Mini Roket Mini Cooper |
|
|
#1 |
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Mini Roket Mini Cooperİngilizler'in ünlü markası MINI Cooper S modeliyle yüksek performansı makul tüketimle harmanlıyor ![]() 184 beygirlik MINI, sürüş keyfi ve eğlenceli yapısıyla farklı bir deneyim sunuyor Otomotiv sektöründe her marka bir misyonu yerine getiriyor Kimisi konfor ve lüks ihtiyacına yönelik ürünler ortaya koyarken kimileri de sportif duyguyu öne çıkarıyor İşte bu ikinci yolu seçen üreticilerden MINI, tek amacını sürüş keyfi olarak belirlemiş Markanın 2002'de hayata döndürdüğü model yelpazesiyle dünyada olduğu gibi ülkemizde de hatırı sayılır bir seven kitlesine ulaştı Markanın kuşkusuz en dinamik üyesi Cooper S modeli En yeni hali ve güçlendirilen motoruyla konuğumuz olan Cooper S, küçük bir otomobilin de yeteri kadar sportif görünebileceğinin en önemli kanıtı![]() ![]() Kalite ve işçilik çok başarılı Yeni ön tampon tasarımıyla daha dikkat çekici bir buruna kavuşan otomobil, klasikleşen farları ve düz tavanıyla güçlü olduğunu gösteriyor Krom çerçeveli far ve stopları, tavan spoyleri ve ortaya konumlandırılan çift egzoz çıkışıyla kardeşlerinden ayrılan Cooper S, iç mekanda ise gücünü belli eden hiçbir ekstraya sahip değil MINI'nin ergonomi ve kalitesiyle harmanlanan kokpitte işçilik kalitesi de rakiplere ders verecek nitelikte Araç sürücü ve yolcuları etkilemek için asıl hünerini motoru çalıştırınca sergilemeye başlıyor Sesi gür çıkıyor Kısa motor kaputunun altında yatan 1 6 litrelik turbo beslemeli benzinli motor, aracın geçirdiği küçük makyajdan nasibini almış 184 beygire ulaşan güç ve 260 nm'lik tork ağırlığı 1 2 ton olan araca üst düzey performans sağlıyor Fabrika verilerine göre araç 0-100 km/s hızlanmasını 7 3 saniyede tamamlıyor 6 ileri otomatik şanzımanlı konuğumuzun maksimum sürati ise saatte 225 kilometre Anahtar yuvasına yerleştirildikten sonra basılan start tuşuyla uyanan motor, sessiz bir şekilde çalışıyor Bu sesi yükseltmek isteyenler için ise vites topuzunun önünde bir tuşa (sport) yer verilmiş Bu sayede hem aracın sesi gürleşiyor hem vites değişimleri üst devirlere taşınıyor hem de ani gaz kesmelerde egzozdan patlama sesleri çıkmaya başlıyor Direksiyon tepkileri hiperaktif seviyede Bu kadar keyif verici unsur birleşince de aracın oldukça sert olan süspansiyon sistemi rahatlıkla görmezden gelinebiliyor Sert süspansiyonun sayesinde aracın yol tutuş becerisi üst düzeye taşınmış Hiperaktif denebilecek tepkiler veren direksiyon sistemi ve yüksek güç ekonomi vaatlerine hayale dönüştürse de fabrika verilerine göre Cooper S tasarruf bile yapabiliyor 100 kilometrede ortalama 6 7 litrelik tüketim değeri güç ve performansa göre son derece başarılı 71 bin lirayı gözden çıkarmak lazım Yüksek performans ve sürüş keyfinin de bir bedeli var MINI'nin baz modeli One için belirlediği liste fiyatı 52 bin 311 liradan başlıyor Cooper S için ise en az 70 bin 968 lirayı gözden çıkarmak gerekiyor Bu fiyat pek çok rakipten pahalı olsa da sunduğu sürüş keyfi ve Premium bir marka olması bu durumu affettirebiliyor Aracın opsiyon listesi de bir hayli uzun![]() |
|
|
|