![]() |
Mesajı Öğrenme Tezi... |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Mesajı Öğrenme Tezi...Etkileyici iletişim konusunda sosyal psikologlarca yapılan ilk sistematik incelemeler, 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hovland'ın başını çektiği, Mesajı Öğrenme Tezi çerçevesinde yapılan araştırmaların kuramsal temelini psikolojide öğrenme kuramı meydana getirmiştir ![]() ![]() ![]() Hovland'a göre tutum değişimi şu süreçten oluşur: Gönderilen mesaja dikkat etmek; mesajı anlamak;mesajı kabul etmek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tutum değişiminin süreçlerini anlamak için, Yale araştırmacıları bir iletişimin ne kadar etkileyici olabileceğini belirleyen şu 4 faktörü incelemiştir: 1)Mesajın kaynağına ait özellikler 2)iletişimle (mesajla) ilgili özellikler 3)hedef ögesinin özellikleri 4)ortamın özellikleri Esas olarak bir kişi veya grup, bir mesajı, belli bir ortamda bir başka kişi veya grubun tutumunu değiştirmek amacıyla nasıl iletiyor?Kısaca 'kim neyi kime nasıl iletiyor?' sorusu Yale araştırmacılarının ana konusu olmuştur ![]() Bu ilk laboratuar çalışmalarından sonra propagandanın politikadan reklamcılığa kadar her alanda gittikçe artan önemi ile paralel olarak etkileyici iletişim araştırmaları da günümüze kadar gelişerek devam etmiştir ![]() |
![]() |
![]() |
|