07-17-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Mağara Sanatı...
Sanat Sanat içindir kuramına dayanan yorumlardan (1870 -1880'li yıllar)sonra, XIX yüzyıl sonunda tarihöncesi sanatla ilgili çalışmalar,etnografi biliminin başlangıç döneminden J Frazer'in Le Rameau d'or,Altın Bal adlı eseri) büyük ölçüde etkilenmiştir Tarihöncesi resimtasvirleri ile etnografi yerlerinin karşılaştırılması kural halinegelmişti: duruma göre, veriler bazen av ve ya bereket büyüsüne, bazende totemcilik veya şamanizme bağlanıyordu Acil bir kanıtlamagerekçesinden doğan bu sözde-bilimsel folklor, bugün de sürmektedir Hayvan resimlerinin yanında görülen işaretler, ilk tarihöncesiuzmanlarının ilgisini çekmekte gecikmedi Söz konusu bu işaretlerinsanatçının imzası olabileceğini ileri süren E Piette'ten sonrauzmanlar, bölmeli dikdörtgenlere yerleştirilen resimlerde, kulübe veyatuzaklar gördüler (La Pasiega'da, ElCastillo'da H Breuil'ünçalışmaları), Mouthe kulübesinde iskelede ilgili ayrıntılararastladılar; çivi yazısını andıran resimlerde bumerangları,Lascaux'daki bazı işaretlerde mızrak fırlatma düzeneklerini bile farkettiler Bir hayvanı hedef alan bir ok işareti, yakalanması çok arzuedilen bir avı ele geçirme isteğinin sembolik bir tasviri ve bir avbüyüsü olarak kabul edildi
Théma Larousse
|
|
|