10-25-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Section 8 İncelemesi
Teknolojinin gelişmesiyle insanoğlu, Dünya’nın sınırlarını aşarak diğer gezegenler ve galaksilere doğru yol alır Ancak buralarda da barış ortamı kurulamaz ve Section 8 için görev vakti gelir Bilim kurgunun ‘fps’ ile buluştuğu Section 8, incelemede…

Galaksiler Arası Savaş
‘Arm of Orion’ isimli büyük bir ordu, insanlığı tehdit etmekte ve yasal hükümetlerden gizli işler çevirmektedir Psikolojik açıdan uygun ve hazır olmayan askerler tarafından oluşturulmuş Section 8’in 8 Zırhlı Piyade Birliği’ndeki bir eri kontrol ediyoruz, adı Alex Corde Senaryo içerdiği öğelerle orijinal gibi dursa da, çok karmaşık olmayan bir yapıya sahip Üzerinde durup düşüneceğiz olaylar yaşanmıyor ve cevabını arayacağınız sorular bulunmuyor işlenen hikayede
Karşınıza çıkan görevlerin farklı olmasını isteyebilirsiniz, ancak Section 8 bunu sunmuyor Düşman karargahlarını ele geçirmek, bilgisayar sistemlerini ‘hack’lemek ve kontrolü sizde olan bir bölgeyi savunmak gibi görevler veriliyor Bu görevler de Section 8’in ilerle ve yok et mantığının sınırları dışından çıkmıyor Oynarken harcadığınız sürenin neredeyse tamamını düşman askerleriyle çatışarak geçiriyorsunuz, aşırı aksiyon ve bir süre sonra kendini tekrar eden görevler, senaryo bölümünün kısa zaman içinde sıkıcı bir hal almasını sağlıyor
Section 8’in zırhlı özel giysilerle donatılmış askerleri, sırtlarındaki roket sistemleriyle çok yükseklere sıçrayabiliyorlar Ayrıca zırhları sayesinde uzun süre mermilere karşı ayakta kalabiliyorlar Tabi işi ilginç hale getiren şey, aynı teçhizatların düşmanlarınızın elinde de bulunması Crysis’te teknolojik olarak sizden çok geride olan askerlere karşı savaşıyorken burada eşit şartlarda faydalanacaksınız nimetlerden ‘Nano-suit’ kadar olmasa da oldukça işe yarıyor Alex’in kıyafeti Birkaç saniye duraklamadan hızlı koştuğunuz zaman Alex silah’ını sırtına alıyor ve daha da hızlı koşmaya başlıyor, bu esnada kamera açısı üçüncü şahıs oluyor ‘Space’ tuşuna basılı tuttuğunuz zaman oldukça yükseklere sıçrayabiliyor ve önünüzdeki engelleri alt edebiliyorsunuz

Unreal Engine 3 ile hazırlanan Section 8, grafiklerine bakıldığı zaman bu motordan çok da iyi faydalanamamış Güneş ışınları ve gölge efektlerinin kalitesi dışında görsel anlamda oldukça vasat kalıyor oyun Kaplamalar, silah ve askeri malzeme modellemeleri, patlama efektleri ve çevre detayları günümüz standartlarının gerisinde Çatışmaktan başımızı kaldıramayacağımızı düşünerek görsel kaliteye önem vermemiş yapımcılar anlaşılan

‘Multiplayer’
TimeGate Studios tarafından hazırlanan ve SouthPeak Interactive tarafından yayınlanan oyunun ana bölümü çoklu oyuncu seçeneği Senaryo bölümünün basit ve yüzeysel olmasının sebebi de bu, Section 8 aslında ‘multiplayer’ tabanlı bir oyun ‘Single Player’ kısmının tadımlık olduğunu ve ‘O da bulunsun’ mantığıyla konulduğunu düşünüyorum 32 kişiye kadar bir haritada oynama imkanı sunan Section 8’de tek bir karşılaşma tipi var, o da ‘Conquest’ Rakiplerini öldürerek ve kontrol noktalarını fethederek puan toplamaya çalışan iki takımın mücadelesi söz konusu burada Bir kontrol noktasını ele geçirmek için orada bulunan sistemleri ‘hack’lemek gerekiyor, aynı şekilde rakip takımın bölgesinde de ‘hack’ işlemi yaparsanız o bölge size geçiyor Ayrıca düşman bilgisayarlarından istihbarat çalabilirseniz rakiplerinizin haritada yerlerini öğrenebiliyor ve onlara pusu kurabiliyorsunuz ‘Deathmatch’, ‘Team Deathmatch’ ve bunun gibi farklı maç tiplerinin bulunmaması ise önemli eksiklerinden biri Section 8′in
Oyunda ‘shotgun’, ‘sniper-rifle’, otomatik tüfek, roket atar ve bunun gibi sınırlı sayıda standart silah var Yanınızda bunlardan sadece iki tanesini ve bomba, bıçak gibi küçük ekipmanları taşıyabiliyorsunuz Civarda bulunan tank ve bunun gibi araçları da kullanabilirsiniz, ancak bu tür araçlar size yardımcı olmaktan çok zahmet oluyorlar Hem ağır hareket ediyorlar hem de çok kolay hedef oluyorlar düşmanlarınız için Ayrıca bu tür araçlara bindiğiniz zaman çok yükseklere zıplamaktan, düşmanlarınıza ‘zoom’layıp hedefe kilitlenmekten ve civardaki nesnelerin arkasına saklanmaktan mahrum kalıyorsunuz

Section 8’in en önemli özelliklerinden biri de geniş bir haritaya sahip olması Senaryo bölümünü oynarken ‘checkpoint’ sistemiyle ilerliyorsunuz bu haritada Çevrede sadece askeri yapılar ve birimler var, özellikle çatışmaların olduğu bölgelerde ikmal depoları bulunuyor Bu depolar zırhınız zarar gördüğü zaman onarıyor, canınız azaldığı zaman arttırıyor Aynı zamanda cephane sıkıntınızı da bu depolar gideriyor Düşmanlarınız bu depolara zarar vermeye çalışıyor bazen, bu nedenle hayati önem taşıyan bu depoları korumak zorundasınız Alex üzerindeki özel kıyafet sayesinde bu depolar olmadan kendi canını bir miktar arttırabiliyor ve zırhını yeniliyor, takım arkadaşlarınıza da bu tür yardımları yapabiliyorsunuz Öldürüldükten sonra haritanın belli bir yerinde başlamıyorsunuz oyuna, gökyüzünden aşağıya bırakılıyorsunuz Böylece düşeceğiniz yeri seçebiliyorsunuz, ister tam düşmanlarınızın ortasına düşer ve orayı karıştırırsınız, ister daha tenha bir yere düşer sürprizini biraz bekletirsiniz
Diğer oyuncuları öldürdükçe, bölgeleri kontrol altına aldıkça para kazanıyor, bu paralarla araç veya silah satın alabiliyorsunuz Takımınızın elinde bulunan kontrol noktalarına otomatik tüfekler ve roket atarlar koyabiliyor, bölgenizin savunmasını güçlendirebiliyorsunuz Bu tür basit adımlar size ekstradan puanlar kazandırıyor
|
|
|