|
|||||||
![]() |
|
|
Konu Araçları |
| çok, garihten, güzel, hitaben, konu, yazılmış, üzeyir, yöneticilere |
Üzeyir Garih'ten Yöneticilere Hitaben Yazılmış Çok Güzel Bir Konu... |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Üzeyir Garih'ten Yöneticilere Hitaben Yazılmış Çok Güzel Bir Konu...“Doğru olan işi yapmak* işleri doğru yapmaktan daha önemlidir” (Üzeyir Garih’in yazısından alınmıştır )Değerli dostlarım* Özellikle yöneticiler ve yönetici adaylarında ve hatta kendimde zaman zaman tecrübe ettiğim bazı davranışları yararlı olacaktır düşüncesiyle bu yazımda dile getirmeyi yararlı gördüm ![]() 1- Altınızdakilerle konuşurken ses tonunuzu yükseltmeyiniz Bu onları tedirgin eder* sizinle tartışma zeminini yok eder Sonuçta yanlış karar alma olasılığınızı artırır![]() 2- Münakaşaları uzatmayınız İkna olamadığınız veya edemediğiniz hallerde* görüşmeyi erteleyiniz![]() 3- Kızma hakkınızı* karşınızdaki bu hakkını kullanmasını müteakip derhal uygulamayınız Kızma hakkı soğuk yenmesi gerekli bir yemektir Aksi halde durum kavgaya dönüşür![]() 4- Taltifi aleni* cezalandırma veya haklı dahi olsa tenkiti ilgili ile teke tek yapınız ![]() 5- Gülümseyiniz* gülünüz veya muhatabınızı gülümsemeye ve gülmeye teşvik ediniz ![]() 6- Kim olsa selamlamayı ve mümkünse el sıkmayı ihmal etmeyiniz Kimseyi görmezlikten gelmeyiniz![]() 7- Karşınızdakine hakkını her durumda teslim ediniz ![]() 8- Yanlış bir hareketiniz olursa duruma göre gerekirse aleni özür dilemekten çekinmeyiniz Bu sizi yüceltir![]() 9- Aşırıya kaçmadan ve istihza izlenimi vermeden karşınızdakine zaman zaman kompliman yapmaktan geri durmayınız Sempatiyi artırır![]() 10- Her gelen mektup ve yazıya bekletmeden aldığınızı belirten bir cevabı mutlaka ve derhal yazınız Ciddiyetinizin bir ifadesidir![]() 11- Lüzumsuz münakaşalardan sakınınız ve bunlardan kaçınınız Zaman ve prestij kaybetmeyiniz![]() 12- Muhatabınızla karşılıklı olarak birbirinizi ikna edemiyorsanız* ısrar etmeyiniz Güvendiğiniz uzman bir danışmanla istişare ediniz![]() 13- Uzmanı olmadığınız konularda kesinlikle ısrarcı olmayınız Mümkünse bu konularda dinleyici olmayı yeğleyiniz![]() 14- Karşınızdakini durum ne olursa olsun hele alenen aşağılamayınız ![]() 15- Bir konunun size izahi halinde* konuyu anlamış olsanız bile karşınızdakinin sözünü kesmeyiniz En kötü halde o sırada zihnen başka bir sorununuza çözüm arayın Muhatabınızın içini boşaltmasına izin veriniz![]() 16- Kesinlikle astlarınıza talimat vermeyiniz Gerekçeli kararlarını talep ederken aynen tashihen veya tadilen görüşerek onaylamaya çalışınız veya reddediniz![]() 17- Muhatabınızı huzura kavuşturmaya gayret ediniz Oturma telkini örnek olarak rahatlatınız![]() 18- Birini karşılarken ayağa kalkıp rahat bir köşeye karşılıklı oturtmaya bakınız ![]() 19- Muhatabınızı biliyor iseniz karakterine ve eğilimlerine uygun şekilde motive etmeye çalışınız ![]() 20- Konuşma arasında konuya uyumlu bir fıkra anlatmak durumu yumuşatır Kişiye dokunacak veya kaba esprili nükte ve anekdotlardan kaçınınız![]() 21- Psikolojik davranıp* karşınızdakinin görüşmeden* sonuç ne olursa olsun rencide olmadan memnun ayrılmasını sağlamaya bakınız ![]() 22- Nihayet dış görünümünüze dikkat ediniz Görünüm bir oranda tahsiyeti belirler![]() Burada söylediklerimizi uygulamanın çok zor olduğu bilincindeyim Ancak biraz gayretle mükemmele yaklaşmanın mümkün olacağına inananlardanım![]() Arada bir bu sütunlarda buluşabilmek ümidiyle ![]() Üzeyir Garih |
|
|
|