![]() |
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı (Resimli Anlatım) |
![]() |
![]() |
#1 |
virüs
|
![]() Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı (Resimli Anlatım)BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ VE İETT KÖPRÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi) ![]() Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4 Ağustos 1971: Kule montajı ![]() 17 Ağustos 1971: Kule montajı ![]() Ortaköy kulesinin inşaatı Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı ![]() ![]() ![]() ![]() Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972) ![]() ![]() Taşıtıcı çelik halatların çekimi ![]() Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü ![]() İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı ![]() ![]() ![]() ![]() Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı ![]() 21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekildi ![]() Kuleler (henüz tabliyesiz) ![]() Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı ![]() ![]() ![]() Kulelerden birinin içi ![]() Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı ![]() Tabliye montajı devam ediyor ![]() 26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken ![]() 26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere ![]() Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı ![]() 1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı ![]() Köprü üzerinde kauçuk menşeili asfaltlama ![]() Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
angelesdream
|
![]() tek kelimeyle muhteşem bir çalışma!! senınde emeğine sağlık sevgili virüs |
![]() |
![]() |
|