Geri Git   ForumSinsi - 2006 Yılından Beri > Bilgisayar,Teknoloji & İnternet Dünyası > Oyun Merkezi

Yeni Konu Gönder Yanıtla
 
Konu Araçları
inceleme, oyunu, quake

Quake 4 Oyunu İnceleme

Eski 10-25-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Quake 4 Oyunu İnceleme




Peki bu oyunların tutmalarının sebebi neydi derseniz, ID Software derim John Carmack liderliğinde olan yapımcı firma her oyunuyla biraz daha ünlenmiş ve şu andaki haline gelmiştir Adamlar gerçekten FPS türünde bir numara Kimse bana işte HL'nin yapımcısı Valve, FEAR'ın yapımcısı Monolith bu firmadan daha iyidir demesin Tamam, o firmalar da gerçekten çok iyi oyunlar yapıyorlar, fakat bir ID Software yapımı aldığınızda farkı hemen hissedebiliyorsunuz Böyle konuşmamın sebebi beklide ID'ye olan fanatikliğimden kaynaklanıyor olabilir Her zaman için Doom serisi için yanlı davranmışımdır Çünkü FPS ile tanışmam Doom oyunuyla olmuştur ve PC'yi almamdaki en büyük etkendir Neyse, lafı fazla uzatmadan kısa olarak Quake'nin geçmişinden başlayalım

Bir türün yaratıcısı ID Sortware

John Carmack oyun dünyasına Doom'u kazandırarak büyük ün sahibi olmuştu Bu ünü almak taşımaktan daha kolaydı ve yapacağı oyunların hepsinin en az hit olması gerekiyordu Ama Carmack'ın yaptığı her oyun klasik oldu İşin sırrını hala çözen yok Neyse, Quake çıkmasına az kala Carmack'ın yeni bir hiti geldiğine dair duyumlar aldığımızda çok heyecanlanmıştık Nihayet beklediğimiz an gelmiş ve Quake ile tanışmıştık Oyun dünya piyasasında bomba etkisi yaratmış ve rekor satış rakamlarına ulaşmıştı Müthiş grafik ve efektlerin yanında FPS türüne zıplama, eğilme gibi eklentilerin yapılması türe apayrı bir hava katmıştı Quake'in single bölümünden sıkılan oyuncular multiplayer'ı denemeye karar verdiler ve asıl kıyamet o zaman koptu Dünya üzerinde milyonlarca oyuncu LAN partilerinde Quake oynar olmuştu Daha sonra açılan server'larla ülkeler arası Quake turnuvaları düzenlenmeye başlandı ve bu uzun bir süre böyle devam etti

Oyunun devamının yapılması artık kaçınılmaz olmuştu Beklenen cevap 1997 yılının Aralık ayında geldi ve Quake 2 piyasaya sürüldü Oyunda inanılmaz değişikliklere gidilmişti Risk taşıyan özellikler oyuna çok iyi aktarılmış ve ilk oyunu gölgede bırakmıştı ID Sofware Q2'ye FPS'nin yanı sıra az biraz RPG katarak değişik bir karışım meydana getirmişti Oyun artık "önüne geleni öldür"den öte, yapılması gereken değişik görevlerle zenginleştirilmiş bir oyun haline gelmişti Yapay zekada da yapılan iyileştirmeler oyundan alınan zevki arttırmıştı Ama esas gelişme grafiklerde kendini göstermişti O zamanların bir numaralı çip üreticisi 3DFX firması Voodoo çipsetini üreterek oyunlarda hiç alışık olmadığımız grafikleri bize sağlamayı başarmıştı Q2'yi normal bir ekran kartı ile oynadığınızda grafiklere rahatlıkla burun kıvırabiliyordunuz ama Voodoo çipli bir ekran kartı taktığınızda sanki başka bir oyun oynuyormuş gibi hissediyorsunuz Hala o grafikleri gördüğünde ağzımın açık kalmasını ve uzun zaman kapatamamamı hatırlarım

"Q3'ün son durumu için çok mutluyum Çünkü oyunun son hali, asıl yapmak istediğimize şimdiye kadar yaptığımız bütün oyunlardan daha çok yakındı" John Carmack

Çünkü Q3 sadece multiplayer olarak tasarlanmıştı Oyunu sadece multiplayer olduğunu duyan Quaker'lar (Quake fanlarına verilen isim) önceleri oyunu yadırgadılar, fakat oyunu netten bir oynayan bir daha bırakamıyordu ve oyun birden en çok oynanan oyun olmaya başladı Sayısız turnuvanın değişilmez oyunu oldu O tarihlerde CS'nin çıkması Q3'ü tahtından edecek gibi görünse bile Q3'ün tadı apayrıydı Çünkü oynanabilirlik ve görsellik üst düzeydeydi Q3'e 1 yıl sonra TEAM ARENA adında genişleme paketi geldi Yeni birkaç modun yanı sıra birçok harita ve yeni power up'lar oyunu epey zenginleştirmişti Q3'ün en önemli özelliği sanat eseri sayılabilecek arena tasarımlarıydı 32 bit renk derinliğinin de eklenmesi grafikleri daha renkli bir hale getiriyordu Böylece Q3 uzun bir süre oynandı ve hafızalarımıza kazındı Ayrıca ID Software oyunun motorunu birçok firmaya pazarladı ve bu motor ile yapılan diğer oyunlarda (MOHAA, Jedi Knight 2 ve daha birçoğu gibi) büyük sükse yaptı ve ID parasına para kattı Bilmeyenler için Quake tarihinden bahsettik Şimdi esas konumuza başlayabiliriz



Alıntı Yaparak Cevapla

Quake 4 Oyunu İnceleme

Eski 10-25-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Quake 4 Oyunu İnceleme




Sabrın sonu selamettir

Yıl 2005 ve Quake 4 PC'lerimize gelmiş bulunmakta Niye 6 senelik bir ara verildi, anlayamıyorum Oyun Q2'nin kaldığı yerden devam etmekte İkinci oyunun sonunda Strogg'ları tamamen yok ediyorduk Ama demek ki köklerini tam kazıyamamışız, tekrar birlik olup saldırmaya başlıyorlar Devam oyunu niteliğinde olduğunu düşünerek hikayenin önemine pek takılmadan başlıyoruz oynamaya

O da ne? Oyunun grafik motoru Doom 3 grafik motorunun biraz modifiye edilmiş şekli Motor zaten gayet iyiydi ama yapılan birkaç modifiye ile geniş alanlarda da performanslı bir oyun olması hedeflenmiş ve hedefi de tam 12'den vurmuşlar Hatırlarsınız Doom 3'te oyun genellikle kapalı mekanlarda geçerdi Geniş alanlarda bu kadar performans sağlayacağı şüpheliydi ama ID Software yine işin altından kalkmış

Ama ilerleyen vakitlerde bu fikirden kurtulup oyunun ne kadar mükemmel olduğunu ve aslında Doom 3'le benzeyen yanının sadece grafik olduğunu göreceksiniz Serinin diğer oyunlarının aksine bu kez tek tabanca takılmıyorsunuz Zaman, zaman takım halinde ilerleyip fazla düşman sayısına pek aldırış etmeyip ortalığı dağıtabiliyorsunuz Takım arkadaşlarınızın yapay zekası hiç de fena sayılmaz Diğer oyunların aksine attıklarını vuruyor keratalar Bunun yanı sıra düşmanlarında yapay zekaları fena değil Öncelikle sürekli hareket halindeler, sağa sola zıplayıp veya yerde yuvarlanarak mermilerinizden kaçıp saldırabiliyorlar

Oyun, yapısı gereği genelde karanlık ortamlarda geçiyor Mesela bir koridora toplu halde giriyorsunuz ve bir anda elektrikler kesiliyor, hemen takım arkadaşlarınız fenerlerini yakıp ortamı aydınlatıyorlar Feneri tabancamız ve makineli tüfeğimizle aynı anda kullanabiliyoruz Fakat ilerki bölümde ele geçirdiğimiz silahlar genelde büyük olmalarından dolayı fener ile aynı anda kullanılamıyorlar Bu da karanlık ortamlarda daha dikkatli olmamızı gerektiriyor

Q4'ün açık mekanlarda geçtiğini söylemiştik Grafik motoru bu konuda da başarılı, özellikle geniş alanlarda ekranın nerdeyse tamamını kaplayan boss'lar ile karşılaştığımızda ne demek istediğimi anlayacaksınız Ama uzaktaki yapıların tamamen resim olduğunu gördüğünüzde alanın yapay olduğu belli oluyor Bazı bölümlerde bir kamyonun üzerinde giderken etraftaki düşmanlarla savaşıyorsunuz Bazen de araçlarımız ile katliama devam ediyoruz Evet, yanlış duymadınız araç kullanımı Q4'te mevcut

Araçlarımızı kullanırken dikkat etmeniz gereken bir nokta var Araçlarımızın armor'u yanında shield (koruma kalkanı) da var Eğer shield'ınız tükenirse bir süre bekleyin Bu sayede shield'ınız tekrar şarj oluyor ve yapılan saldırılardan daha az hasar alıyorsunuz Araç kullanırken saldıran düşmanlar da farklılık gösteriyor Genelde uzay mekikleri, sabit duran turret'ler ve bir anda yere düşen roketler Bu roketler düştükten sonra kabak çiçeği gibi açılıyor ve makineli silahları ile size saydırmaya başlıyorlar Çekinmeyin, zor yok edilen düşmanlar değil


Alıntı Yaparak Cevapla

Quake 4 Oyunu İnceleme

Eski 10-25-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Quake 4 Oyunu İnceleme




Ama bölümler ilerledikçe bu tarz görevler artık gelmemeye başlıyor ve aksiyonun dozu iyice artıyor Quake'in önceki versiyonlarında da olan, sen önden git biz senin arkandayız davranışı devam ediyor Her yeni düşmanla karşılaştığınızda eski silahınızın işe yaramadığını anlayıp yeni silahla buluşmayı bekliyorsunuz Silahlar demişken, eski Quake oyunlarında hangi silahı kullanıyorsanız Q4'te de aynı silahlar mevcut Fakat yeniden modellenmiş haliyle Silahların yeni halleri gerçekten göz kamaştırıcı Nerdeyse hepsi birer sanat eseri Dilerseniz silahlarımızı tanıyalım

Blaster: Oyuna başladığınız silah bir lazer tabancası Oyunu ilk silahı olması nedeniyle en güçsüz silah unvanını alıyor Tuşa 2�3 saniye kadar basılı tutarsanız daha güçlü bir atış yapıyor

Machinegun: Oyunda en çok kullanacağınız silah belki de Standart askerlere karşı hayli etkili Q2'de bu silahın namlusunun havalanması nedeniyle çok kullanışlı değildi Fakat Q4'de silah çok daha kullanılır bir hale getirilmiş Ayrıca sağ tuş ile zoom'u da açabilirsiniz

Shotgun: Tabii ki FPS oyunlarının vazgeçilmezi Pompalı tüfek uzak mesafeler için çok güçsüz, fakat düşmanla yüz yüze geldiğinizde bir vuruşunuz düşmanın bir daha ayağa kalkamamasını sağlıyor

Hyperblaster: Bu silah ise seri şekilde plazma atmamızı sağlıyor Pek etkili olmasa da zor zamanlarda sizi kurtaran silahlardan

Grenade Launcher: FPS oyunlarının belki de en gereksiz silahlarından biri El bombasının mekanize olmuş hali Menzilini arttırmak için silahın namlusunu havalandırabilirsiniz

Nailgun: İşte favori silahlarımdan biri Bu silahımız çivi atarak düşmanları duvara çakmamıza yarıyor Ayrıca ilerki bölümlerde modifiye oluyor ve attığı çiviler alevli oluyor

Rocket Launcher: Q3 Arena'da en çok kullanılan silah Bu oyunda da etkisi öncekileri aratmıyor Yanlız yeni modifikasyonlarla farklı kullanımları olduğunu da hatırlatalım

Railgun: Uzaktan frag almak için kullanırdım Q3'de burada da uzak mesafelerdeki düşmanları tek vuruşta moleküllerine ayırabilirsiniz Sağ tuş ile zoom'u açmayı unutmayın

Lightning Gun: Oyunun etkisiz silahlarından biri Rakibinize elektrik dalgası vermeye yarıyor

Dark Matter Gun: Bu yeni silahı hem sevdim, hem de sevmedim Nedenine gelince, son silah olarak bulduğunuz için normal olarak oyunun en güçlü silahı Ancak bu oyunda da BFG 10K'nın yeni halini görmek isterdim Oyunun en sonuna gelemedim belki o da vardır Bu silahın gücünü kısaca tanımlayalım Tetiğe basın ve şenliği görün






Alıntı Yaparak Cevapla

Quake 4 Oyunu İnceleme

Eski 10-25-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Quake 4 Oyunu İnceleme




Kaplamalar neredeyse kusursuz Oyun genelde uzay üssü gibi kapalı mekanlarda geçiyor Ama dediğim gibi buradaki mekanlarda gerçekten olağanüstü Ayrıca hepsi de birbirine benzemiyor Bu şekilde gezdiğiniz yerlerde sıkılmanız engellenmiş Ayrıca diğer oyunların aksine aksiyon sırasında çevreye zarar verme olayı uygulamamışlar Nedeni ise motorun oyun performansını etkilemesini istememiş olabilirler Çünkü gerçekten müthiş grafik ve efektler kullanılmış Işık ve gölge oyunları insanı kendinden geçiriyor Her ışığın ortamlara, silah arkadaşınıza ve silahınızın üzerine yansıması inanılmaz Işık geldiği yöne göre bazı bölgeleri gölgelendirebiliyor Ayrıca koridorlardaki borulardan çıkan dumanlar, camların arkasından görünen yerlerde yamulmalar, daha önceden ayarlanmış script sahneler ve telsizinize gelen yardım çığlıkları oyunun atmosferinde tavan yaptırıyor

Quake 4'te oyunun biraz yavaş olduğunu göreceksiniz Maalesef oyunun yarısını bu tempoda sürdüreceksiniz Ama Strogg'a dönüştürüldüğünüz zaman (evet gayet kanlı ve acıklı sahneler eşliğinde Strogg savaşçısına dönüştürülüyorsunuz) asıl oyun başlıyor Tam anlamıyla dönüştürülmeden arkadaşlarınız tarafından kurtarılıyorsunuz Takım arkadaşlarınızdan bazıları "gebertip kurtulalım şundan" tarzı laflar ile sinirinizi de bozsalar bile kısa zamanda dost olduğunuzu kabulleniyorlar

Strogg olunca normalden daha güçlü olduğunuz için hem enerji barınız artıyor hem yaptığınız hareketler hızlanıyor ve daha önce karşılaşmadığınız güçlü düşmanlar ile karşılaşıyorsunuz Ayrıca Strogg'a dönüştüğünüzde daha önce kullanamadığınız duvara takılı olarak duran enerji istasyonlarından (ciğere benzeyen bilgisayarlı alet) enerjinizi tazeleyebiliyorsunuz Eğer yanınızda engineer veya medic var ise onlardan da yardım isteyip armor'unuzu ve enerjinizi tazelemesini isteyebiliyorsunuz

Sakınmanız gereken birkaç düşmandan bahsetmek istiyorum İlk olarak boyu diğerlerine nazaran uzun olan ve bir elinde kılıç taşıyan yaratık; bu elemanın yanınıza yaklaşmasına izin vermeyin, zira kendileri 2�3 vuruşta canınıza okuyabiliyor Bir elinde roketatar diğer elinde lazer kalkanı taşıyan yaratık ise başka bir olay, bu eleman roket atacağı zaman kalkanını indiriyor, o sırada ondan evvel davranıp 3�4 roket ile selam söyleyin Bir de alev makineli bir yaratığımız var, bu arkadaş da birkaç atışta işinizi bitiriyor Gördüğünüz anda roketlerinizi sıralamaya başlayın Bunlar en çok sakınmanız gereken yaratıklar Bunlar gibi onlarca çeşit mevcut

Oyunun bazı bölümlerinde boss'lar ile karşılaşacağınızdan bahsetmiştim Bu büyük cüsseli ağabeylerimizin pek kolay öldüğünü söyleyemem Diğer oyunlardaki gibi maalesef zayıf yanları bulunmamakta, ancak güçlü silahlarla üstesinden gelinebilecek yaratıklar Bosslar ile karşılaştığınızda sürekli hareket halinde olmanızı tavsiye ederim






Alıntı Yaparak Cevapla

Quake 4 Oyunu İnceleme

Eski 10-25-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Quake 4 Oyunu İnceleme




Senaryo ne kadar bayat olursa olsun, zaman zaman hüzünlenecek heyecanlanacak ve yerinizden zıplayacaksınız Q4'te hepsini yaşamanız olası Yani bir oyundan fazlası Q4 kesinlikle bir kez oynanıp bir kenara atılması gereken bir oyun değil Unutmadan, oyunu sakın easy modda oynamayın, hiçbir zevk almazsınız

Karakter modellemeleri ve kullanılan sesler çok başarılı Ara sıra gelen müzik ve yaratıkların attığı çığlıklar atmosferi tamamlayan faktörlerden Ama oyundaki en önemli unsurlardan biri multiplayer'ın nasıl olduğu Maalesef bu konuda pek iç açıcı konuşmam mümkün değil Nedeni ise grafik motorunun kalabalık deathmatch'larda çok performanslı olamaması, yani Q3'te olduğu gibi hızlı ve temposu hiç düşmeyen bir oyun oynayamayacaksınız Ama bu sadece multiplayer için geçerli Oysa ki single modda öyle değil Adrenalin banyosuna hazırlanın

Peki, bu kadar güzel grafikli bir oyun benim makinem de çalışır mı?

Bu konuda Q4, FEAR'a okkalı bir tokat yapıştırıyor Raven öyle bir optimizasyon yapmış ki insanın inanası gelmiyor Öyle ki, Doom 3'ten daha performanslı çalışıyor Bu konuda Monolith'in bence Raven'dan öğreneceği daha çok şey var Bu arada Q4, ID ve Raven ortaklığı ile meydana geldi İki usta firmanın elinden çıkan oyunun kötü olması düşünülemezdi zaten Grafikler olsun sesler olsun sınıfının bir numarası

Birçok oyuncunun aksine bence bu senenin en iyi yapımı FEAR değil Q4'tür Nedeni FPS oyunlarında oyuncunun istediği aksiyondur Gereksiz yere etrafta dolaşmak veya aptal bulmacalarla oyuncuyu sıkmak değildir Q4 ise bekleneni veren bir yapım Çeşit, çeşit düşmana birçok değişik silah ile dehşet saçmak bir oyuna bu kadar iyi aktarılamazdı Bu arada oyundaki düşman sayısı Serious Sam'deki gibi abartı değil telaşlanmayın Peki, FEAR'ı oynamadım mı? Tabii ki oynadım ve çok beğendim zaten bitirmek üzereyim Ama Q4'ün verdiği tadı veremedi bana Kalite olarak ta Q4 bence bir adım önde

Ama Quake'nin konsepti belli Bu tarz oyunlarda fazla değişiklik yapamazsınız Çünkü yaptığız değişiklik iyi olmazsa klasik olan bir oyunu yerle yeksan edersiniz Bunu da hiçbir firma göze almak istemez Bence Q4 eski serilerindeki gibi grafik alanı dışında değişikliklere gidilmemesi iyi olmuş

Sanırım oyun ile ilgili anlatılması gereken her şeyi anlattım Diyeceğim bu oyunu alın Uzun bir süre bu kadar kaliteli bir oyun oynayamayabilirsiniz Özellikle oyun piyasasının canlandığı şu günlerde diğer hit oyunların arasından sıyrılabilen bir oyun Q4 ID Software ve Raven'ı kutluyorum Quake efsanesi devam ediyor






Alıntı Yaparak Cevapla
 
Üye olmanıza kesinlikle gerek yok !

Konuya yorum yazmak için sadece buraya tıklayınız.

Bu sitede 1 günde 10.000 kişiye sesinizi duyurma fırsatınız var.

IP adresleri kayıt altında tutulmaktadır. Aşağılama, hakaret, küfür vb. kötü içerikli mesaj yazan şahıslar IP adreslerinden tespit edilerek haklarında suç duyurusunda bulunulabilir.

« Önceki Konu   |   Sonraki Konu »


forumsinsi.com
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
ForumSinsi.com hakkında yapılacak tüm şikayetlerde ilgili adresimizle iletişime geçilmesi halinde kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gereken işlemler yapılacaktır. İletişime geçmek için buraya tıklayınız.