Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Eğitim - Öğretim - Dersler - Genel Bilgiler > Genel Bilgiler > Motorlu Taşıtlar

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
s80, satıyor, türkiyede, volvo, yok

Volvo S80 Türkiye'de Yok Satıyor

Eski 11-29-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Volvo S80 Türkiye'de Yok Satıyor



Volvo'nun en ilgi çeken modellerinden S80, Türkiye'de yok satıyor Çünkü her türlü konfora sahip bu E sınıfı aracın fiyatı 75 bin liradan başlıyor Emsallerine göre büyük fiyat avantajının en önemli nedeni ise 16 litre ve 109 beygirlik yeni motoru Küçük bir hatırlatma, aracı şu anda isteseniz bile hemen bulamazsınız, sıraya girip beklemeniz gerek

Geçtiğimiz hafta deneme fırsatı bulduğum Volvo S80 16D DRIVe, lüks otomobiller segmentine çok kuvvetli bir giriş yaptı Bunun en önemli nedeni Volvo'nun ürün gamına yeni eklediği 16 litrelik motor Volvo S80'in diğer versiyonlarında en küçük motorun 24 litre hacminde olduğu göz önüne alınırsa, 16 litrelik seçenek müthiş bir değişim anlamına geliyor Peki 16 litre 109 beygirlik bu motor 1630 kilogramlık aracı kaldırabiliyor mu?

ARAÇTAN NE BEKLİYORSUNUZ?
Aslında bu sorunun yanıtı bir araçtan ne beklediğinizle çok alakalı Ben performans düşkünüyüm derseniz Volvo S80 16D DRIVe'ın sizi tatmin etmeyeceği çok açık Aracın 0-100 km hızlanması 124 saniye Kendi segmentindeki araçlarla rekabete giremeyecek kadar kötü S80'in diğer dizel modellerinde bu süre 85 saniyeye iniyor
Araç üst hızlarda da standart bir performans sunuyor Tasarımdaki heybet ve kuvvet, yola fazla yansımıyor Orta sınıf bir araba gibi hareket ediyor



KUYRUK VAR
O zaman Volvo bu araca 16 motoru niye koymuş dediğiniz duyar gibiyim Merak etmeyin cevabı hazır, fiyat, vergi avantajı ve ciddi bir yakıt ekonomisi
Volvo S80 üst sınıfta bir araç, ancak bu düşük motor sayesinde başlangıç fiyatını 75 bin liraya kadar çekebilmiş Türk tüketicisi de bu fiyatı çabuk keşfetmiş Aldığımız bilgilere göre özellikle filo satışları çok hareketli Birçok şirket üst düzey yöneticilerine bu aracı almak için sıraya girmiş Bunun için de satışlarda kuyruk oluşmuş Yani her isteyen hemen alamıyor



YAKIT EKONOMİSİ ÇOK İYİ
Aracın yakıt ekonomisi çok iyi Karma parkurda 100 km'de sadece 45 litre yakıt tüketiyor 5 metreye yakın uzunluğu ve 1630 kiloluk sıkletine rağmen bir depo ile 1500 km gidebiliyor Lüks segmentte yakıt ekonomisini ne kadar önemsersiniz bilmem ama birçok insan artık bu değerlere daha fazla dikkat ediyor
Bu arada 100 km'deki yakıt tüketimi diğer dizel modelde 73 litreye kadar çıkıyor Alın size 16 motor farkı



TASARIMI ELEŞTİRMEK ZOR
Volvo S80'in tasarımı bence çok güzel Bunun aksini söyleyebilecek çok fazla insan olmaz herhalde En azından araç testi sırasında konuştuklarımın ve aracı görenlerin tasarım konusundaki fikri ortaktı
Tamamen akıcı çizgiler, arkadan bakışta biraz sportif ama önden business bir tasarım Özellikle koyu renklerle çok iyi bir birliktelik oluşturuyor
VİTES TOPUZU BİRAZ BASİT KAÇMIŞ
Aracın içine girdiğinizde ise üst segmentte bir araçta olduğunuzun hemen ayrımına varıyorsunuz Kullanılan deri döşeme çok şık Koltuklar çok rahat ve yandaki düğmelerle ileri-geri, öne-arkaya otomatik olarak ayarlanabiliyor Aynısı Volvo XC60'ta da vardı, çok hoşuma gitmişti


Ahşap-metal-plastik karışımlı gövde çok şık duruyor ÖZellikle tam ortadan geçen ahşap bant ve aynı şekilde ahşap kaplamalı direksiyon çok güzel görünüyor Ama burada itirazım vites topunuza Tüm bu estetik içinde vites topuzunun plastik olması pek hoş olmamış İnsan gözü daha şık bir tasarım arıyor
KOLTUKLARDA SOĞUTMA VAR
Bu arada koltuklar sadece rahat değil, aynı zamanda ısıtma ve soğutma da var Koltuk ısıtma belli başlı araçlarda olsa da soğutma işi pek yaygın değildir Bunda hem sırttan hem de alttan koltuk bir anda buz gibi oluyor Özellikle yaz için çok başarılı bir uygulama
Araçta beş ileri vitesli düz şanzıman kullanılmış Diğer modellerde ise altı vitesli geartronic şanzımanlar mevcut Aslında insan böyle bir araçta altı vitesli otomatik şanzıman arıyor ama herhalde maliyetleri düşürmek için Volvo böyle bir tercih kullanmış Bir de 16 litrelik motor için altı vitesli otomatik şanzıman pek yeterli gelmeyebilirdi
PATRONLARIN BACAKLARI RAHAT ETSİN
Araçta birçok ufak hoş detay bulunuyor Mesela yan gözlerde kumaş kaplama var O kuru ve sert plastik yerine yumuşa bir dokuya temas edebiliyorsunuz Kol dayamanın hemen önündeki bardaklıkların ergonomisi güzel İnsanı fazla zorlamıyor İki yan camdaki kör nokta uyarı sinyalleri önemli bir uygulama Sürücünün hata yapma ihtimalini azaltıyor Klimanın nereye üfleyeceğini gövdedeki adam figürünün üzerine tıklayıp ayarlayabiliyorsunuz Eğlenceli olmuş Arka koltuklardaki diz mesafesi gayet geniş Zaten araç business olarak tasarlandığı için bu da çok normal Neticede patron oturacak, bacaklar sıkışırsa olmaz elbet
Aracın yol tutuşu ve frenleri ile ilgili fazla birşey söylemeye gerek yok Zaten Volvo deyince insanların aklına ilk gelen güvenliktir Bu araçta da rahatlıkla hissediliyor



BU TAVANLAR OTOMATİK OLMAMIŞ MIYDI?
Peki bu ayrıntılar arasında beğenmediklerimiz yok mu? Mesela elle açılan tavan Bunlar artık otomatik olmamış mıydı? Demek ki halen manuel olanları da var Vites topuzunu saymıştık Debriyaj da bana biraz sert geldi Gövdedeki karmaşık görüntü yine karşıma çıktı İlk oturuşta hangi düğme neye ait insanın kafası karışıyor Kumanda elemanlarının yerleri birbirinden ayrı olsa kullanımı daha kolay olabilirdi
SON SÖZLER



Aracın tasarımı gerçekten çok güzel Heybetli ve kuvvetli bir duruşu var İçinde de neredeyse yok yok ve çok zarif çizgiler insanı cezbediyor Deri koltuklar, kaliteli işçilik, ferah bir tasarım Bir de şu araca maliyeti fazla yükseltmeden otomatik vites opsiyonu ekleyebilseler çok güzel olur Lüks segmentte bir araca otomatik şanzıman kesinlikle daha fazla yakışıyor
Volvo S80 16D DRIVe'ın iki çok önemli özelliği var İkisi de düşük motor hacminden kaynaklanıyor Birincisi fiyat, ikincisi yakıt tüketimi Eğer E sınıfı lüks sınıfta bir araçtan bahsediyorsanız 75 bin liralık fiyat gerçekten uygun Üstüne 45 litrelik yakıt tüketimi de sınıfına göre çok iyi Zaten bu iki özellik araçta neden sıra olduğunun açık göstergesi
Volvo 16 motorla fiyatı ve yakıt tüketimini düşürürken performanstan ödün vermiş Burada yapacak birşey yok 24 litrelik dizel motora göre hızlanma performansı ve ataklığı düşmüş Özellikle yokuşlarda ve yüksek hızlarda bunu daha net hissedebiliyorsunuz
İşte burada kullanıcının bir karar vermesi gerekiyor Her türlü lükse sahip bir makam arabası olan Volvo S80'i 75 bin liraya alıp 'performans biraz düşse de olur, çok önemli değil' mi diyecek ya da 'hem Volvo S80 olsun hem de yüksek performanslı olsun' deyip 120 bin liradan başlayıp 190 bin liraya kadar uzanan diğer versiyonlara mı gidecek?

Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.