Prof. Dr. Sinsi
|
Cms'den 3'Üncü Fabrika!
Lükslere jant yetiştiremeyen İzmirli CMS 135 milyon $'a 3'üncü fabrikasını kuruyor
KRİZDE Bmw, Mercedes, Audi, Porsche ve Lexus'a jant satmaya başlayan CMS, talebi karşılamakta zorlanınca çareyi bir tesis daha kurmakta buldu Şirket, Pınarbaşı ve Çiğli?den sonra bu kez Gaziemir'e 135 milyon dolarlık yatırım yapacak CMS, 8 5 milyon adetlik kapasiteye ulaşarak, Avrupa?nın 3?üncü büyüğü olacak Cirosu 450 milyon dolara çıkacak
Türk otomotivinde yatırımlar sadece ana sanayiyle sınırlı kalmadı Ford Otosan'ın yeni Transit ve mini hafif ticari araç için yapacağı 1 milyar doların üzerinde yatırımdan sonra bu kez müjdeli haber yan sanayiden geldi Türkiye'nin en büyük jant üreticisi CMS, şirket tarihinin en büyük yatırımına start verdi CMS Jant ve Makine Sanayi?nin Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bertuğ Ösen, toplam 135 milyon dolarlık yatırımla Gaziemir'de yer alan Ege Serbest Bölgesi Kurucu ve İşleticisi A Ş de (ESBAŞ) yeni bir tesis daha kuracaklarını açıkladı Ösen, Bu CMS'nin Pınarbaşı ve Çiğli'den sonraki üçüncü fabrika olacak İlk kazmayı vurduk  Yatırımın 90 milyon dolarlık ilk fazı Nisan 2012'de bitecek Kapasitemiz ilk etapta 5 6 milyon adet janttan 7 5 milyona çıkacak 45 milyon dolarlık ikinci faz yatırımı ise 2015'te tamamlanacak Böylece kapasitemiz 8 5 milyon adede yükselecek' dedi Yeni fabrikanın 50 bini kapalı alan olmak üzere toplam 100 bin metrekare alana kurulacağını belirten Bertuğ Ösen, istihdam da önemli artışa gideceklerinin dikkatini çekti Ösen, 1 400 olan çalışan sayısının 2012'de 2 bine, 2015'te 2 bin 400?e çıkacağını aktardı Küresel krizi fırsata çevirdi
Yeni fabrika yatırımının cirolarına olumlu yansıyacağını belirten CMS Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, 2010'da 275 milyon Dolar ciro elde ettik Bu rakamın 208 milyon doları ihracattan geldi 2011 yılı ciro hedefimiz 350 milyon dolar Yatırımın tamamlanacağı 2015'te satış gelirimiz 450 milyon Dolar olacak 390 milyon doları da ihracattan gelecek' diye konuştu Ösen, yatırımın ilk etabının bitmesiyle 7 5 milyon adetlik üretimle Avrupa?da ilk üçe gireceklerini söyledi Ösen, şöyle devam etti: ?Zirvede Almanlar var Ronal?ın üretim kapasitesi 15 milyon, Borbet'in ise 12 milyon adet Yeni yatırımla 4'üncülükten 3'üncü sıraya çıkacağız' dedi
Bertuğ Ösen, 135 milyon dolarlık yatırım kararının arkasında küresel ekonomik krizden güçlenerek çıkmalarının yattığını ifade etti Ösen, CMS'nin krizde yeni müşteriler kazanmayı başardığını kaydederek, şöyle devam etti: 2008'de krize yakalandık biz de yeni müşteriler peşinde koştuk Lüks markaların kapısını çaldık Ekonomik krizde Avrupa?daki birçok tedarikçi zor duruma düştü Bazıları iflas etti, bazıları başka şirketlere satıldı O dönemde iflas eden şirketler nedeniyle jant bulamayan Bmw, Porsche, Lexus, Mercedes, Audi'yle anlaştık ve kalitemizi ispat ettik, şimdi ürün yetiştiremiyoruz '
Rusya'da da tesis kuracak
Bertuğ Ösen, 2015'te yatırımlarını tamamladıklarından sonra en büyük hedeflerinin Rusya'da fabrika kurmak olduğunu kaydetti Ösen, Rusya otomotiv pazarı inanılmaz büyüyor Birçok otomotiv devi Rusya'da tesis kuruyor İleriye yönelik planımız bu ülke' dedi Yeni Bmw 3 Serisi'nin jantları Türkiye'den
CMS, Bmw, Renault, Alfa Romeo, Bentley, Audi, Mercedes, PSA, Porsche, Toyota, Volkswagen, Honda, Fiat, Lancia, Lexus, Nissan, Dacia, Seat gibi dünyanın en büyük otomotiv markalarına jant tedarik ediyor Şirketin en fazla ürün sattığı şirket Renault Grubu (Renault-Dacia-Nissan) Fransız şirket, CMS'nin toplam satışlarının yüzde 40'ını oluşturuyor Renault'yu yüzde 25 ile Volkswagen Grubu takip ediyor Şirket önümüzdeki günlerde yollara çıkacak birçok popüler modelin jantlarını üretecek 2012'de satışa sunulacak yeni Bmw 3 Serisi, Bmw M 1 Serisi, Mercedes'te yeni S Class, A ve B Serisi, GLK, yenilenecek Audi A3 ile A4 ve A6, Porsche Cayenne?in jantları Türkiye?den gidecek Bertuğ Ösen, Türkiye'da Toyota Corolla, elektrikli Fluence, Fiat Linea gibi araçlara jant verdiklerini söyledi Ösen, yurtdışından gelen talebe zor yetiştiklerini bu yüzden iç pazara belirli miktarda ürün verebildiklerini sözlerine ekledi
|