07-14-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Oku(Ma) Kitabı
OKU(MA) KİTABI
Tolga ÇELEBİ
İlkokul kitaplarının üzerinde “Okuma Kitabı” yazar Türkçe ne ilginç bir dil Öğrenme faaliyeti asla son bulmayacak bir faaliyettir Gerek iş hayatında gerekse özel yaşantımızda dün ile bu günümüz arasında mutlaka bir fark olmalıdır Japonların Kaizen felsefesi bu konuyu çok güzel açıklıyor Bu felsefe de, kişilerin her gün kendisine küçük artılar katması sonucunda, büyük bir bilgi birikimine sahip olacakları söyleniyor Bizim kültürümüzde ise “iki günü aynı geçen zarardadır” hadisi aynı konuya değiniyor
Öğrenme başlangıç noktasıdır ve bir bitiş noktası yoktur “Beşikten mezara ilim” sözü bunu doğruluyor zaten
Kişinin kendini bilmesi, yaşadığı anın farkında olması, mükemmelleşmesi için gereklidir Kendini bilmek ise ilimle, öğrenmeye ve bilgiyle gerçekleşir
Yunus’un dediği gibi;
İlim ilim bilmektir
İlim kendini bilmektir
Sen kendini bilmezsen
Bu nice öğrenmektir
Kitap okuma oranlarıyla ilgili bir araştırma geçti elime Sizinle paylaşmak istiyorum
Dergi okuma oranı % 4
Kitap okuma oranı % 4,5
Gazete okuma oranı % 22
Radyo dinleme oranı %25
Televizyon izleme oranı %94
Bir Japon bir yılda ortalama 25 kitap okuyor Bir İsviçreli yılda ortalama 10 kitap okuyor Bir Fransız yılda ortalama 7 kitap okuyor Türkiye’de 6 Türk’e yılda bir kitap düşüyor Halen Yurdumuzda 95 kişiye bir kahvehane, 65 000 kişiye bir kütüphane düşüyor
En çok kitap okuyan toplumların, başarılı olması tesadüf değildir Hep söyleriz bizim dinimizin ilk emri: “OKU” Bu emre uymayanlar, yani okumayanlar; Allah’a isyan ediyor dersek hata mı etmiş oluruz! En fazla okuması gereken toplum bizim olmamız gerekiyor Ama istatistiki veriler en sonra olduğumuzu gösteriyor Bunu kim düzeltecek? Tabiki biz  
Osmanlı İmparatorluğu üç kıtaya yayıldığında, bunu ilim ve eğitimle başardı Fatih İstanbul’u feth ettiğinde, Fatih Camiinin yaptırmakla yetinmeyip, etrafına medreseler inşa ettirdi Kanuni; Süleymaniye Medreseleri ile dünyaya ışık saçtı Daha öncesinde Selçuklu döneminde Nizamül Mülk medreseleri tüm dünyaya ilimi, irfanı taşıdı
Bu gün daha avantajlıyız Çünkü bu gün teknoloji aklımızın alamayacağı kadar genişledi
A B D ders kitaplarında 71 618; ALMANYA Ders kitaplarında 70 400; JAPONYA ders kitaplarında 44 224; İTALYA ders kitaplarında 31 762; FRANSA ders kitaplarında 30 193; SUUDİ ARABİSTAN ders kitaplarında 13 576; TÜRKİYE deki ders kitaplarında ise bu sayı 7 260 olarak tespit edilmiştir Yine aynı araştırmada ülkemizdeki ders kitaplarının resim, fotoğraf, karikatür, afiş, şema ve tablo açısından da düğer ülkelere oranla çok fakir olduğunu göstertmektedir
Günlük gelişmeleri izleyebileceğimiz "gazeteler"'in durumunun da kitaplarla aynı olduğu söylenebilir
Dünyaya hakim olan güç, kalemi, kağıdı ve mürekkebi en iyi şekilde kullanalar olacaktır Bu siteyi kurarken başlangıç sayfasına : “okunacak o kadar çok kitap ve öğrenecek o kadar çok şey var ki” yazdım Umarım kişisel olarak gelişir ve toplumumuzu da geliştiririz
|
|
|