|
![]() ![]() |
|
Konu Araçları |
dikkat, edilmeli, etkileyici, için, konuşma, nelere, yapma |
![]() |
Etkileyici Bir Konuşma Yapma İçin Nelere Dikkat Edilmeli |
![]() |
![]() |
#1 |
Prof. Dr. Sinsi
|
![]() Etkileyici Bir Konuşma Yapma İçin Nelere Dikkat EdilmeliA ![]() Konuşmanın seyrine göre ses tonunda iniş ve çıkışlar yapılarak dinleyicilerin dikkati canlı tutulmalıdır ![]() B ![]() Dinleyicilerin dikkatinin en yoğun olduğu an sunuşun başlangıcıdır ![]() ![]() ![]() ![]() Sunuşun başlangıcında dinleyicilere ve davet edenlere teşekkür ve minnet dolu cümleler ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Giriş cümleleri ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bazı kişiler sunuşun giriş kısmında dinleyenleri yumuşak bir havaya sokmak için espri yapılmasının doğru olacağını düşünürlerse de yapılabilecek en büyük hatalardan birisidir ![]() ![]() Yapılan espri beğenilmediği takdirde dileyenlerin gözünde sunucu ilk olumsuz puanını alacaktır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ÖNCE NE ANLATACAĞINIZI ANLATIN ![]() ![]() Konuşmaya girerken : [*]Espiri ile giriş yapmak hatadır[*]Teşekkür veya benzeri sözlerle giriş yapılmaz[*]Giriş güçlü olmalıdır[*]Doğrudan konuya geçilmelidir C ![]() Sunuş mutlaka önerilen zaman içinde bitmelidir ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşma hızının ayarlanması sadece tanınan süre içinde konuşmanın tamamlanması anlamına gelmez ![]() ![]() Çok hızlı ya da çok yavaş konuşmak anlaşılmaz veya sıkıcı olur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Beyinde düşüncenin oluşum hızı daha fazla olup dakikada 500 kelimeyi bulur ![]() ![]() ![]() ![]() KONUŞMA HIZI İÇİN BİLMENİZ GEREKENLER
![]() Omuzlar geride Ayaklar arası açıklık 20 cm Ağırlık eşit dağılımlı E ![]() Tercihan bacak bacak üstüne atmayın Geriye abartılı yaslanmayın ![]() ![]() ![]() Dik ve çok hafif öne doğru oturun V ![]() Dolaylı ve dolaysız olmak üzere iki tür liderlik yaklaşımı vardır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Doğrudan liderler zorlayıcı özetler yapar ![]() ![]() ![]() Dolaylı yaklaşım iletişime katılanların ihtiyaçlarına ve grup çalışmasına büyük değer verir ![]() ![]() Uzman Uygulayıcı Yapıcı Otorite Öğrenci Planlamacı Lider Üretici Yönetici İnceleyici Yardımcı İcracı Yenilikçi Kolaylaştırıcı Esinlendirici Yaratıcı Danışman Katalizör Problem çözücü Araştırmacı Karar alıcı İnsan İzleyici Eylem adamı Düşünür Olası rol sayının çok fazla olmasına karşın konuşmacının üç temel sorumluluğu vardır ![]() ![]() ![]() Sunuşun kolaylaştırılması; sunuşun içeriğinin hazırlanmasıyla birlikte bir gündem çıkarma ![]() ![]() ![]() Konuşmacı bütün dinleyicilere aktif katılma olanağı sağlamayı garanti altına almalıdır ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşmacı tartışmayı hedefe yönelik tutmalıdır ve katılımı teşvik eden bir atmosfer yaratarak dinleyicileri özendirmelidir ![]() ![]() ![]() Konuşmacı içeriği geliştirme ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Güven oluşturma Güven; birisinin ya da birşeyin karakterine ![]() ![]() ![]() Konuşmacılar; kendini açığa vurma ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Konuşmacı yardımcı rolünü benimsediği zaman güven duygusu ![]() ![]() Dinleyici ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aynı anda hem konuşmacı hem lider hem de yardımcı olarak işlev görmek birçok yarar sağlar ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
|