Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Genel Kültür & Serbest Forum > Serbest Forum

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
halvet, riyazet

Riyazet Ve Halvet

Eski 07-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Riyazet Ve Halvet



Riyazet ve Halvet

Riyazetin ger çek anlamı Zühd ve takva maksadıyla dünya zevklerinden kaçınma ve nefsin isteklerini yenmeye çalışmadır Tasavvufi hal ve makamları elde etmek için harcanan sürekli ve düzenli çabalara mücahede ve riyazet denir Riyazet daha ziyade, nefsin arzularına karşı koymak; mücahede ise Ahlâk değişmesini sağlamak demektir Riyazet ve mücahede yolu tasfiye yoludur Bu yolda olanlar gerek hak, gerekse halk ile olan muamelelerinde sadakât üzere olurlar Çünkü bu yol ebrâr*yoludur İnsanın dünyaya bağlı bütün eğilimlerinden sıyrılması, kendini Allah'a adaması anlamına gelen riyazetin amacı, insan nefsini eğitmek, Allah sevgisi dışında kalan bütün istekleri yok etmektir Allah'tan başka bir şey düşünmemek, daima zikir ve ibadetle meşgul olmaktır Netice olarak riyazet, genellikle takva ve vera; doğruluk; keşf ve ilham sahibi olmak için yapılır (Kuşeyri risalesi, (Terc) Süleyman Uludağ, 21-22; Cavit Sunar, Tasavvuf Tarihi, 185; H Kamil Yılmaz, Aziz Mahmud Hüdai, 213)

Demek ki riyazetin gerçek amacı hiçbir zaman cinlerle irtibata geçmek için değildir Tersine İlahi yakınlığı elde etmektir asıl olanda budur Riyazetlerde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta daha önce amel ve taat yapmamış şahısların bazı hususiyetleri elde etmek için girdikleri birkaç günlük riyazetlerde tehlikeye düşme ihtimallerinin olmaları ve muvaffak olamamalarının en büyük sebebi riyazetlerde belli bir ilim ve amel birikiminden sonra riyazete girmemeleri ve dinin edebine uygun riyazeti uygulamamalarıdır Bilinmeli ki Şeriat edebine Rasulullah Sallahu Aleyhi ve Selemin sünnetine uygun olmayan bir halvet ve riyazet enfazla nefiste bir iç temizliği ve Hint fakirlerinde olduğu gibi şeytanın ilhamını ve kandırmasını kazandırmak ve ahretten nasibi kesmekten başka bir şey değildir Şeytan Ona iyi ve güzel gibi bir çok sonu kötü olan şeyleri süslü gösterir Nitekim ayetlerde:
Şeytan, onlara yaptıklarını süslü göstermiş ve böylece onları yoldan çıkarmış Bu yüzden de onlar doğru yolu bulamıyorlar(Neml 24)

Şeytan onlara (birçok) vaadde bulunur ve onları kuruntulara sürükler Oysa şeytan, ancak aldatmak için onlara vaadde bulunuyor (Nisa 120)

“Ey Âdemoğulları! Ben, size, şeytana kulluk etmeyin Çünkü o, sizin için apaçık bir düşmandır Bana kulluk edin İşte bu dosdoğru yoldur, diye emretmedim mi? ” (Yasin 60) buyurulur

Demek ki Riyazetlerde hasıl ola bilecek harikulade şeylerde mesela iler de olacak şeylerin kendisine belli olması bunu bilmesi gibi durumlarda kişi bunları İlahi ikramlar sayacak ve nefsine mal etmeyecek yaptığı ameli görmeyecek ve asıl olan şeyin dinde istikamet olduğunu bilecek Keşfen gelen bilgilerin doğruluğunu Kurana ve Sünnete arz edecek eğer onlara uyuyorsa kabul edecek Tersi bir durum da ise dinin edep ve ölçülerine riayet etmezse kişi böyle harikulade şeyler yaşadığında onun Haktan daha çok sapacağına uzaklaşmasına nefsine ve şeytana aldanmasına insanları küçük görmesine sebep olacak ve bu halde devam ede, ede sonunda İslam dairesinden bile çıkacak ibadetlerden maksadın sadece Allahı (cc) zikretmek olduğunu zannedecek Rasülüllah Sallahu Aleyhi ve selleme Mutaabatı uymayı bile terk edecek Ve sapıtacak Rabbim muhafaza buyursun

Evet Sufilerin ve Havass Alimlerinin Riyazet ve Halvette genel de kırk gün bulunmaları ve ölçü edinmelerinin sebebine gelince Rasulullah Sallahu Aleyhi ve Sellemin: “Kim kırk gün Allah için İhlasla amel ederse kalbinden diline doğru Hikmet pınarları fışkırır buyurması ve benzer hadislerdir (Ebu Nuaym Hilye 5,189Acluni Keşful Hafa 2-224 Hadsno:2361)

Kuranda da Allah Teala Musa Aleyhisselamın kıssasını anlatırken Kırk günü özellikle zikretmiş ve : “ Mûsâ’ya otuz gece süre belirledik, buna on (gece) daha kattık Böylece Rabbinin belirlediği vakit kırk geceye tamamlandı (Araf 142) Buyurmuştur Tenhada oruçla ibadet ve taatle meşgul olmaya bu ayet teşvik etmiş ve bir sırra işaret etmiştir midenin aç kalması ( Manevi terbiye ve Terakkide) büyük bir esastır Nitekim Hz Musa Aleyhisselam da Allah Teala (cc) ile bu kırk günün sonunda Vasıtasız konuşmuş ve Kelimullah Vasfı ile vasıflanmıştır Arifler bu kırk günde Allah Tela ile kulun kalbi arasında bulanan perdelerin her gün birinin kalkacağını ve kırk günün sonunda kurbiyetin hasıl olacağını zikreder Tabi bunda daha nice rabbimizin ve dilediği kullarının bildiği Hikmetler ve sırlar vardır Vallahu Alem

Son olarak deriz ki bu İlmi Havassa meraklı olan bu ilimlerde Alim olanların Ariflerin dizin dibinin de onlara tam ittiba ile bu ilmi öğrenecek, onların verdiği usullere harfiyen uyacak ki maksada ulaşabilsin Bilmediğiniz bir şehir de size yol gösteren rehber ne ise bu Alimler de Nefs ve Ruh eğitimi yolunun etrafında şeytan ve daha nice tehlikeleri bulunan bir tarafı zulmet bir tarafı Nura bakan bu yolda rehberinizdir Bu bin bir tuzakla çevrili yolları tek başına gitmeniz mümkün değildir( Bu raya kadar anlattığımız konularda Daha geniş bilgi edinmek isteyenler tasavvuf kaynaklarına müracaat edebilirler)


El-Münehabatu Min Ulumil Havas

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.