Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Eğitim & Öğretim

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
bilgiler, konu, sağlıyacak, sizlere, yarar, öğrenmenizde

Konu Öğrenmenizde Sizlere Yarar Sağlıyacak Bilgiler.....

Eski 07-14-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Konu Öğrenmenizde Sizlere Yarar Sağlıyacak Bilgiler.....



Bizler genellikle ezberleme ile öğrenme çabasındayız


Halbuki beynimiz cevabını kendi arayarak bulduğu bilgileri unutmaz


araştırmak , incelemek , gözlemlemek ve geliştirmek çabalarımız olmalı


Ben '' ders çalışmak '' yerine ''konu öğrenmek '' diyorum


Konuyu bilmek , derinliğine anlamak ve anladığımız anlamlar ile anlatabilmektir


şimdi bize öğrenme yolları üzereinde yol gösteceğine inandığım bir alıntıyı sizlerle paylaşacağım


Dikkatimizi vererek okuyalım


Ülke genelini ciddi ölçüde tedirgin eden grip salgını nedeniyle, okulların ardı ardına tatil edilip öğrencilerin evlerinde eğitim yapmak zorunda olduğu şu günlerde, evde verimli bir şekilde nasıl çalışılabilir? sorusu da kafaları meşgul etmeye başladı


Bu soruna ilk çözüm, Milli Eğitim Bakanlığı ve TRT'den geldi Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce hazırlanan telafi amaçlı konu anlatımları TRT 3 tarafından yayınlanmaya başlandı Bu güzel projede emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz


Öğrencilere de mutlaka bu dersleri dinlemelerini öneriyor ve bu derslerden faydalanabileceklerinin altını çiziyoruz


Bilgi Evde Öğrenilir


Ders; öğretmenden alınan bilgiye denir


Öğrencilerin dersi derste öğrenmek dedikleri; öğretmenin derste verdiği bilgileri akılda tutmalarından başka bir şey değildir


Dersi akılda tutmak, derste anlatılanları biliyor olmak, o konuyu öğrenmek demek değildir


Hele o konudan gelecek olan bütün soruları çözebilirsiniz demek hiç değildir


Derste anlatılan konuyu ve verilen bilgileri akılda tutmak tam olarak neye benzer biliyor musunuz?


Salata malzemesi almak için markete gittiniz ve sepetinize; domates, salatalık, biber, maydanoz koydunuz


Peki şimdi size soruyorum: Sepetinizdeki salata mıdır? Elbette ki hayır


Bu ancak sepetinizde sadece salata yapmak için gerekli olan malzemelerin olduğu anlamına gelir


Aldığınız bu malzemeleri evde işlemden geçirmeden asla salata yiyemezsiniz


İşte öğrencinin, bilgi marketi gibi düşüneceğimiz derse gidip, oradan o dersin konusu ile ilgili çeşitli özellikleri, kavramları, formülleri, kuralları öğrenmesi, salata yapmak için yaptığımız alışverişe benzer


Nasıl ki, salata malzemelerini alıp, onları çeşitli işlemlerden geçirerek salata yapıyorsak, öğrenci de eve gelip derste edindiği bilgileri, çeşitli işlemlerden geçirerek öğrenilmiş bilgi haline getirmek zorundadır Bunu yukarıdaki örneğimize bağlayacak olursak


öğrenme; bilgilerimizi kullanarak adeta yeni bir ürün meydana getirmektir


diyebiliriz


Bu ürünün meydana getirilebilmesi ise ancak evdeki çalışmalarla mümkün olabilmektedir


Öğrenme Zorunlu Basamakları Olan Bir Beyin Faaliyetidir


Burada sizlere aktaracağımız, öğrenme aşamaları aynı zamanda, evde nasıl ders çalışmalıyız? sorusunun da cevabı niteliğini taşımaktadır Unutulmamalı ki, öğrenme tamamen bir beyin faaliyetidir ve öğrenmenin her aşamasında beynimiz devrede olmak zorundadır


Yani öğretmen tarafından anlatılanlarla yetinmek, beynimizi devreye sokmamak anlamına gelir Oysa, konu tekrarlarını evde kendimiz yapar ve soruları kendimiz çözersek, beynimiz tam kapasiteyle devreye girmiş olacağından gerçek bir öğrenme de gerçekleşmiş olacaktır

Öğrenmenin zorunlu basamaklarını şöyle sıralayabiliriz:


I O Günkü Konuya Çalışarak Okula Gidilmelidir


Öğrenci o günkü dersin konusuna çalışarak okula gitmelidir


Bu onun dikkat ve dinleme düzeyini artıracağı gibi, öğretmenin değinmediği noktaları kendi bilgileri ile kapatacak ve böylece, o konunun tamamını öğrenmiş olacaktır


Diğer yandan da öğrenci dinleme (işitme) hızını arttırarak öğretmenin anlatma hızını yakalayacak ve ders onun için daha verimli hale gelecektir


Kısacası konuya çalışarak derse gitmek, öğrencinin o dersten yüzde yüz oranda yararlanması gibi bir sonuç meydana getirecektir


Öğretmenin zamanla yarışıyor olması ve kendisine verilen süre içerisinde o konunun anlatımını bitirmek zorunda olmasından dolayı, çok fazla ayrıntıya girmeden, kendince önemli olan noktaları, uygun gördüğü bir hızla anlatacaktır


Oysa, öğretmenin anlattıkları ile öğrencinin o konudan eksikliği örtüşmediğinde konuyu anlayamama durumu ortaya çıkacaktır


İşte konuya evde çalışıp, derse katılan öğrenci, öğretmenin eksik bıraktıklarını kendi bilgileri ile bu şekilde kapatacak ve o konuyu yüzde yüz anlamış olacaktır


II Eve Gelince Hemen Öğrenme Tekrarı Yapılmalıdır


Öğretmenin derste verdiği bilgiyi öğrenci eve gelir gelmez incelemeye ve o konunun üzerinde düşünce üretmeye başlamalıdır


* Defterindeki bilgileri, bu neden böyle?


* Bunun diğer konularla bağlantısı nedir?


* Bu bilgiyi hayatta nerede kullanabiliriz?


* Bu bilgiden başka bilgiler elde edebilir miyiz?


* Bu bilginin alt açılımları nelerdir? diyerek sorgulama, yorumlama, anlamlandırma ve ilişkilendirme çalışması


yapmalıdır


Öğrenilmiş bilginin beyinde haritalar (diğer konularla bağlantılar) meydana getirerek pekişmesini sağlamak ancak böyle mümkün olmaktadır


Beyin başka bilgilerle ilişkilendirilmemiş olan bilgileri bellekten hemen atmakta ve unutma dediğimiz durum yaşanmaktadır


Yalnız, öğrenme tekrarı hemen yapılan bir tekrardır Bir hafta sonra yapılan tekrar, öğrenme tekrarı yapıldığı anlamına gelmez Öğrencilerimizin buna özellikle dikkat etmeleri gerekmektedir


Öğrenme tekrarı yaparken öğrencilerimizin, kendilerini aşırı zaman baskısı altına sokmamalarını öneriyoruz Çünkü beyin aşırı zaman sınırlamasını bir tehdit gibi algılayıp kendisini öğrenmeye kapatmaktadır


Bu nedenle öğrenciler, çalışmakta oldukları konuyu öğrenme gibi bir koşul koyup zamanı hafif de olsa esnek tutmaları gerekmektedir


Öğrenciler öğrenme tekrarı yaparken veya test çözerken, zorlandıkları noktada çalışmayı bırakıp, bu konuları öğretmene anlattırma ve soruları öğretmene çözdürme yolunu seçmemelidirler


Çünkü, "beynin en çok zorlandığı an öğrenmeye ve problemi çözmeye en yakın olduğu andır" Beynin işlemesindeki bu özelliği bilmemiz ve ona göre çalışmalarımızı sürdürmemiz halinde başarılı olacağımız unutulmamalıdır


III Öğrenme Tekrarından Sonra Öğrenme Testi Çözülmelidir


Öğrenme tekrarını bitirir bitirmez, hemen 5-10 soruluk bir test çözülmelidir Bu amaçla çözülecek olan testte süre konulmamalıdır

Çünkü buradaki amaç, öğrenilmiş bilgiyi bir de pratikte ve uygulamada görmektir


Öğrenci süre koyarak kendisini zaman baskısı altına sokarsa, pratik yapmanın yerini, hız yapma alacaktır ki, bu da konunun öğrenilmesini engelleyecektir


Zaten varsa bilgideki eksiklik ve çeşitli yetersizlikler bu öğrenme testi sırasında ortaya çıkacaktır Eğer herhangi bir eksiklik ortaya çıkarsa ilk yapılacak olan şey, tekrar konuya dönerek konu öğrenme çalışması yapmaktır


IV Konular Sistematik Olarak Tekrar Edilmelidir


Geriye dönük olarak yapılacak olan konu tekrarları, hem konuların unutulmasını engelleyecek, hem de bir sonraki konunun, eski konularla olan bağlantısının kurulmasını sağlayacaktır


Konu tekrarları bazen öğrencinin birkaç yıl geriye giderek, o yılların konularına çalışması şeklinde de yapılabilir


Örneğin bir öğrenci 9 sınıf matematik konuları ile başa çıkamıyorsa, bu konuların alt bağlantılarını öğrenmek için 6, 7 ve 8 sınıf matematik konularına dönüp, konuları öğrenmeye bu yıllardan başlamalıdır Bu tür çalışma, konuların birbirleri ile olan bağlantıların sağlıklı bir şekilde kurulmasını sağlayacağından öğrenme kesin olarak gerçekleşmiş olacaktır


V Konu Çalışmak ve Test Çözmek Dengesi İyi Ayarlanmalıdır


Öğrencilerin unutmamaları gereken en temel öğrenme kuralı;


"Test çözerek konu öğrenilmez, test çözerek öğrendiklerimiz uygulanır" kuralıdır


O halde, öğrenciler eksikliklerini konu çalışarak kapatabileceklerini unutmamalıdırlar


Öğrenciler çalışma programlarında, önce konuya çalışıp, sonra test çözmek ve yaptıkları yanlışların nedenini öğrenmek ve bu sorunu ortadan kaldırmak için tekrar konuya çalışmak yöntemini uygulamalıdırlar


VI Çalışmalar Dinlenerek Yürütülmelidir


Öğrenme beyin tarafından yerine getirilmekle birlikte, öğrenmenin insanın tüm fizyolojik durumu ile yakından ilgili olduğu da bir gerçektir


İyi uyumak, aktivitede bulunmak, iletişim kurmak, egzersiz yapmak, bir konunun öğrenilmesinde ders dinlemek kadar önemlidir


Bu nedenle beynin ihtiyaç duyduğu dinlenme ve aktiviteleri yerine getirmek ders çalışmanın bir parçası olmak zorundadır


Dinlenmeden sürekli olarak ders çalışan öğrencilerde, dikkat azalması, algıda düşüşler yaşanması, basit hatalar yapılması, bıkkınlık, derse başlama zorluğu gibi durumlar yaşanır


Çalıştığınız dersi kafanız almıyorsa, unutmayınız ki, beyin beni dinlendir diye alarm veriyordur Bunu duymazdan gelmek başarıyı çok olumsuz etkileyecektir


Sevgili arkadaşlarım , öğrenmenin kuralları ana hatları ile böyle


Eğer bu kurallara uyarsanız, öğrenme uğruna tonlarca test çözüp, sonunda öğrenememe durumunu


yaşamaktan kurtulursunuz



***** evet alıntımız bu kadar


konu öğrenmenizde sizlere yarar sağlıyacak bilgileri birlikte bir kez daha okuduk


kolaylıklar diliyorum



Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.