ Özel hayatın mahremiyeti olmalıdır   ANTİZTEZ Zorunlu durumlarda kişinin özel hayatı hakkında bilgi verilebilir   17/A 17/B TEZ Ormanların korunmasında yasalar etkilidir   ANTİZTEZ Ormanların korunmasında çevre bilinci etkilidir   18/A 18/B TEZ Okul üniformaları kaldırılmalıdır   ANTİZTEZ Okulda üniformalar kullanılmaya devam edilmelidir   19/A 19/B TEZ Dövüş sporları 18 yaşın altındakiler için yasaklanmalıdır   ANTİZTEZ Dövüş sporları her yaş için serbest olmalıdır   20/A 20/B TEZ Savaşları kazandıran teknolojidir   ANTİZTEZ Savaşları kazandıran sayıca üstünlüktür   KONU 21/A 21/B TEZ Medya devletten daha güçlüdür   ANTİZTEZ Devlet daha güçlüdür   22/A 22/B TEZ Alternatif tıp teknikleri yasallaşmalıdır   ANTİZTEZ Alternatif tıp teknikleri yasaklanmalıdır   23/A 23/B TEZ Teknolojinin çocuklar üzerinde olumsuz etkisi daha fazladır   ANTİZTEZ Teknolojinin çocuklar üzerinde olumlu etkisi daha fazladır   24/A 24/B TEZ Ülkemizde nükleer enerji üretilmelidir   ANTİZTEZ Ülkemizde nükleer enerji üretilmemelidir   25/A 25/B TEZ Eşitlik her şeyden önce gelir   ANTİZTEZ Özgürlük her şeyden önce gelir   KONU 26/A 26/B TEZ Korsan alışverişler halkın hakkıdır   ANTİZTEZ Korsan alışverişler hırsızlıktır   27/A 27/B TEZ Annesi çalışan çocuklar bundan zarar görmez   ANTİZTEZ Annesi çalışan çocuklar bundan olumsuz etkilenir   28/A 28/B TEZ Dini İnanca saygı olmalıdır   ANTİZTEZ Dini inançlar, ilkelliktir   29/A 29/B TEZ Zamanımızda yeryüzündeki savaşlar toprak için yapılmaktadır   ANTİZTEZ Zamanımızda yeryüzündeki savaşlar petrol için yapılmaktadır   30/A 30/B TEZ İnternet evleri kaldırılmalıdır   ANTİZTEZ İnternet evleri artırılmalıdır   KONU 31/A 31/B TEZ Basının her yerde özgürlüğü olmalıdır   ANTİZTEZ Basın bazı yerlerde sınırlandırılmalıdır   32/A 32/B TEZ Demokrasi her ülkede olmalıdır   ANTİZTEZ Demokrasi eğitim seviyesi yüksek yerlerde olmalıdır   33/A 33/B TEZ Başarılı olmada zekâ daha etkilidir   ANTİZTEZ Başarılı olmada çalışma daha etkilidir   34/A 34/B TEZ Tüm kurumlar özelleştirilmelidir   ANTİZTEZ Hiçbir kurum özelleştirilmemelidir  35/A 35/B TEZ Eğitimde uygulama önemlidir   ANTİZTEZ Eğitimde esas olan bilgidir   KONU 36/A 36/B TEZ Genetik kopyalama insanlık için faydalı bir çalışmadır   ANTİZTEZ Genetik kopyalama insanlık için zararlı bir çalışmadır   37/A 37/B TEZ İnternet, kişileri sosyalleştirir   ANTİZTEZ İnternet, kişileri toplumsal yaşamdan koparır   38/A 38/B TEZ Edebiyatta Batı örnek alınmalıdır   ANTİZTEZ Edebiyatta Doğu örnek alınmalıdır   39/A 39/B TEZ Dinsiz milletler, yaşayamaz   ANTİZTEZ Din, milletleri geri bırakır   40/A 40/B TEZ Kitap, interntetten daha verimli bir bilgi kaynağıdır   ANTİZTEZ İnterntet, kitaptan daha verimli bir bilgi kaynağıdır   KONU 41/A 41/B TEZ Kişinin dış görünüşü iç aleminin yansımasıdır   ANTİZTEZ Kişiyi dış görünüşü ile yargılamamak gerekir   42/A 42/B TEZ Anayasalar, bir miletin milli değerlerine göre yapılmalıdır   ANTİZTEZ Anayasalar, evrensel değerlere göre yapılmalıdır   43/A 43/B TEZ Toplumda öncelikle adalet sağlanmalıdır   ANTİZTEZ Toplumda öncelikle eşitlik sağlanmalıdır   44/A 44/B TEZ Eğitim, öğretmen merkezli olmalıdır   ANTİZTEZ Eğitim, öğrenci merkezli olmalıdır   45/A 45/B TEZ Gençler, sinema sanatçılarını örnek almalıdır   ANTİZTEZ Gençler, hocalarını örnek almalıdır   KONU 46/A 46/B TEZ Medeniyet, bize Batı kültüründen gelmiştir   ANTİZTEZ Medeniyet bize Doğu kültüründen gelmiştir   47/A 47/B TEZ Küresel ısınma, insanlık için zararlı neticeler doğuracaktır   ANTİZTEZ Küresel ısınma, insanlık için zararlı neticeler doğurmayacaktır   48/A 48/B TEZ Yüz yıl sonra medeniyetler çatışması olacaktır   ANTİZTEZ Yüz yıl sonra tüm medeniyetler dost olacaklar   49/A 49/B TEZ Tüm dünyada milliyetçilik asrı bitmiştir   ANTİZTEZ Önümüzdeki zaman diliminde tüm dünyada milliyetçilik artacaktır   50/A 50/B TEZ Toplum için fert feda edilebilir   ANTİZTEZ Toplum için fert feda edilmez   | 
|   | 
|  | 
|  | Münazara Konuları Ve Açıklamaları |  | 
|  07-28-2012 | #3 | 
| 
Prof. Dr. Sinsi
 |   Münazara Konuları Ve AçıklamalarıBir münazara örneği:Konu: Toplummu sanatkârı yetiştirir, sanatkâr mı toplumu yetiştirir?Savunulan tez: Toplum sanatkârı yetiştirir  (Aşağıya münazaranın bir bölümü alınmıştır  )Sayın Jüri üyeleri, değerli arkadaşlarım,Tezimin doğru olduğunu savunmaya sanat ile sanatkâr kelimelerini açıklayarak başlayacağım  Sanat, seçilen bir konuda tek ve en güzel eseri ortaya koyma çabasıdır  Edebiyat, resim, müzik, tiyatro ve mimarlık güzel sanatların başlıcalarıdır  Fuzulî'nin Leylâ ile Mecnun'u, Baki'nin Kanunî Mersiyesi, Şeyh Galib'in Hüsn ü Aşk'ı, Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesi ve Yahya Kemal'in Süleymaniye'de Bayram Sabahı adı eserleri, Türk edebiyatının kendi alanlarında tek ve en üstün sanat eserleridir  Sanatkâr ise, kendi alanında tek ve en mükemmel eseri ortaya koyan şahsiyet demektir  Biz, bu saydığım sanat eserlerinde sanatkârın şahsında Türk toplumunun yüzyıllardan beri yaşadığı maceralı bayatı görüyoruz  Fuzuli’nin eserinde sevginin derinliğini, Baki'nin eserinde servet ve ihtişamının içindeyken bile fâniliğin ve ölümün hüznünü okuyoruz  Şeyh Galib'in eseri Hüsn ü Aşk'ta mutlak güzelliği elde etmek için uzun ve maceralı bir yolculuğa çıkarken, Namık Kemal'in Hürriyet Kasidesi'nde hürriyet, vatan ve millet kavramlarıyla duygulanıyor ve heyecanlanıyoruz  Süleymaniye'de Bayram Sabahı adlı şiirden ise, şahsiyetimizin, milletimizin tarih ve kültür değerleri ile oluştuğunu anlıyoruz  (    )Dil, tarih, kültür toplumun malıdır, toplum bunları ortaya koyar  Sanatkâr da toplumun ortaya koyduğu bu değerleri eserinde bir malzeme olarak kullanır, onları işler, geliştirir ve bir sanat eseri olarak yeniden ortaya çıkarır  Böylece toplum, sanatkâra eserini meydana getirmek için malzeme verir, ona imkân hazırlar, dolayısıyla toplum, sanatkârı yetiştirir  Güzel sanatlardan birisi üzerinde tek ve en güzel eseri ortaya koyabilmek için derin bilgiye, geniş kültüre ve güçlü bir iradeye sahip olmak gerekir  Sanatkâr bunları tek başına ve kendi kendine çalışmasıyla elde edemez  Bilgi elde etmek için toplumsal bir kurum olan okula gitmeye, kültür elde etmek için milletinin tarihine uzanmaya ve güçlü bir iradeye sahip olmak için de kendisinden önce yetişmiş büyük sanatkârların ve örnek şahsiyetlerin hayatlarını incelemeye mecburdur  Sanatkâr bu kaynaklardan elde ettiği bilgileri kendi şahsiyetinde toplayan, değerlendiren ve onlardan yeni yeni eserler ortaya çıkaran kimsedir  Bir an için karşı tezi savunan arkadaşların düşüncelerinin doğru olduğunu kabul edelim ve diyelim ki, "Sanatkâr toplumu yetiştirir  " Peki, o zaman bu sanatkârın kendisi nasıl ve nerede yetişir? Gökten zembille mi iner? Anasından sanatkâr olarak mı doğar?Toplumdaki büyük sanatkârları madem toplum yetiştirmiyor, onlar kendi kendilerini yetiştiriyorlar, öyleyse karşı tezi savunan arkadaşlarıma soruyorum:Siz niçin toplumsal bir kurum olan okula geliyorsunuz? Evinizde kendi kendinize çalışıp niçin ünlü bir yazar, başarılı bir müzisyen ve değerli bir mimar olmuyorsunuz?(    )Karşı tezi savunan arkadaşlar, "Sanatkâr önce kendisini yetiştirir, sonra da gelir toplumunu, milletini yetiştirir  " diyorlar  Bu düşünceye göre içinizden sanatkâr olmak isteyenlerin, bu günden tezi yok, hemen Arabistan çöllerine veya Afrika ormanlarındaki mağaralara gitmeleri gerekir  Hâlbuki biz sanatkâr olmak isteyenleri Arabistan çöllerine, Afrika ormanlarındaki mağaralara değil, Avrupa'ya, Amerika'ya ve buralardaki üniversitelere ve akademilere gönderiyoruz  Laboratuvarda deney yapmadan bir kimya mühendisinin, hastanede ameliyat yapmadan bir cerrahi doktorun yetişmesi nasıl mümkün değilse, toplumun duyguları, düşünceleri ve dertleri içinde yoğrulmadan, onlarla beslenmeden büyük sanatkârların yetişmesi de mümkün değildir  "Marifet, iltifata tabidir  " diyen bir atasözümüz vardır  Bu atasözü, marifetli bir eser ortaya koyan sanatkârın daha da ilerlemesi ve gelişmesi için iltifat görmesi, ilgi görmesi gerektiğini anlatır  Buna göre toplum, sanatkârın meydana getirdiği eseri ne kadar benimser, ona ne kadar sahip çıkarsa, sanatkâr da o kadar heveslenir, umutlanır ve daha güzel eserler meydana getirme gücünü kendisinde bulur  Buna karşılık, toplum sanatkârın eserini kendisine yabancı bulur, onu reddeder ve sanatkârı kendi eseri ile baş başa bırakırsa, o sanatkârda daha güzel eserler meydana getirme arzusu kalır mı? Artık ona başarılı olma umudunu kim verebilir? Dünyaca ünlü ressam Leonardo da Vinci (Vinsi), ölüm döşeğinde, artık dünyanın bütün renkleri gözlerinin önünde soluklaşmaya başladığı sırada, yanındaki krala hitaben: "Sizin ve halkınızın sayesinde yaşadım, gördüm ve çizdim  " demiştir  Hayır, arkadaşlar hayır, bir sanatkâr, toplumdan koparak tek başına çalışması veya sadece Tanrı'nın lütfü ile meydana gelmiş bir varlık değildir! Büyük sanatkârlar, toplumun içinden, işte bu sıralardan, sizlerin aranızdan yetişmişlerdir  Yarının büyük sanatkârlarını simalarınızda şimdiden görür gibi oluyorum   | 
|   | 
|  | 
|  |